Kosárérték
E-kereskedelmi magazin - hasznos információk kezdő, haladó és profi e-kereskedőknek.
A szerző cikkei:
-
A Walmart a világ legnagyobb áruházlánca, ám tíz évvel ezelőtt egy dinoszauruszra emlékeztetett, amely felett eljárt az idő. Fogalma sem volt arról, mi fán terem az elektronikus kereskedelem. Azóta 180 fokot fordult a világ: a Walmart ma már elektronikus piacteret üzemeltet, ami a cég offline gyökereit kihasználva napon belüli kiszállítást kínál.
-
Technológiai díjat kapott az idei “Az Év Honlapja” versenyben a VirtualJog. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) rangos elismerését a cégnél az elmúlt öt év munkájának elismeréseként is fogadták. Akként, hogy érdemes az aktuális online kereskedelmi trendeknek is megfelelő technológiai megoldásokkal végezni az innovatív jogi szolgáltatást.
-
Felmérések szerint az emberek többsége élvezetesebbnek tartja az online vásárlást, mint a fizikai boltok felkeresését. A pszichológusok meg tudják ezt magyarázni, a marketingesek pedig meg tudják mondani azokat a technikákat, amikkel ki lehet ezt használni. Az e-kereskedőknek már csak építeniük kell a tudásra, és használniuk kell az eszközöket.
-
Az Egyesült Államokban több civil mozgalom is célkeresztjébe vette a legnagyobb kereskedelmi vállalatokat, mert szerintük kiszipolyozzák kisebb céges partnereiket és kizsákmányolják munkavállalóikat. Bojkott a jelszó, és így vásárlói bojkottokra szólítják fel például az Amazon fogyasztóit is. Ám a jelek szerint nem igazán értik, hogyan is működnek az online piacterek.
-
A legnagyobb kihívás, amivel egy online kereskedő szembe kerülhet a változó vámokkal kapcsolatban az lehet, hogy megtalálta-e logisztikai partnerét, amely segít menedzselni nemzetközi tevékenységét. A kulcsszó a „változó”, mert a szakértő éppen ahhoz ért, hogy az üzletfelek alkalmazkodjanak a folyton módosuló szabályozási környezethez.
-
Ezer sikeres e-kereskedelmi vállalat tulajdonosa a tagja az eCommerceFuel-nek, mely vélhetően teljesen egyedi tanácsadó vállalkozásnak tekinthető. Valójában nem is vállalkozásról van szó, hanem a kollektív bölcsességre építő közösségről, amely üzleti ötleteket kínál a résztvevők problémáira. Ezek közé tartoznak azok az áprilisi napok, amelyekre marketingkampányt lehet építeni.
-
A Shopify rendszerét használó kereskedők és a fejlesztő közösség számára is nagy jelentőséggel bír, hogy 2025 február végétől elérhetővé vált Magyarországon is a Shopify Payments. Az eddigi, sokszor körülményes fizetési megoldásokat felváltja, illetve kiegészíti sok új megoldás. Nézzük sorjában: mit tud a Shopify Payments, miben nyit új távlatokat, mennyibe kerül, mit jelent ez a webáruházad számára?
-
A Reacty Digital végignézett a 2024-es éven, és azt látta, hogy többféle irányból befolyásolják trendek a magyar e-kereskedelmi piacot. Egyes hatások belülről érkeznek, a hazai piacra specifikus módon, míg más hatások a nemzetközi színtérről jutnak el hozzánk. De a nagy kérdés idénre is megmaradt: a külföldről érkező hatás finomodik a magyar piac határozott igényeihez, vagy tud annyira erős befolyást kiváltani, hogy átformálja a fogyasztói viselkedést?
-
A mesterséges intelligencia rengeteg cégvezető fejében még mindig olyasvalami, amelynek tudása a szakemberek tapasztalatával versenyez. Ebből el lehet jutni arra a következtetésre, hogy az MI adaptálása a cégek működésébe elkerülhető vagy legalábbis mérlegelni lehet az előnyöket és a hátrányokat. Az MI-vel foglalkozó szakértők szerint ez a következtetés téves.
-
Egyelőre a 18-79 éves magyar lakosság alig fele hallott a termékelőfizetés lehetőségéről az e-kereskedelemben, és mindössze 8 százalék próbálta már ki ennek valamilyen formáját – derült ki a Reacty Digital 2025. januári felméréséből. A kutatás 1000 fő bevonásával készült. Az adatok nem, életkor, iskolai végzettség, valamint régió szerint reprezentálják a 18-79 éves hazai lakosság véleményét.