WhatsApp-csevegésre hívó gomb a vásárlóknak Instagramon, remarketing e-mail a Business Suite-ból és Click-to-Message hirdetés – többek közt ezekkel az újdonságokkal dolgozhatnak majd az üzleti felhasználók a közösségi oldalon.
A Facebook új eszközeinek segítségével a kisvállalkozók a jövőben sokkal hatékonyabban generálhatnak leadeket, és leegyszerűsíthetik a vásárlóikkal való többcsatornás kapcsolattartás folyamatát. Nézzük, milyen szolgáltatások fogják megkönnyíteni az üzleti felhasználók dolgát, és vessünk egy pillantást az egyelőre még csak tesztfázisban lévő, várhatóan jövő évtől használható fejlesztésekre is!
Kattintással üzenetet megnyitó hirdetések (Click-to-Message Ads)
A Click-to-Message típusú hirdetések nem csak a Messengeren, az Instagram Directen és a WhatsAppon, hanem bármely, harmadik fél tulajdonában lévő üzenetküldő platformon képesek lesznek majd csevegést megnyitni. (Bár a Facebook nem tette közzé a felületek listáját, a „bármely” kategóriájába feltehetően az okostelefonokon futó valamennyi alkalmazás beletartozik.) A cég közleménye szerint a hirdetések alapbeállításként „a leginkább valószínűsíthető”, azaz feltehetően az adott felhasználó által leggyakrabban használt üzenetküldő alkalmazást nyitják majd meg.
WhatsApp csevegések kezdeményezése az Instagramról
Mivel számos vállalkozás az Instagramot használja elsődleges online kirakatként, az üzleti felhasználók mostantól kezdve megjeleníthetnek az Instagram-profiljukban egy WhatsApp csevegésre hívó gombot, hogy azok a vásárlók is felvehessék velük a kapcsolatot, akik szívesebben használják ez utóbbi alkalmazást. A vállalkozásoknak ezen felül a jövőben arra is lehetőségük nyílik, hogy olyan hirdetéseket jelentessenek meg, amelyek az Instagram alkalmazásból egyenesen a WhatsApp felületére irányítják a látogatóikat.
Messengeres ajánlatkérés
A vadonatúj, jelenleg mindössze néhány hirdető közreműködésével tesztelt funkciónak köszönhetően a vállalkozások összeállíthatnak egy 4-5 egyszerű kérdésből álló Messengeres kérdőívet a látogatóik számára, akik a válaszadást követően árajánlatot kérhetnek a Facebookon az általuk kiválasztott termékekre illetve szolgáltatásokra.
Instagramos leadgenerálás
A tervek szerint hamarosan megkezdődik a tesztelése azoknak a szolgáltatásoknak, amelyek nagy segítséget nyújthatnak a kisvállalkozások számára abban, hogy beazonosítsák és értékeljék az Instagramos leadeket. Így tovább bővül az Instagram üzleti célú felhasználási köre, ráadásul a Facebook szerint ez a megoldással a vállalkozók a jelenleginél lényegesen költséghatékonyabb módon generálhatnak majd leadeket.
Facebook Business Suite
A Facebookos és az Instagramos tevékenységek egyetlen felületen történő kezelését lehetővé tévő, ingyenes alkalmazással kapcsolatban a következő fejlesztésekre számíthatunk:
- E-mail: a felhasználók e funkció bevezetése után lehetőséget kapnak arra, hogy közvetlenül az Inboxból kezelhessék a leveleiket, és remarketing leveleket küldjenek a Business Suite-ból.
- Fájlkezelő: ez az új eszköz a tervek szerint nagymértékben megkönnyíti majd a vállalkozások számára a tartalomgyártást és -kezelést.
- A posztok tesztelése: a Facebook lehetővé kívánja tenni, hogy az üzleti célú felhasználók egy-egy poszt többféle változatát is kipróbálhassák a Business Suite-ban, azaz felmérhessék, melyik változatra reagálnak legjobban a látogatóik.
Munkahelyi fiókok (Work Accounts)
Ennek az az újfajta fióknak a segítségével a vállalkozások képviselői személyes fiók nélkül is bejelentkezhetnek majd a Business Managerbe. A vállalkozók képesek lesznek az alkalmazottaik nevében kezelni ezt a fiókot, és egyéb, kizárólag üzleti felhasználók számára fenntartott szolgáltatások (például az egyszeri bejelentkezés funkciók) is a rendelkezésükre állnak majd. A Facebook az idei év hátralévő részében egy szűk körű kisvállalkozói csoport bevonásával teszteli ezt a fejlesztést, amelynek közzététele 2022-ben várható.
Nem kizárólag az eddig felsorolt újdonságokkal számolhatunk a közeljövőben, ha üzleti fiókot működtetünk Facebookon és Instagramon – ezek közül egyes fejlesztések jelenleg még a tesztfázisnál tartanak. Megjelenésük dátumát egylőre nem ismerjük, ám a Facebookot ismerve biztosak lehetünk abban, hogy hosszas próbafázis előzi meg a bevezetésüket.