A Boeing, John Deere, Siemens, IBM, vagy Daimler agilis átalakulásának kulisszatitkait ismerhetik meg első kézből, az átalakulást vezető agilis coach-októl és üzleti vezetőktől azok, akik részt vesznek november 25-én a Virtual Agile Community of Practice (VACOP) konferencián. Az ezt megelőző napon, november 24-én pedig a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen a hazai termék és szolgáltatás tervezők osztják meg tudásukat az immár hatodszorra megrendezett Service Design Day-en. A közel 60 előadó olyan cégek izgalmas üzleti innovációs, termék- és szolgáltatásfejlesztési eseteit mutatja be, mint a Roche, Tesco, Magyar Bankholding, Tv2 Play, Magyar Telekom, OTP, Auchan, kifli.hu vagy a szállás.hu.
A bizonytalan üzleti környezetben a legjobb stratégia, ha ügyfélcentrikusan újragondoljuk folyamatainkat, szolgáltatásainkat/termékeinket és jobb ügyfélélményt érünk el, miközben optimalizáljuk a működésünket – vallják a szolgáltatás tervező szakemberek, akik az éves seregszemléjükre készülnek. November 24-én, csütörtökön a Service Design Day újra összehívja a nagyvállalati vezetőket, üzleti tanácsadókat és service design szakembereket és mindazokat, akiket vonz ez az új, rendkívül növekvő elismertségű szakterület és frissíteni akarják szakmai eszköztárukat.
Ez is érdekelhet
“Idén három külön műsorsávval készültünk: a látogatók a több mint 60 előadótól képet kaphatnak a service design szakma fejlődési trendjeiről, megismerhetik a területen dolgozó nagyvállalati szakembereket és a tanácsadó ügynökségek kulcsszereplőit, illetve a témakörrel még csak most ismerkedők találkozhatnak azokkal az oktatási intézményekkel, kurzusokkal, ahol elsajátíthatják a szakma fortélyait. Azok sem fognak csalódni, akik a szakterület éves seregszemléjét az üzleti jó gyakorlatok, esettanulmányok miatt keresik fel, hiszen 17 nagyvállalati esettanulmányt, kutatási eredményt ismerhetnek meg, olyan szakmai programok kíséretében, mint a közszféra szolgáltatás fejlesztése, az ügyfélélmény stratégia tervezés, fenntarthatóság és service design vagy a Web3 és design gondolkodás”
– mondta Káli György, a Service Design Day főszervezője, aki kiemelte, hogy a konferencia két év online kitérőt követően költözik vissza offline térbe.
Idén a MOME (Moholy-Nagy Művészeti Egyetem) megújult campusa ad helyet a szolgáltatás tervezők tudásmegosztó napjának, amely egy olyan intézmény, amely maga is design alapú tanulással, kutatással és a gyakorlati szakértelem alkalmazásával ad válaszokat a 21. század kihívásaira. Ezenkívül jövőképes közösségek építésével, a designtudatos szemlélet terjesztésével járul hozzá Magyarország és Kelet-Közép-Európa gazdasági és kulturális ökoszisztémáinak fejlesztéséhez.
“Egy agilis vállalkozás váratlan helyzetben – amikor például beüt a gazdasági recesszió – nem a kéziféket húzza be, hanem jövőorientált: átszervezi a munkáját, üzletfejlesztésen gondolkodik, észreveszi és kihasználja a kínálkozó lehetőségeket” – mondta Csaba Zoltán, a Virtual Agile Community of Practice konferencia főszervezője. A szakember szerint egyedülálló szakmai tudást kaphat, aki bekapcsolódik november 25-én, az online konferencia közvetítésébe: óriáscégeket átalakító sztárszakemberek osztják meg tapasztalataikat a publikummal. Olyan szakmai nagyágyúkat sikerült a elhozni a magyar közönségnek, mint:
- Avi Schneier, a Scrum.Inc ikonikus vezető tanácsadója, Jeff Sutherland jobbkeze, a Scrum@Scale Guide társszerzője,
- Thoralf Klatt, az Accenture Németország vezető agilis tanácsadója, aki olyan globál vállalati átalakulásokat vezetett, mint a Siemens, IBM, vagy Daimler agilis átalakulása, Scrum@Scale tréner, a Berlin Agile Meetup alapítója,
- Debbie Brey, a Boeing agilis transzformációját vezető agilis coach
Jen Olderog, a John Deere agilis változás nagykövete, vezető agilis coach, Scrum Trainer, - Luiz Q Quintella, neves Product Coach, OKR tanácsadó, a Scaling Done Right című könyv társszerzője, melyről Jeff Sutherland azt írta: „minden agilis vezető polcának kötelező eleme kellene, hogy legyen”,
- Peter Koning Interim C-szintű vezető (Holland vasút, CapitalBox, Holland posta), agilis coch, agilis vezetőfejlesztő, az Agile Leadership Toolkit című nagysikerű könyv szerzője,
- Berend Zsolt, a Sooner Safer Happier című agilis bestseller társszerzője, korábban Barclays bank globális CoP-jának vezetője. Jelenleg a Nationwide Building Society angol pénzintézetnél agilis tréner, coach.
A Csaba Zoltán-Káli György szervezőpáros szerint fontos, hogy az előttünk álló gazdasági dekonjunktúrában a szűk szakmai érdeklődésen túl is inspirálódjunk, mert az elmúlt válságok tapasztalata az, hogy azok a szervezetek tudják lehetőségként kezelni a kihívásokat, melyek vezetői képesek a menedzsment-eszköztáruk folyamatos innoválására. Ezért azok lesznek a nyertesek, akik be tudják emelni a működésükbe vállalati, skálázott agilitás eszközei, mint például a portfólió menedzsmentet, lean budgeting-et, vagy a a service design gondolkodást.