Az online világ jelentősége a koronavírus-járvány hatására felértékelődött és több iparág esetében is bizony muszáj volt erősen alkalmazkodni a megváltozott környezethez.
Ezt Zsuzsi és Zsolt is nagyon hamar felfedezte, akik 48 óra leforgása alatt létrehozták a Lokál Kosár webáruházat. Ismerd meg közelebbről történetüket!
A helyi termékek most már házhoz mennek
Zsolt a szállodaiparban dolgozott, és a járványhelyzet sajnos az ő munkájára is erős hatást gyakorolt. 2020-ban, amikor már második hónapja volt kénytelen munkáját nélkülözve otthon maradni feleségével, Zsuzsival azon kezdtek el gondolkozni, hogyan tudnának alkalmazkodni ehhez a megváltozott helyzethez.
Mindeközben a vásárlási szokások is jelentősen megváltoztak. A piacok bezártak, az emberek pedig rákényszerültek az online vásárlásra sok esetben. Ez nagyban megnehezítette a gazdák és a termelők munkáját, hogy eljutassák termékeiket a vásárlókhoz.
Ekkor álmodták meg a Lokál Kosár névre keresztelt helyi kezdeményezést, amellyel webáruház formájában segítenek összekötni a gazdákat és a minőségi, prémium élelmiszerekre vágyó Szentendre környéki lakosokat.
“Ennek a különlegessége, a klasszikus webáruházakhoz képest az, hogy itt nem egy futárszolgálatos külső kiszállítás van, hanem mivel friss termékekről van szó, ezért megrendelés után mi aznap reggel hozzuk el az árut a gazdáktól, és utána délután szállítjuk ki a megrendelőknek” – mondta Zsuzsi.
A webshop indítás ötlete
Zsuzsi és Zsolt példája tökéletesen szemlélteti azt, hogy egy webáruház elindításához nem kell más, csak egy jó ötlet és egy erős elhatározás. Emellet jó, ha már van egy alapvető jártasság a marketing és design területén, illetve némi anyagi tőke a projekt elindításához.
“A férjemmel elkezdtünk gondolkozni, hogy valamit kéne csinálni így este 8-kor. Körülbelül éjfélre megvolt a név, reggel nekem beugrott hogy kéne kinéznie a logónak. Onnantól számítva 48 óra múlva kész volt a webáruház” – mesélte Zsuzsi.
Ezt követően már csak a Barion engedélyezésre vártak, hogy bankkártyás fizetést is tudjanak biztosítani webáruházukban a vásárlók számára.
Zsuzsi büszkén osztotta meg velünk: “Az ötlettől kezdve 2 héten belül el tudtunk indulni.”
A webáruház híre gyorsan elterjedt, és hamar sikeressé vált a webshop, mert a vásárlók és a helyi termelők is látták, hogy egy jó kezdeményezés tagjai lehetnek.
Ha kíváncsi vagy a teljes interjúra, akkor itt nézheted meg:
Indítsd el Te is álmaid vállalkozását!
A Lokál Kosár sikere hiteles példája annak, hogy valóban milyen egyszerű ma egy webáruház elindítása.
Ha egy ideje már Te is fontolgatod, hogy jó lenne belevágni az e-kereskedelembe, akkor a Shoprenternél 2021. november 8 és 10. között remek kedvezményeket vehetsz igénybe újonnan induló vállalkozásodhoz.
(Támogatott tartalom)