A Squadded Shopping Party egy új közösségi platform, mely a közös vásárlások virtuális élményével kecsegteti felhasználóit.
Ez az új fejlesztés a L’Oreal korábbi márka menedzserének, Elysa Kahnnak agyából pattant ki és arra buzdítja használóit, vásároljanak együtt megszokott kereskedőiknél. A közösségi oldalaknál már bevált funkciókra is erősen építő fejlesztés egyelőre Google Chrome bővítményként érhető el, és nagyban alapoz a Kínában már tökéletesre csiszolt “social selling” tapasztalataira.
Célkeresztben a Z generáció
A fejlesztők szerint a 15 és 25 év közötti, mostanában már csak Z generációként emlegetett fogyasztók elérésének lényege éppen az, hogy barátaikkal megoszthatják tapasztalataikat, megbeszélhetik, mi a véleményük az általuk kiválasztott ruháról, kiegészítőről. Az egykori kozmetikai ipari vezető édesapjával alkotta meg ezt a böngésző bővítményt, melynek kulcsa, hogy online hiteles véleményt kaphassunk, mielőtt megvásárolnánk az adott terméket.
Egy, a Nielsen piackutató kvantitatív elemzésre épülő tanulmánya szerint ugyanis a személyes kapcsolatok a legerősebb vásárlásra buzdító tényezők között vannak. Az impulzív vásárlási döntések meghozatalakor több mint 54 százalékban olyan termékek szerepeltek, amelyeket személyes ismerősök ajánlottak a vásárlók figyelmébe.
A koronavírus hatására a fogyasztók számára pedig még inkább felértékelődött az online kapcsolataik személyes véleménye. Nem utolsó sorban pedig jelentős kulturális átalakuláson ment át az online vásárlás élménye is. A virtualizálódó kereskedelem aligha hagyhatja majd figyelmen kívül az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő élő közvetítéseket sem.
A social selling mekkája: Kína vezet
Kínában az utóbbi években egyre terjedő social selling nagymértékben épít a live streamekre, ahol egyes elemző cégek szerint a 2017-es 90 milliárdos forgalom az elkövetkezendő öt évben közel ötszörösére emelkedik majd, azaz mintegy 413 milliárd dolláros forgalom várható az ebben élen járó ázsiai országban.
A squad shopping fejlesztéséhez erős mintát szolgálhattak a Wechaten és Weebon szerveződő vásárlási közösségek, a koronavírus miatt bevezetett korlátozások pedig további lökést adtak a Squadded Shopping Partyk létrejöttéhez.
Az alkalmazás lényege, hogy a felhasználók közösen állíthatnak össze különböző kollekciókat, amelyeket aztán folyamatosan módosíthatnak is, az azokban szereplő darabokat pedig közvetlenül is megrendelhetik a cég partnereitől. A bővítményt telepítő felhasználók meghívhatják barátaikat hogy együtt vásároljanak a Sephora, Nike, Zara vagy Topshop üzleteiben. A közösen elkészített összeállításokat pedig megvitathatják és véleményezhetik. A folyamatos interakció és személyes vélemények megjelenésével ezért a közös virtuális vásárlás egyre inkább hasonlít a hagyományos boltokban történő közös vásárlásra.
Adatelemzői aranybánya
A Squadded Shopping Party a vásárlási élmény fokozása mellett nem elhanyagolható módon kulcsfontosságú visszajelzésekkel is gazdagíthatja az abban részt vevő kereskedőket a termékekhez kapcsolódó tevékenység elemzése során, amelyekkel még tovább növelhető a forgalom és erősíthető a márkahűség.