A remarketing lényege, hogy hirdetéseiddel kifejezetten azokat a potenciális vásárlókat célzod meg, akik korábban már valamilyen érdeklődést mutattak a honlapod vagy hirdetéseid iránt. Ezekre a hirdetésekre azonban fontos jogi szabályok vonatkoznak, hiszen nem mindegy, hogyan kezeled a leendő, meglévő ügyfeleid adatait, és az sem, mi van az adatvédelmi tájékoztatódban. Cikkünk segít, hogy ne véts GDPR hibát, és mindenképpen eleget tegyél a követelményeknek.

Hogyan is néz ki a remarketing?

A remarketing olyan specifikus kampányokat, hirdetéseket fed le, amikor azokat a látogatókat célozzuk meg, akik már jártak a webshopunkban, honlapunkon vagy applikációnkban.

Kutatások igazolják, hogy átlagosan nyolc alkalommal kell egy fogyasztónak az adott termékkel kapcsolatba kerülnie ahhoz, hogy végül vásárlásra adja a fejét. A látogatók 95 %-a mindenféle akció nélkül lép ki egy webshopból, vagyis nem ad le rendelést, nem iratkozik fel hírlevélre, esetleg a kosárban hagyja a termékeit. Ez azért van, mert a vásárló még nem tart az ügyféléletciklus döntési szakaszában, vagyis még nem hozta meg a döntést arról, mit és hogyan vásároljon. Ha újra találkozik a lehetőséggel, kap egy emlékeztető impulzust, akkor nagyobb eséllyel válik fogyasztóvá, vásárlóvá.

A remarketing hirdetések adatok gyűjtésével és cookiek elhelyezésével érik el a célzott vásárlói kört, mivel ezek felhasználásával később azonosítani tudják őket azokon a webhelyeken, amelyeken a remarketing kampányok megjelennek – például a Facebookon vagy Instagramon.

Ha adatok, akkor GDPR!

Mivel egy kampány során személyes adatokat gyűjtünk és kezelünk, ezért szigorúan vonatkozik erre a GDPR rendelet.

A GDPR az Európai Parlament és a Tanács 2018. május 25. óta – minden uniós országban – kötelezően alkalmazandó adatvédelmi rendelete. Ez egy elég bonyolult jogszabály, melynek minden helyzetre kiterjedő alkalmazásával kapcsolatban elsősorban szakértő jogásztól várhatsz biztos válaszokat.

Mikor kell megfelelned a GDPR követelményeinek?

A GDPR lényegében akkor kötelez téged, ha európai uniós állampolgárokra vonatkozó személyes adatok gyűjtesz és/vagy dolgozol fel. Ha tehát Magyarországon vagy az EU-n belül folytatod a tevékenységedet, szinte biztos, hogy rád is vonatkoznak ezek rendelkezések.

A GDPR alapja, hogy meg kell szerezni a felhasználók kifejezett, egyértelmű beleegyezését, mielőtt az adatok gyűjtése és kezelése, illetve a cookie-k használata elkezdődhet.

FONTOS:

  • A honlapod adatvédelmi tájékoztatójában szánj egy megfelelő részletességű szekciót a személyes adatok kezelésére, amiben kitérsz minden lehetséges kérdésre! A pontos, teljeskörű tájékoztatás a megfelelés egyik nagyon fontos követelménye.
  • Arról is rendelkezned kell, hogy ha a felhasználó kérni szeretné a rá vonatkozó adatok törlését, ezt milyen módon teheti meg.
  • Addig nem gyűjthetsz felhasználói adatot és nem helyezhetsz el cookiekat, amíg a látogató kifejezetten bele nem egyezett, vagyis a cookie bannert be nem pipálta / el nem fogadta!
  • A kifejezett beleegyezéshez az is kell, hogy lehetőséget adj a felhasználóknak a hozzájárulás megadására vagy elutasítására is azáltal, hogy csak az oldal működéséhez feltétlenül szükséges cookiek használatához járul hozzá.
  • Jogi követelmény, hogy weboldaladon közzé kell tenned az Általános Szerződési Feltételeket (ÁSZF) és az Adatvédelmi Tájékoztatót is. Mind a kettő fontos, ezért lehetővé kell tenned, hogy látogatóid azt pdf formátumban le tudják tölteni, és rendelés előtt el is kell fogadtatni ezeket!
  • Gondoskodj megfelelően a beleegyezések megőrzéséről, különben vitás helyzetben később nem fogod tudni igazolni, hogy a GDPR-nak megfelelően jártál el!

Bármilyen ellenőrzés során feltárt hiba esetén lehetséges büntetésre számíthatsz – a GDPR ugyanis európai uniós jogszabály, a büntetéseket pedig egységes európai tarifa alapján szabják meg.