Alábbi cikkünkben a legfontosabb 2021-es digitális trendeket hoztuk el nektek, melyekre a Hootsuite közösségi médiamenedzsment-platform és a We Are Social kreatív ügynökség közös globális kutatásából derült fény.
Erősödő digitalizáció a világban
A múlt év során közel 60%-ra nőtt a globális internetpenetráció, tehát már 4,66 milliárd ember használja a világhálót. Az általános trend, hogy az felhasználók egyre több időt töltenek online: átlagosan napi közel 7 órát, ami 9% -os növekedést jelent a tavalyi évhez képest. Ez azt jelenti, hogy majdnem annyi időt töltünk online, amennyit alvással. Ami még megdöbbentőbb, hogy az ébren töltött időnk nagyjából 40%-át szánjuk az internetre csatlakoztatott készülékeink használatára.
Egymilliárddal többen a közösségi médián
A közösségimédia-platformok közönsége 13%-kal nőtt az elmúlt év során, így globálisan már közel 4,2 milliárd felhasználóról beszélhetünk.
Az elmúlt három évben több mint 1 milliárdos növekedés történt, amely hatására a közösségi platformok újra a marketingesek figyelmének középpontjába kerültek.
A CMO felmérése alapján a közösségi médiára szánt marketingbüdzsé 2020 februárjára 13,3%-kal, júniusra pedig 23,2%-kal nőtt, amely összesen 74%-os emelkedést jelent. Ugyanez a felmérés azt prognosztizálja, hogy az arányok az év további részében is hasonlóan magasak maradnak és a teljes 2021-es marketingköltségvetés 23,4% -a fog a közösségi platformok zsebében landolni.
Az elfelejtett generáció
Az elmúlt év igazi fordulópontot jelentett a baby boomer generáció számára, akik a leggyorsabban növekvő szegmenssé váltak a Facebookon és az Instagramon. De nemcsak hogy jelen vannak ezeken a felületeken, hanem kiemelkedően aktívak is. A
Az 55 és 64 év közötti női felhasználók átlagosan havonta 10 alkalommal posztolnak. Így tehát a marketingeseknek egyre inkább oda kell figyelniük ezekre a platformokra, ha ezt a célcsoportot szeretnék megcélozni.
Nem kell mindenütt ott lenni!
A közösségimédia-felhasználók több mint 98%-a több platformot is használ. Ez könnyebbséget jelenthet a brandek számára, hiszen nem szükséges minden egyes felületen jelen lenniük ahhoz, hogy elérhesség célközönségüket. Sőt, elegendő, ha 1-2 stratégiailag fontos közösségi platformon képviseltetik magukat ahhoz, hogy szinte az összes felhasználót megszólíthassák.
A közösségi média már fél siker!
Az internetfelhasználók közel 45%-a keres információt közösségi oldalakon a kiszemelt termékről vagy szolgáltatásról, mielőtt megvásárolná azokat. Ez az arány még magasabb a Z generációs felhasználók körében, akik nagyobb valószínűséggel fordulnak a közösségi médiához, minthogy hagyományos keresőmotort használjanak.
A trend egyértelmű: a közösségi média egyre nagyobb szerepet tölt be a vásárlási döntések meghozatalában, főként a fiatalabb vásárlók körében. Így a cégeknek egyre inkább inspiráló közösségi élménnyé kell emelniük a termékinformációs tartalmaikat, ha szeretnék megnyerni maguknak a vásárlókat.
Élelmiszer kattintásra
Az elmúlt év során 40%-kal emelkedtek az élelmiszerre és szépségápolási termékekre online elköltött összegek. Nem csoda, hiszen a COVID-19 okozta lezárások és óvintézkedések következtében a vásárlók számára vonzóbbá vált a sokkal biztonságosabb internetes vásárlás. Egyáltalán nem biztos azonban, hogy ez a trend megváltozik a pandémiát követően, hiszen az elmúlt egy évben sok vásárló számára megszokottá vált a bevásárlás ezen kényelmes formája.
Összefoglalás
A digitalizáció évek óta megfigyelhető, egyre fokozódó térnyerését a világjárvány által kikényszerített változások még inkább felerősítették. Két, egymással ellentétes hatás is a digitális felületek malmára hajtja a vizet: az emberek egyrészt félnek a társas kapcsolatoktól a vírus miatt, másrészt viszont ki vannak éhezve azokra a hosszú, elzártságban töltött hónapok után. Így már nemcsak a fiatalabb generációk tagjai támaszkodnak egyre nagyobb mértékben a közösségi médiára és az internetes vásárlásra, de azok a felhasználói szegmensek is, akik korábban még az offline vásárlást és kapcsolattartást részesítették előnyben.
Azoknak a brandeknek, akik előnyt szeretnének kovácsolni a nem mindennapi helyzetből, két dolgot kell nyújtaniuk ügyfeleik számára: kényelmes és nem utolsósorban érintésmentes, online vásárlási lehetőséget és közösségi élményt. Erőfeszítéseik ereményeit pedig valószínűleg még jóval a járvány levonulta után is élvezhetik majd, hiszen ebben az időszakban lehetőségük van új szokásokat megalapozni és márkahűséget kialakítani vásárlóikban.
A Hootsuite és a We Are Social közös felmérésének részletes eredményeit itt érheted el angolul.