Skip to content
mm

A szerző cikkei:

491215148_1759843517906569_8198578298657727907_n
-
Közép-Kelet-Európából nézve a piacterekre, egészen más képet kapunk, mintha figyelembe vennénk a világ többi részét is. Itthon a legfelkapottabb marketplace-modellt a szórakoztató elektronikára specializált eMAG szolgáltatta. Ugyanígy Romániában, a cseheknél pedig a szintén ezzel a kategóriával foglalkozó Heureka. De kik a trenddiktálók? Kik a valóban nagy sztárok a marketplace világban? A következőkben a legnagyobb nemzetközi piacterek szereplőinek bemutatásával adunk minderről áttekintést.
494356865_560533400427481_8952509083727923905_n
-
Az előző, magyarországi piacterekkel foglalkozó cikkemben összegyűjtöttem azokat a piacvezető- vagy formáló marketplace oldalakat, amelyeket ma már szinte akarva sem lehet elkerülni sem eladóként, sem vásárlóként. Most pedig azokat a speciális marketplace-eket gyűjtöttem csokorba, akik így vagy úgy (itt vagy ott, de) kilógnak a sorból. Illetve megpróbálom pontosan definiálni, hogy mi is az a marketplace.
491214944_708872238356916_8889589093653894955_n
-
“A kerek csokoládét, a szögletes csokoládét, a hosszú csokoládét, a rövid csokoládét, a gömbölyű csokoládét...” - sorolja Gombóc Artúr, a Pom-pom ikonikus karaktere. Ezek a csokoládé fajták pedig könnyen párhuzamba hozhatók az itthoni, szintén ikonikus piacterekkel: az egyesíti őket, hogy mindegyik piactér, de vannak azért eltérések közöttük bőven. A következőkben azon piacterekről fogok beszélni, amelyek 2025-ben megkerülhetetlenek, mind partneri, mind felhasználói oldalról.
488013109_631291319682814_7451268692720448978_n
-
A tavalyi év elég megrázó volt az e-kereskedelem szereplőinek. Az MPL logisztikai szolgáltatásának kötelező bevezetésével kezdődött, melyet a Google folyamatos áremelkedése és a Temu erőteljes térnyerése követett. Feltehetjük a kérdést magunknak: mi várható ezután? Ennél még égetőbb téma, hogy mi lesz a vásárlókkal?
487807803_478530315342495_3459195695020986030_n
-
Ha csak az elmúlt időszakban napvilágot látott statisztikákat vesszük alapul, akkor a címben feltett kérdés valójában nem is kérdés. Ám ha bekukkantunk a függöny mögé, akkor inkább már azt láthatjuk, hogy felépíteni és elindítani egy sikeresen működő vállalkozást pusztán ezen az alapon elég nehéz feladat. Mindenesetre, ha mégis úgy döntünk, hogy belevágunk egy piactér felépítésébe, akkor érdemes figyelembe vennünk az alábbi, jó néhány fontos szempontot.