Egy webáruház működtetése sok fejtörést okoz. Megvan a jó marketing, a megbízható beszállítók, keresőoptimalizálás rendben, csak a növekedés megy lassabban, mint ahogy tervezted? Érdekel, hogyan növelheted meg a célpiacodat egyik napról a másikra? Ha igen, itt a remek alkalom, hogy egy költségmentes, mégis hatékony megoldásról olvass.

Mikor lépj a nemzetközi színtérre?

Ha fiatal az áruházad, ha nem érzed még elég erősnek, nincs olyan forgalma, amilyet a nemzetközi piacra lépéshez szükségesnek gondoltál, valószínűleg nem fordult még meg a fejedben, hogy ezen elgondolkozz, vagy ha mégis, akkor könnyen lehet, hogy azonnal el is hessegetted magadtól az ötletet. Persze mindez érthető. Egy webáruház indítása rengeteg feladattal jár. Amikor belevágtál, valószínűleg ezeknek a felével sem számoltál. Beszerzési gondok, folyamatos piackutatás, konkurencia figyelés, online marketing, SEO, hírlevelek, kosárérték növelés, hirdetések kezelése, új funkciók bevezetése, és még hosszasan sorolhatnánk. Még egy vadonatúj problémakört a nyakadba venni? Brrr! Isten őrizz! De mondta valaki, hogy a kiszervezett webshoplogisztika nem veszi le a válladról legalább a nemzetközi szállítások összes terhét?

Nemzetközi indulás: érvek és ellenérvek

Éppen ezért merül fel a kérdés, hogy vajon igazad van-e, ha ezzel a kérdéskörrel egyáltalán nem foglalkozol. Megpróbáltad-e már összeírni, hogy mi az, ami a nemzetközi piacra lépés mellett, illetve ellen szól? Mi az az optimális webshopméret, amikor ezt a lépést érdemes megtenni? Webshoptulajdonosok ezreit hallgattam már meg erről másfél évtized alatt. Alapvetően két véleményt hallottam:

  1. Nincs egzakt módon meghatározható, optimális méret ehhez.
  2. Azonnal, indításkor.

A legérdekesebb az, hogy bármelyik véleményt is fogadod el, ugyanoda jutsz: MA kellene valamit tenned annak érdekében, hogy elindítsd a webshopodban a nemzetközi piacon való értékesítést. Mindenekelőtt érdemes definiálni, hogy mit is értesz a nemzetközi piacra lépés alatt. Alapvetően nem többet, mint hogy lehetővé teszed a vásárlóid számára a külföldről történő megrendelést és a nemzetközi kiszállítást.

Nyerő megoldás, ha beindítod a nemzetközi kereskedést?

Gondold végig azt, hogy milyen gigantikus áruházak nőttek fel az online kereskedelem – közgazdasági szempontból rövid – múltja során. Hogy csak egyetlen példát ragadjunk ki, legyen egy olyan, amelyet mindenki ismer: az Amazon. Mekkora lenne ma ez a cég, ha Jeff Bezos nem lépett volna nemzetközi porondra? Lehet, hogy nem is célod ekkora mamuttá nőni, de a növekedés valószínűleg akkor is érdekel, különösen akkor, ha itthon nagy a konkurenciaharc, kicsi a célpiac vagy az árrésed alacsony. Arra feltétlenül érdemes gondolni, hogy ha több ország adja a célpiacodat, az multiplikálja a célközönségedet. Ezen túl pedig nem csak a Complexpress saját tapasztalatai, hanem nemzetközi felmérések is kimutatták, hogy a külföldről érkező megrendelések stabilabbak és profitábilisabbak. Nő a kosárérték, tudatosabbak a vásárlók, nagyságrendileg csökken az át nem vett csomagok aránya.

Félelmek, amelyek gátat vethetnek

Nézzük, mit veszíthetsz! Erre eddig egyetlen választ hallottam: le kell fordítani a honlap tartalmát. Alapvetően még ez sem igaz- bár hasznos, de nem feltétlenül szükséges. A kimutatások arról is írnak, hogy – igaz, csak ritkán, de – még anélkül is beesnek rendelések a webshopokba. A kérdés mégsem ez, hanem az, hogy hogyan gondolkodsz a fordítás költségéről. Veszteség ez, vagy befektetés?

A másik mumus a logisztika, hiszen sokan gondolják úgy, hogy a nemzetközi logisztika az, amiben nem járatosak, és ezért vetik el a külpiacokra lépést. No de a logisztika nem is a Te feladatod. Minden bizonnyal már most is futárszolgálattal dolgozol. Ha olyannal, amely nemzetközi szállításokat is végez, gyakorlatilag a kiszállítások már nem okozhatnak gondot. Persze, lehet, hogy egy kicsit drágának tűnik, mert kevés külföldi megrendelésed lesz. Akkor mi lenne, ha egy olyan logisztikai partnert választanál, amely akár napi több ezer kiszállítást teljesít? Egy nagy múltú fulfillment és 4PL webshoplogisztikával foglalkozó cég ezt is biztosítja számodra, valószínűleg alacsonyabb díjakért.

Ha úgy érzed, szeretnél az áruházaddal a következő szintre lépni, válassz egy tapasztalt 4PL vagy fulfillment szolgáltatót a hatékony logisztikáért!

(Támogatott tartalom)