A Shopify második negyedévi teljesítménye izgalmat keltett a pénzügyi piacokon. A vállalat részvényeinek értéke 30 százalékkal emelkedett, ami tükrözi a befektetők bizalmát az e-kereskedelmi óriás fejlődési pályájában, különösen az európai piacokon. Mi áll az emelkedés hátterében, és miért választja egyre több kereskedő a Shopify-t? Mi tudjuk a választ.
Augusztus 6-án a Shopify közzétette negyedéves eredményeit. Ez eddig nem is szokatlan, hiszen minden tőzsdén jegyzett vállalatnak ezt kell tennie. Ami viszont rendkívüli, az a 31 százalékos bevétel-növekedés, amelyet elértek. Számunkra legfontosabb aspektusa ennek a növekedésnek az, hogy jelentős része az öreg kontinensről származott.
Ez is érdekelhet
„Európa különösen erős teljesítményt nyújtott, a GMV 42 százalékkal nőtt állandó árfolyamon számolva” – fogalmazott Jeff Hoffmeister, a Shopify pénzügyi igazgatója. Hozzátette: „minden méretű kereskedő – az új piaci belépőktől a globális márkákig – a Shopify-t választja üzleti céljainak eléréséhez, és az ő sikerük hajtja a mi sikerünket is”. Hoffmeister megállapításai egyre inkább igazak az európai vállalkozókra is.
Ezért fűti Európa a Shopify növekedését
Sok más földrajzi területhez hasonlóan Európa is kiváló lehetőségeket kínál az e-kereskedelem számára. A European E-commerce Report 2024 szerint az e-vásárlók száma továbbra is kiemelkedő ütemben növekszik. A 16 és 74 év közötti lakosság azon része, aki online vásárolt árukat vagy szolgáltatásokat, 62 százalékról 72 százalékra emelkedett. Az Eurostat adatai alapján néhány gazdagabb országban (Írország, Hollandia és Svédország) az online vásárlók aránya már megközelíti a 90 százalékot. De más országokban is gyors felzárkózás tapasztalható.
Az e-kereskedelem továbbra is dinamikusan nő Európában
Nem csoda, hogy a Forrester előrejelzése szerint „az e-kereskedelmi értékesítés Európa öt legnagyobb gazdaságában – Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban – az elkövetkező öt évben 7,8 százalékos átlagos éves növekedési rátát (CAGR) érhet el, azaz a 2024-es 389 milliárdról 2029-re 565 milliárd euróra emelkedhet”. Azt is megemlítik, hogy „az európai kiskereskedőknek érdemes megfontolniuk, hogy fektessenek be fejlett digitális platformokba”. Hozzátették azt is, hogy „a következő évtizedben” a kiváló ügyfélélmény fogja meghatározni az on- és az offline piaci dominanciát is”.
A Shopify titok: gyors indulás, egyedi megjelenés, magas konverzió
A Shopify küldetése, hogy „mindenki számára jobbá tegye a kereskedelmet”. Ennek érdekében olyan platformot hozott létre, amely minden üzleti igényt lefed, függetlenül a felhasználók tapasztalatától vagy a projektek összetettségétől. A rendszer rugalmasan alkalmazkodik a kezdőktől egészen a professzionális kereskedőkig, így bárki számára elérhetővé válnak a modern e-kereskedelmi megoldások.
Webshop perceken belül
A Shopify webáruházak (szinte) azonnal elindíthatók, viszonylag alacsony költségek mellett. Ez az előny különösen fontos azoknak a kisvállalkozásoknak és vállalkozóknak, akik most szeretnének online tevékenységet indítani vagy bővíteni. A rendszer saját felhőalapú infrastruktúrán fut, ami az egyszerűség mellett magas rendelkezésre állást és teljesítményt is biztosít, szemben más megoldásokkal, mint például a WooCommerce, amelynél a skálázás nem mindig egyszerű.
Egyedi megjelenés, testreszabott funkciók
A Shopify persze azoknak a nagyobb márkáknak (vagy egyedi igényekkel rendelkező vállalkozóknak) is tökéletes, akiknek testreszabott megoldásokra, és igazán különleges megjelenésre van szüksége. A tervezésben jártas felhasználók ezt megoldhatják maguk is, de a Shopify számos ügynökséggel is együttműködik (például a Color and Code-dal), amelyek készek az egyedi tervezést és megvalósítást magasabb szintre emelni. Ezek a megoldások mind támogatják a Shopify növekedését, hiszen lehetővé teszik egy széles célcsoport kiszolgálását.
Fizetési oldal, ami konvertál
Van még egy dolog, ami kiemeli a Shopify-t a többi megoldás közül: a fizetési folyamatuk, amelyet a legjobb konverzió elérése finomhangoltak. A Shopify minden újítása arra irányul, hogy egyszerűsítse a vásárlási folyamatot, illetve biztosítsa, hogy a vásárlók meg is vegyék a kosarukba tett termékeket. Ez magában foglalja az egyszerű fizetést, címkezelést, szállítási módok választását, és a vendég vásárlást is.
A helyi igények kielégítése
A Shopify másik fő erőssége Európában a lokalizáció és a nemzetközi piacok kezelése. Ez messze túlmutat a platform különböző nyelvekre történő egyszerű fordításán. Jelentős energiát fordítanak az egyes európai piacok sajátosságainak kezelésére, és megoldásukat az egyes regionális piacok igényeihez igazítják.
Fizetési módok
Az európai fogyasztók és vállalkozások sokféle fizetési módot használnak, a hagyományos hitelkártyáktól kezdve a regionális kedvencekig, mint például a SEPA Direct Debit, az iDEDE, a Giropay és a Sofort. Számos olyan megoldás is létezik, mint az Apple Pay, a Google Pay és a PayPal, amelyek gyors fizetési és szállítási kombinációt is kínálnak. A Shop Pay segítségével, amely egyre több országban elérhető, a Shopify ezeket a fizetési módokat a helyszín függvényében zökkenőmentesen integrálja. A Shopify Payments már Magyarországon is elérhető, megjelenéséről és hatásáról nemrég írtunk a Kosárértéken.
Szállítás és logisztika
A fizetéshez hasonlóan a szállítás is bonyolult lehet, különösen ha határokon átnyúló értékesítésről van szó. A Shopify épp ezért több nemzetközi szállítmányozót integrált a rendszerébe, de itt sem hanyagolta el a lokális megoldásokat. A Shopify App Store-ban több olyan bővítmény is megtalálható, amelyekkel a kereskedők egyszerűen kapcsolódhatnak a regionális szállítókhoz, és így szélesebb választékot adhatnak a vásárlóiknak.
Partnerség ügynökségekkel és fejlesztőkkel
A Shopify felismerte azt is, hogy nem tud mindent egyedül megoldani, ezért kiépített egy erős hálózatot a Shopify áruházak építésére és optimalizálására szakosodott helyi ügynökségekből és fejlesztőkből. A Color and Code is része annak a partnerhálózatnak, amely segít a kereskedőknek még jobbá tenni webáruházaikat. A Shopify emellett számos könnyen telepíthető és használható bővítményt is kínál, jelenleg több mint 13 ezret, amelyek segítségével a vállalkozók helyi és egyedi igényeiknek megfelelően további funkciókkal bővíthetik a store-jaikat.