Piac
-
Erősen belassult növekedés, szokatlanul magas infláció, gyenge forint vagy éppenséggel megérkezett a TEMU - szóval: megannyi csapás. De akkor az üzleti eredményeket javító opciók között valóban lehet-e jó lehetőség a TikTok?
-
Az angolul Greater Bay Areának nevezett kínai tengeröböl óriási keresletet generál az összetett raktári és logisztikai szolgáltatások iránt. Ennek egyre nagyobb fordulatszámon pörgő motorja a nagy kínai online piacterek gyors fejlődése.
-
Ha megkérdezzük Európa lakóit, hogy vásároltak-e már árut az Alibaba platformján, azt a választ kapjuk, hogy „Ugyan már, nem”. Ugyanakkor, ha meglátogatjuk az Alibaba logisztikai részlegét, a Cainiao liege-i raktárát, akkor olyan forgalommal találkozhatunk, ami nyilvánvalóvá teszi, hogy ez a kézlegyintés nem igaz. Az európaiak felfedezték a nagy kínai e-kereskedelmi piactér „kincseit”.
-
A Munch innovációja valójában annak elérése, hogy a környezetedben nem kell bemenned az összes boltba, hogy kiderüljön: hol vannak ételmentéshez kapcsolódó lehetőségek, projektek, hanem egy platformon összegyűjtve lehet mindezt hatékonyabban megvalósítani.
-
Az e-kereskedelem az egyik legfontosabb felhasználója a mesterséges intelligenciának (AI). Használati területei a személyre szabott termékajánlásoktól és a továbbfejlesztett ügyfélszolgálattól, az árazás optimalizálásán és az intelligens logisztikán át, az értékesítési/kereslet-előrejelzésekig terjednek.
-
Meglepően nagy gondot okoz a lakásajtók elé helyezett küldemények ellopása az Egyesült Államokban, ahol korábban a reggeli újságot és a friss tejet szállították így házhoz. A webáruházakban vásárolt egyes termékek értéke már olyan magas, és olyan könnyű túladni rajtuk, hogy ez felkeltette a tolvajok érdeklődését.
-
Tavaly novembertől idén március végéig mindent letaroltak a magyar ecommerce piacon a Temu hirdetései. Ezután szinte teljesen leálltak, majd újraindultak a megjelenések. Mi történhetett a kínai online piactérnél?
-
A webáruházak sikerének egyik alapfeltétele, hogy vásárlóik bízzanak bennük. Ne kételkedjenek abban, hogy az áruk, amiket kínálnak, éppen azt nyújtják majd nekik, amit a róluk szóló tájékoztatóban olvashatnak. Éppen ezért az e-kereskedők elemi érdeke a hamis termékek és a csalók eltüntetése virtuális polcaikról.
-
A csomagolás a körkörös gazdaság egyik Achilles-sarka. De mi van, ha a csomagolóanyag maga is, eleve, eddig hulladékként kezelt anyagból keletkezik? A szektor innovatív és gyors fejlődése, ugyanakkor az eredményeinek a befogadása is szükséges ahhoz, hogy az alábbi kezdeményezésben meglássuk akár a magunk lehetőségét.
-
Az elektronikus kereskedelem szélsebes fejlődésénél csak a webáruházak és az online piacterek logisztikai kiszolgálása alakul át gyorsabban. A koronavírus-járvány idején sok hagyományos kereskedő rákényszerült internetes értékesítésének felpörgetésére, ami magával húzta az ezt kiszolgáló háttér-infrastruktúrát is. Azóta még erre az ösztönzőre sincs szükség a tempó tartásához.