8 tipp kereskedőknek járvány idejére

10 tipp kereskedőknek járvány idejére

A koronavírus terjedése a webáruházaknak is nagy kihívás, hiszen nem csak a megnövekedett igényeknek kell megfelelniük, és a szükséges árukészletet kell biztosítaniuk, ráadásul megváltozott környezetben, fokozott biztonsági előírásoknak is meg kell felelniük.

Összegyűjtöttünk néhány alapvető dolgot, amire érdemes figyelni ebben az időszakban:

  • A különböző műszaki cikkek, tartós fogyasztási cikkek és akár egyéb áruk esetében is gondoskodni kell a minél részletesebb leírásról és hiteles fényképekről a termék adatlapokon, hogy a vásárló meg tudjon győződni az áru valódi kinézetéről. A termék paramétereit, műszaki leírását is érdemes ellenőrizni, és minden adatot megadni az áruval kapcsolatban. Ez nagyon fontos a vevő tájékoztatása szempontjából, mivel így el lehet kerülni a felesleges reklamációkat és az esetleges visszaküldést, ami ismét csak jelentősen megnövelheti a fertőzési kockázatot.
  • Célszerű extra figyelmet fordítani a tájékoztatásra, tehát akár e-mailt, akár mobilos értesítéseket kell küldeni a vásárlónak az áru érkezésének idejéről, vagy az esetleges helyettesítő termékekkel kapcsolatosan.
  • Ilyenkor a szokásosnál jobban érdemes figyelni rá, hogy melyik termék mennyire fogy. Egyrészt a készletek gyors pótlása miatt, másrészt azért, hogy a népszerű termékeket a vásárlók könnyebb eligazodása érdekében kiemeljük a főoldalra. Ezzel segíthetjük azokat a vevőket is, akik egyébként nem járatosak az online vásárlásban.
  • Mindenképpen az online fizetésre kell törekedni, sőt célszerű minél több kártyás, illetve online számlafizetési szolgáltatást nyújtani a vásárlóknak, mivel a pénz az egyik leginkább szennyezett dolog, amivel kontaktusba kerülhetünk. A készpénzes fizetés minimalizálása fontos a járvány idején.
  • A megnövekedett igényeket kielégíteni csak megerősített ügyfélszolgálattal lehet, ezért célszerű a weboldalon online chat-et üzemeltetni, hogy ne kelljen a vevőnek telefonálnia és kérdéseire mielőbb választ kaphasson. Kapcsolódó cikkünk: Az ügyfélszolgálat felkészítése a szezonra: 1. Technikai felkészülés)

A futárok sok esetben nem közvetlenül a kereskedő alkalmazottai, hanem szerződött logisztikai partnerek munkatársai, ezért az ő munkavégzésüket kevésbé lehet befolyásolni. Ugyanakkor ők találkoznak közvetlenül az ügyféllel, ezért minden velük kapcsolat információt, aktuális változást érdemes összegyűjteni, és a vásárlók tudomására hozni.

  • Változhat az áru átadásának módja, a futár nem lép be a megrendelő lakásába: a megrendelt árucikkeket személyes átadásnál is a lakáson kívül kézbesíti.
  • Az átvétel igazolását is a lehető legkörültekintőbb módon, távolságtartással bonyolítja, esetleg az eddig megszokott kézi számítógépen történő aláírás helyett papíron, a vevő saját tollával kéri a szignót.

Végül, de nem utolsósorban:

  • Ne felejtsük el a járvány miatt hozott intézkedéseinket, az új működési rendet – megváltozott bolti nyitva tartást, ügyfélszolgálati elérhetőséget, szállítási határidőket – kommunikálni a webáruházban. Érdemes továbbá megosztani ezeket az információkat a közösségi médiában, illetve direktben kiküldeni emailben a regisztrált vásárlóink számára. A hatékony kommunikációval egyrészt növeljük a bizalmat, amit segít vásárlóink megtartásában, másrészt gördülékenyebbé tesszük az üzletmenetet, és ami a legfontosabb: ezzel is segítünk a járvány megállításában.
mm
Juhász György

A Growww Digital tartalommarketing menedzsere. Húsz évet dolgozott médiában, többek között az Origo.hu főszerkesztő-helyetteseként és a Ringier Kiadó online divíziójának vezetőjeként, majd a Tartalomgyár alapító-társtulajdonosa volt.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!