A Praktiker online áruházában a megrendelések száma az első kilenc hónapban már másfélszerese volt a tavaly egész évinek, a webshop immár a cég bevételeinek több mint 5 százalékát nyújtja.
A barkácsáruház közleménye szerint míg 2015-ben az online értékesítés a teljes forgalom 1,6 százalékát adta, tavaly már 4,1 százalékát. A webshop 2015-ben 50 ezer, tavaly 80 ezer, 2017 első kilenc hónapjában pedig 120 ezer megrendelést rögzített. Az online forgalom 2016-ban több mint 30 százalékkal bővült, az idén pedig még nagyobb arányban nő. A cég adatai szerint ez a bővülés jóval az iparági átlag felett van.
Az átlagos online vásárlói kosár értéke a Praktikernél meghaladja a bruttó 30 ezer forintot, többszöröse az áruházi vásárlásnak.
A Praktikernek 20 hagyományos áruháza van Magyarországon, 1400 embernek ad munkát és több mint 365 beszállítóval dolgozik együtt, ezek mintegy kétharmada magyar. A barkácsáruházlánc tavaly 39,2 milliárd forintos árbevételt ért el, 6,6 milliárd forinttal, 20 százalékkal többet az előző évinél.
A tavaly óta 75 százalékban a Wallis csoport tulajdonában álló cég korábban azt közölte, hogy a forgalom növekedése az idén is kétszámjegyű lesz, az év elejétől május közepéig már 25 százalékos volt a bővülés. A 2016-os évet 514 millió forintos üzemi eredménnyel zárta a Praktiker, ami alacsonyabb az előző évi 916 millió forintnál. A csökkenés oka a cég közlése szerint az elmúlt két évben végrehajtott több mint 400 fős létszámbővítés, a béremelések, valamint az, hogy tavaly új áruházat is nyitottak. A hosszú távú tervek között további két-három új magyarországi áruház megnyitása szerepel.
Forrás: MTI