Az utóbbi napokban igazi cukiságcunamiként csapott le a közösségi oldalakra az akciófigura generálás. A ‘‘ghiblisítést’ is elhomályosító ai-s kreatívoskodás felbukkant a Facebookon, az Instagramon, a LinkedInen … mindenhol. A játékiparból átszivárgó „akcióhős fegyvereivel” témakör sokak fantáziáját megmozgatta és mozgatja. Elvégre: ki ne akarná magát, a szakmáját ennyire egyértelműsítve és jól-márkásítva megmutatni? Nos, a hatás alól Londonban, Mészáros Beatrix AI-oktató sem volt kivétel. Igaz – ahogy az alábbi írásából kiderül: ő végül azért csavart még egyet ezen a történeten.
A mesterséges intelligencia már nem csupán a munkavégzés hatékonyságán javít vagy az adatelemzést gyorsítja fel, hanem kreatív projekteket is teljesen új szintre emel. A legújabb fejlesztés, a ChatGPT-be beépített 4o („four-oh”) modell nemcsak szöveget ért és generál, hanem lenyűgöző minőségű képeket is képes létrehozni.
Ez a funkció az OpenAI egyik legizgalmasabb újdonsága: kombinálja a képgenerálást, szövegértelmezést és kontextuskezelést, így gyakorlatilag egyetlen promptból komplett vizuális koncepcókat tudsz alkotni. Én teljesen a szerelmese vagyok és megállás nélkül kreatívkodom vele. Viszont fontos, hogy használatához legalább ChatGPT Plus előfizetésre lesz szükséged. Ha eddig nem fizettél elő, itt az ideje, havi 20 dollár, ez lesz életed legjobb befektetése.
A lehetőségek szinte végtelenek, én pedig nem tudtam ellenállni annak, hogy kipróbáljak egy jelenlegi TikTok-trendet: az akciófigura-generálást. Ez lett az eredménye:
Mi is ez a trend?
Az akciófigura-trend lényege, hogy egy karaktert (akár saját magadat, egy fiktív szereplőt vagy egy márka-avatarod) hiperrealisztikus, műanyag figuraként ábrázol a rendszer. A figurát dobozba helyezve, gyűjthető játékként jeleníti meg, miközben a csomagolás dizájnja, a kiegészítő elemek és a tárgyi kontextus mind a te utasításaid alapján formálható.
De honnan is jött ez a menő figura-őrület? Ez a specifikus, dobozolt akciófigura stílus viszonylag friss, főként az olyan fejlett AI modelleknek köszönhetően robbant be igazán a köztudatba az elmúlt hónapokban, mint a ChatGPT-4o vagy a Midjourney legújabb verziói. Az akciófigura trend a kimondottan a chat gpt 4o új képgenerálási kapacitásának demonstrálására alakult ki. A napokban például a világ országai / lakói is terítékre kerültek, Kanada akciófigurájának egyik verziója például ilyen lett:
Nem szeretném túlmagyarázni: tökéletesen meglovagolja a személyre szabott, AI-generált vizuális tartalmak iránti rajongást! Ha kipróbálnád, nincs más dolgod, mint használni a lenti promptot a 4o rendszerben, és feltölteni egy fotót magadról vagy a márkaarcodról.
-
Használd ezt a promptot:
Egy gyűjthető akciófigura egy személyről, a következő stílusban: „[{Karakter neve} – {Cím/pozíció}]”. Az akciófigura hűen hasonlít a feltöltött fotón szereplő személyre, ugyanazzal a {hajstílussal/színnel}, {arcjegyekkel} és általános megjelenéssel. A csomagolás éles, letisztult, hiper-realisztikus designnal készül, modern {csomagolási stílus} hangulatban, háttérként egy {szín 1} → {szín 2} → {szín 3} átmenetes gradienssel. A figura {ruházat leírása} és {cipő leírása} ruhát visel, amit {kiegészítők színe/stílusa} részletek egészítenek ki. Teljes alakos megjelenítésben, átlátszó műanyag dobozban van kiállítva.
A jobb oldalon lévő kiegészítők:
- {Kiegészítő 1}
- {Kiegészítő 2}
- {Kiegészítő 3}
- {Kiegészítő 4}
- {Kiegészítő 5}
Minden kiegészítő saját, átlátszó műanyag buborékban helyezkedik el. A felső részen vastag betűkkel szerepel a „{Karakter neve}” felirat {címszínnel}, alatta pedig a „{Cím/pozíció}” alcím {alcímszínnel}. Az alsó sarokban egy matrica olvasható: „{Matrica szövege}” {matrica stílusában}. A címsor mellett egy jelvény is látható: „{Jelvény szövege}” {jelvény színében/stílusában}.
Nem biztos, hogy elsőre tuti jó lesz az eredmény, de ez is zseniális a 4o-ban, hogy a chaten belül tudod utasítgatni, hogy mit javítson, pont mint egy grafikust! Nekem kb. 15 oda-vissza volt, mire elégedett voltam az eredménnyel.
Még látványosabb: mozgó figura
Ha tovább fokoznád a hatást, töltsd fel az elkészült figurádat a Pixverse AI-ba, ahol animálni is tudod. A rendszerben használd az alábbi promptot (ezt inkább angolul javaslom):
The person stepping out of the box starts walking with realistic body motion while keeping all other elements stable. Camera pulls back.
Magyarul: A személy kilép a dobozból, és elkezd sétálni valósághű testmozgással, miközben a többi elem stabil marad. A kamera hátrafelé mozog. Így:
És hogy mire használhatja ezt a játékot egy élelmes e-kereskedő? Egyfelől kiváló lehetőség a promptolás gyakorlására is és annak megértésére, hogy milyen kreatív lehetőségek vannak ebben az új eszközben a kkv-k számára. Másfelől kkv vagy webshop számára ez a móka marketing szempontból lehet izgalmas.
Használhatod egyedi és garantáltan figyelemfelkeltő közösségi média posztokhoz (képzeld el a csapatodat akcióhősökként!). De kiemelkedő, újszerű hirdetési kreatívokhoz, egy új termék vagy szolgáltatás vizuális „kabalafigurájának” megalkotásához, vagy akár a márka-személyiséged könnyen megosztható, vizuális megerősítésére is. Mindenre, amivel ma trendinek és naprakésznek lehet tűnni.
Márkák, akik már ráéreztek az akciófigurára
Azt, hogy ez az akciófigura trend nemcsak magánszemélyek játéka, az utóbbi napokban megszaporodó példák alapján egyértelmű. Ha esetleg még nem találkoztál velük, vagy kétséged lenne azzal kapcsolatban, hogy ezt a kis játékos ötletet igenis érdemes komolyan venni, íme néhány példa arra, hogy egyre több márka használja a kreatív kampányaihoz vagy social media tartalmaihoz:
A 4o képgenerátor és a ChatGPT együttesen tényleg olyan eszközt adnak a kezedbe, amellyel nemcsak munkát gyorsíthatsz, hanem egyedi vizuális tartalmakat is készíthetsz. Egy kreatív akciófigura segíthet kiemelkedni a tömegből, legyen szó bármilyen területen működő vállalkozásról vagy személyes brandről. Ne feledd: ez az ajtó még csak most nyílt ki a világ előtt! Így pedig tényleg van hely, tér és lehetőség arra is, hogy a saját elképzelésed felé vidd tovább ezeket a megoldásokat!