A német vásárlók átlagon felüli mértékben aktívak az online térben, ugyanis a lakosság közel 90%-a vásárolt már online legalább egy alkalommal. Ráadásul az átlagos fizetés Németországban 2020-ben meghaladta a 14 millió forintot, így a német vásárlók az egyik leggazdagabb vásárlók a világon.

A legfrissebb kutatások szerint a német vásárlók 84%-a vásárol, vagy vásárolt már legalább egy alkalommal valamilyen terméket vagy szolgáltatást online, és ez az érték az 55 év feletti korosztály esetében az elmúlt időszakban jelentősen nőtt, ami azt jelzi, hogy az 55 év feletti korosztály is kezd „rákapni” az online vásárlásra.

Ráadásul a legfrissebb adatok alapján az éves bruttó átlagfizetés Németországban meghaladja a 3994 eurót (14 millió forintot), vagyis Németország kiemelt exportcél lehet a magyar vállalkozások számára.

Sajátosságok és eltérő vásárlói szokások

Bár a német vásárlók esetében is erőteljes preferencia az ár, emellett döntő tényező a bizalom, a minőségbe vetett hit, illetve a lojalitás, ugyanis a német vásárlók az egyik leghűségesebb, ugyanakkor legbizalmatlanabb vásárlók.

Emellett több kutatás kimutatta, hogy a vevők nem szívesen vásárolnak olyan oldalakon, amelyek csak angol nyelven érhetőek el, így kiemelten fontos a hibátlan német nyelvű marketingkampányok létrehozása, és egy megfelelő német nyelvű weboldal.

A vevőszerzés fő lépései

A német vevők megszerzéséhez és kiszolgálásához szükséges lehet egy németországi telephely bejegyzése, vagy egy németországi bankszámlanyitás. Kizárólag online értékesítés esetén pedig akár elegendő lehet egy német adószám igénylése is.

Az adminisztratív és jogi keretek megteremtése mellett szükség van a főbb közösségi médiafelületeken és keresőkben megjelenő, jól megtervezett marketing kampányokra, és egy részletes információkat tartalmazó weboldalra is. A weboldalak esetében pedig nem szabad megfeledkezni a kötelező adatvédelmi tájékoztatóról és a vásárlási-, vagy általános szerződési feltételekről sem. Ugyanis Németországban egyes ügyvédek kifejezetten vadásznak például a ma már kötelező adatvédelmi tájékoztatót nélkülöző weboldalakra.

Gyorsfordítás
Fotó: Pixabay

Csökkentsd a lokalizáció költségeit

A németországi telephely bejelentés, vagy német cégalapítás költségei akár több ezer euróra is rúghatnak, de további költséget jelenthet a bankszámlanyitás, és az adószám igénylés is.

Ezen kívül jelentős költséggel járhat a weboldalak, Google Ads és Facebook kampányok német fordítása, különösen akkor, ha sok hasonló, vagy ismétlődő tartalom fordítása szükséges (például termék kategóriák, termék nevek, termék leírások, stb.), és nem kerülnek kiszűrésre a szövegekben többször megjelenő ismétlődő részek.

Gyorsfordítás
Kép: GyorsFordítás.hu

A GyorsFordítás.hu alkalmazása ezzel a problémával kapcsolatban kínál megoldást, mert az alkalmazás képes kiszűrni a feltöltött fájlokból az ismétlődő részeket és korábbi fordításokat, így a fordítási díj akár 30-50%-kal alacsonyabb lehet.

Sági Attila, a fordító iroda fejlesztésért felelős munkatársa szerint a fordítóirodák megszokták, hogy a vállalatok mindent kifizetnek, és nem foglalkoznak azzal, hogy kiszűrjék a korábban már lefordított szövegrészeket, és a szövegekben rejlő ismétlődéseket. Ennek pedig elsősorban a megrendelők látják kárát, mivel így jóval magasabb költséggel és rosszabb minőségben tudnak fordítási szolgáltatást vásárolni, ezért a webáruház tulajdonosoknak érdemes kiemelt figyelmet fordítani a már korábban lefordított szövegrészek, és az ismétlődő tartalmak kiszűrésére.