Már nem is tudod, hányszor tették fel neked ugyanazt a kérdést webshopod vásárlói az elmúlt néhány napban. Időt és energiát égettél el, pedig van megoldás. Egy GY.I.K. már rövid távon is tehermentesít, hogy a sűrűn feltett kérdések megválaszolása helyett hatékonyan használd fel értékes idődet. Cikkünkből megtudhatod, milyen külső szolgáltatók segítenek neked, hogy üzleted működését egy jól felépített GY.I.K. menüponttal erősítsd.
Az FAQ-k, azaz Frequently Asked Questions, magyarul Gyakran Ismételt Kérdés menüpontok ma már nélkülözhetetlen eszközei a vásárlói elköteleződésre ösztönzésnek. Egy jól összerakott GY.I.K. három igen erős előnnyel bír a webshopok és bármilyen informatív weboldal esetében:
- A vásárlók bármikor megkaphatják a választ a kérdésükre, emberi jelenlét nélkül.
- Serkenti a webshopodba vezetett bizalmat, ami a vásárlói elköteleződés fontos mozzanata.
- Időt takarít meg, hogy tényleg arra fordítsd az energiáid, amivel foglalkozol.
Egy jó GY.I.K. nélkül a legjobb webshop is csak félkarú óriás. A tájékoztató menüpont nélkül a webshop munkatársainak kell időt szakítani azoknak a kérdéseknek az egyedi megválaszolására, amit már előtte több százszor, több ezerszer feltettek a vásárlók. Ráadásul a kérdés elküldése és annak megválaszolása között eltelő idő alatt semmi garancia nincs rá, hogy a vásárló ne adja le a rendelését egy konkurens áruháznál.
De nézzük meg, hogyan érdemes belevágni a GY.I.K.-ed elkészítésébe!
Saját fejlesztés vs. külső platform
Két főbb irányvonal létezik: a saját fejlesztés és a külső felületen való elkészítés közül választhatsz. Szögezzük le az elején: a saját fejlesztés rendkívül idő-, erőforrás- és pénzigényes folyamat, ráadásul a karbantartás és az esetleges későbbi módosítások mind-mind további költségeket jelentenek. Viszont így pontosan a te igényeidre szabhatod a tervezett GY.I.K. felületed.
A külső platformokon fejlesztői erőforrás nélkül készítheted el te magad a vásárlóknak szánt tudástárat. Az információk kitöltése és elrendezése után néhány gombnyomás és máris integrálható a menüpont a webshopodba. És ha esetleg később valamilyen információt módosítani kell, azt is néhány kattintással elintézheted.
Hogyan válasszunk külső platformú GY.I.K. szolgáltatót?
Az már a fenti összehasonlításban is kitűnik, hogy kényelmes és gyors alternatívát nyújtanak az FAQ-k elkészítéséhez a külső szolgáltatók. Ráadásul ezek a szolgáltatók a GY.I.K. menüpontokhoz fűzött felhasználói elvárásokat maximálisan szem előtt tartva hozták létre a funkciókat. Ez azonban nem jelenti azt, hogy nincs különbség a szolgáltatók között.
CMS, ami túl sokat tud
A Zendesk az egyik legnépszerűbb CMS rendszer. Rengeteg szolgáltató és weboldal ügyfélszolgálata használja. Éppen ezért, mivel nagyon sok igénynek kell megfelelnie, így a szolgáltatás mértéke rendkívül széleskörű. Különféle csomagok közül lehet kiválasztani a megfelelőt, és értelemszerűen, minél inkább prémium, annál több lehetőséget nyújt. Még az ára is igencsak prémium. De ott van a Salesforce is, amely talán a Zendesknél is kiterjedtebb funkciókkal bíró szolgáltatást nyújt előfizetőinek.
Dönthetsz tehát, hogy az óriási szolgáltatást integrálod-e a még formálódó webshopodba, csak azért, hogy az FAQ funkciókat lefedd.
LiveAgent, a komplex ügyfélszolgálati platform
A LiveAgent az előző alternatíváknál kisebb falat, mégis egy komplex szolgáltatás. Hiszen nem csak FAQ funkciókat lát el, hanem ügyfélszolgálati és élő chat folyamatokat is biztosít. Ráadásul számos felülettel integrálható – például Twitterrel vagy Mailchimppel. Emiatt nagyon népszerű a webáruházak esetében, de valljuk be, nem mindenkinek van szüksége vagy éppen lehetősége rá, hogy külön ügyfélszolgálatot tartson fenn. Emiatt megfontolandó, hogy olyan szolgáltatást is integráljunk, amire egyszerűen nincs szükségünk.
BonsaiX, a tudásbázis megbízható otthona
A BonsaiX egy kifejezetten FAQ-k létrehozására specializálódott szolgáltató. Ráadásul ez egy magyar cég, ami jelentősen megkönnyíti az ügyintézés folyamatát. Mivel csakis a tudásbázisok funkcióira fókuszáltak, ezért sallangmentesen integrálhatod weboldaladba, legyen szó vállalati tudástárról vagy webshopra szánt GY.I.K.-ről.
Vállalati tudástár esetében drag & drop módszerrel gyorsan létrehozhatsz olyan felületeket, amelyek a betanítást gyorsítják fel. Webshopodhoz pedig néhány perc alatt elkészítheted a leendő vásárlóid számára bizalomgerjesztő GY.I.K.-et. Díjszabásukban ráadásul gondoltak a még formálódó webes vállalkozásokra, és a nagyobb cégekre egyaránt.
(Támogatott tartalom)