Üzemeltetés
-
Világszerte forradalmasította a pénzforgalmat az azonnali fizetési rendszerek (AFR) megjelenése. E pénzügyi megoldások lehetővé teszik, hogy bármikor, néhány másodperc alatt átutalásokat hajtsunk végre - szemben a hagyományos banki átutalások több órás (vagy napos) átfutásával. Magyarország és Európa is aktív részese ennek a digitális pénzügyi transzformációnak. Ezért is érdemes megvizsgálni az AFR e-kereskedelemre gyakorolt hatásait és a felhasználói élmény változásait is. – Erről szól Tölgyes László András legfrissebb írása. [Vigyázat! Mély víz!]
-
Egy 2024-es felmérés szerint az internet traffic mintegy felét bot traffic teszi ki. E-kereskedelmi szempontból ez azt jelenti, hogy rengeteg olyan kattintásért fizetünk, ami nem valós személyektől, hanem szoftverektől származik. Hogyan befolyásolja ez az e-kereskedelmi szereplőket? Milyen védelmi módszereket ismerünk ezek ellen? Létezik-e hosszú távú megoldás?
-
A hagyományoknak megfelelően, június elején az Ecommerce Hungary Egyesület megtartotta az éves nagy fórumát. Az esztergomi konferencia hordozott magában némi kockázatot, de végül minden jól alakult. A párhuzamosan, több szekcióba szervezett rendezvény-tételeknek köszönhetően a szakemberek találkozója sokkal gazdagabb volt az itt leírhatóknál, de azért tettünk egy próbát.
-
Az e-kereskedelem világában a vásárlói élmény már jóval a rendelés leadása előtt elkezdődik. A szállítással kapcsolatos információk – különösen azok elhelyezése, vizuális megjelenítése és egyértelműsége – döntő hatással vannak arra, hogy egy látogatóból végül vásárló lesz-e. A Humanize-nál azt tapasztaljuk, hogy az átgondoltan megtervezett szállítási információk nemcsak a bizalmat növelik, hanem a kosárelhagyások számát is csökkentik, így végső soron javítják a konverziós arányt is.
-
A világ legsikeresebb vállalkozóinak közös jellemzője, hogy nem tudják kivárni egyetemi tanulmányaik végét, mert minél előbb bele akarják vetni magukat az üzleti élet sűrűjébe. Az e-kereskedelem a korábbiaknál jóval könnyebben lehetővé teszi, hogy a suli mellett is aktívan végezhető legyen - ráadásul valódi vállalkozói tapasztalatok szerzését is biztosítja. - Erről szól a #webáruházindítás sorzatunk legújabb tétele.
-
Eszes Viktória üzleti érzékét - amit ő csak józan paraszti észnek nevez - nála tapasztaltabb vállalkozók is megirigyelhetnék. Hogy lesz valakiből sikeres webshop tulajdonos 19 évesen? Hogyan lesz egy anya-lánya üzletből önjáróvá egy vállalkozás - és hogyan terjeszkedik külföldre ez az óvónőket, egészségügyi dolgozókat célzó webáruház? Ez a webáruház sztori úgy kezdődik, hogy három hét előkészület, nyolc nap a sikerig...
-
A Google AI Overview funkciója május 20-tól hivatalosan elérhető a magyar weben, ami alapvetően megváltoztatja a keresési eredmények megjelenését, és természetszerűleg hatást gyakorol a webáruházak forgalmára. Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan működnek az AI-áttekintések, milyen optimalizálási stratégiákkal érdemes kísérletezni, hogy bekerüljünk az AI-válaszokba, és hogyan minimalizálhatjuk a potenciális forgalomvesztést.
-
Alapjaiban érintette az e-kereskedelemmel foglalkozó vállalkozásokat az utóbbi években a magyar és uniós jogalkotás. Ezért érdemes „képben lenni” a fogyasztóvédelem, a jótállás, az akciós árak feltüntetése vagy akár a békéltető testületek elérhetősége témaköreivel, minden olyan területtel, ahol érdemi jogszabályi módosítások történtek. Ezért érdemes röviden áttekinteni, milyen fontos változásra került sor az elmúlt öt évben.
-
Többszörös déjà vu érzése van, ha meghallja, hogy "a SEO halott!"? Pedig a legutóbb azzal indokolták, hogy a Google keresésnek nem lesz szüksége a SEO-ra. Tragédia nincs, a SEO sokadszorra sem hal meg. Ha nem is könyvtárosnak nevezik, attól még a könyvtáros munkája is örök: ha nem is látjuk már őket, ha már algoritmusok végzik is helyettünk a keresett információk rendszerezését, azért a könyvtáros lét továbbra is változatlan.
-
A tartalommarketing napjainkban a kis- és középvállalkozások (KKV-k) egyik leghatékonyabb marketingeszközévé vált. Az értékes, releváns és következetes tartalmak létrehozása és terjesztése lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy megnyerjék és megtartsák célközönségüket, miközben erősítik márkaidentitásukat és szakértői pozíciójukat. A Demand Marketing felmérése szerint szerint a tartalommarketing háromszor több leadet hoz és 62 százalékkal kevesebbe kerül, mint a fizetett hirdetések.