A Facebook világszerte egyre több régióban teszi elérhetővé e-commerce megoldásait, ezzel párhuzamosan elkezdte bővíteni az immár két milliárd aktív felhasználóval rendelkező azonnali üzenetküldő szolgáltatása, a WhatsApp üzleti funkcióit is.
A korántsem úttörő, ugyanakkor rendkívül hasznos új funkciók egyike hozzásegíti a platformot üzleti céllal használó kereskedőket ahhoz, hogy saját QR kódot hozzanak létre, és ezáltal szinte azonnal kapcsolatba kerüljenek leendő vásárlóikkal. Ezzel egy időben megkönnyítették a termékkatalógusok linkjeinek megosztását is.
A WhatsApp kapcsolodó blogbejegyzésben a következőképp fogalmaz: „A QR kódok tulajdonképpen egy digitális küszöböt jelképeznek, melyeken keresztül könnyedén kapcsolatba léphetünk egy adott kereskedővel. (…) Korábban a felhasználók manuálisan rögzíthették WhatsApp kontaktjaik közé az őket érdeklő kereskedők elérhetőségét, most egyszerűen csak leolvassák az üzlet ablakában, vagy adott terméken elhelyezett kódot, és máris chatet kezdeményezhetnek a forgalmazóval.”
A QR kódok könnyedén közzé tehetők számos közösségimédia-felületen, többek között a Facebook messenger, vagy az Instagram alkalmazásokban. A legnagyobb népszerűségnek a Távol-Keleten örvendenek, ahol mindennapos a használatuk. Ezzel a fejlesztéssel a QR kódok terjedése felgyorsulhat a nyugati országokban is, hiszen pofonegyszerűen megoszthatóak, segítségükkel pedig a kereskedők közvetlenül érhetik el leendő vásárlóikat.
A másik újítás, hogy a WhatsApp már korábban bemutatott katalóguslinkjeit közvetlenül megoszthatjuk az üzenetküldő alkalmazáson belül.
Mint írják: „A múlt évben elindított szolgáltatásunk lényege, hogy a kereskedők számára lehetővé tettük, hogy katalógizálják a rendszeren belül közzétenni kívánt termékeiket. A kiadása óta eltelt évben a WhatsApp katalógusában közel 40 millió felhasználó böngészett.”
A WhatsApp ezentúl a katalógusokban listázott termékekhez egyedi, jól nyomon követhető linkeket biztosít majd üzleti felhasználóinak.
„Ha bárki be szeretne mutatni egy-egy terméket ismerőseinek, nem kell mást tennie, mint megosztani a rövidített linket, akár a Whatsappon belül, akár bármely más közösségimédia-szolgáltatáson keresztül.”
A WhatsApp ezzel a szolgáltatással aligha fogja majd megváltani az e-kereskedelem világát, de a közel 50 millió WhatsApp Business alkalmazást eladásra használó kereskedő számára igenis komoly potenciált rejthet. Mind a QR kód megoldások, mind az egyszerűen megosztható katalóguslinkek immár egy hónapja világszerte elérhetőek a felhasználók számára.