A tavasz a megújulás időszaka, és ebből fakadóan valóságos aranybányája a különféle témáknak, amiről tartalmat gyárthatunk. Mielőtt azonban túlzottan elragad a lelkesedés és a lehetőségek kavalkádja, tartsuk szem előtt, hogy a készítendő tartalom kapcsolódjon ahhoz a termékkörhöz, amit kínálunk.
Szezonnyitó tennivalók
A telet már egyértelműen magunk mögött hagytuk: a hőmérséklet emelkedőben és érezhetően tavaszodik. Ilyenkor mindannyian új lendülettel készülünk fel a melegebb időszakra. Tartalommarketing szempontból ez remek alkalmat ad arra, hogy tennivaló listákat készítsünk, illetve tippeket adjunk: mit, hogyan, illetve milyen eszközökkel célszerű csinálni.
Először is rengeteg tennivaló akad a lakás, ház, a nyaraló körül. Ilyen lehet a nagytakarítás, festés, növények ültetése és gondozása. Sok hasznos információval szolgálhatunk a javasolt eszközöktől és módszerektől kezdve a különféle növényeken át a mesterembereket kínáló weboldalakig.
Miután a lakókörnyezetünket rendbe raktuk, mi magunk következünk. Az új szezonhoz új külső dukál: aktuális ruhák, cipők, frizurák, sminkek témájáról szintén számos tartalom gyártható, ráadásul célközönségenként más-más fókusszal: elég, ha a szinglik és a családosok eltérő életmódjára és igényeire gondolunk.
Hasonlóan nagy téma az autónk felkészítése, hiszen a szezonváltás itt is szükség van, téli/nyári gumik váltásától kezdve az ablakmosó folyadék cseréjén át egy alapos külső-belső tisztításig, illetve a kocsi műszaki állapotának felméréséig. Sosem át felhívni rá az autósok figyelmét, hogy tél során a járműre rakódott sós, koszos hólé milyen károkat okozhat.
Az biztos, hogy az év melegebbik felében sokkal több időt fogunk kint tölteni a szabadban, legyen szó könnyedebb mozgásról, kirándulásról, vagy éppen komolyabb sportról. Mindehhez rengeteg tippet adhatunk: ajánlhatunk túraútvonalakat, felszerelést, javasolhatunk kipróbálandó sportokat, edzéstervet, bevált helyszíneket, aktuális programokat. Ne feledjük, hogy egy tartalom csakis akkor működik, ha érdekes, hasznos a fogyasztója számára, ezért célszerű tekintettel lenni rá, hogy éppen fiataloknak, időseknek, kisgyerekeseknek vagy kutyásoknak ajánlunk valamit.
Azt sem érdemes elfelejteni, hogy ilyenkor sokan fogyni szeretnének, amire egyrészt alkalmas a fent már említett mozgás, de az étkezés terén is adhatunk tanácsokat.
Sokan már a március 15-i hosszú hétvégén, vagy a húsvétkor esedékes tavaszi szünetben elutaznak, mások pedig felkészülnek a nyárra, például utak foglalásával vagy felszerelések megvásárlásával, a bőröndöktől kezdve a sátrakig. Ezért az utazás, mint téma mindenképpen aktuális: például gyárthatunk tartalmat úticélokról, továbbá arról, hogy mi mindenre figyeljünk, illetve miket szerezzünk be az előkészületek során.
Közelgő ünnepek
A tavaszi ünnepek sorát március 8-án a nőnap nyitja. Húsvét vasárnap idén április 21-re esik, és ne feledjük, hogy idén már nagypéntek (április 19.) is munkaszüneti nap lesz. A munka ünnepe május 1-jén, anyák napja május 6-án, gyereknap pedig május 26-án lesz.
Adja magát, hogy ilyenkor ajándékozási tippekkel, illetve programötletekkel szolgáljunk – feltéve, ha van érdekes javaslatunk, ami túlmutat a virág-édesség-játék triumvirátuson. Húsvét alkalmából például biztosan érdemes foglalkozni a kisállatok témájával, mivel ilyenkor szokás nyuszit, csibét ajándékozni, de akadnak, akik a kiskutyát is ilyenkor szerzik be. A leendő tulajdonosok figyelmét mindenképp érdemes felhívni az állattartással járó felelősségre, tennivalókra, és persze hasznos tippeket is nyújthatunk nekik.
Érdemes utánanézni a különböző világnapoknak is: például tavaszra esik a fogyasztóvédelem, az alvás, a költészet, a víz, a színház, az egészség, a madarak és fák, a család, az internet világnapja és a magyar költészet napja is. Ilyenkor megszólíthatjuk különféle tartalmakkal az adott terület iránt érdeklődő, elkötelezett embereket. És persze azt se felejtsük el, hogy április 1-jén bárkit megviccelhetünk – persze viselve a tréfa következményeit…