Az Amazon nyilvánosságra hozta a 2017 utolsó negyedévére vonatkozó pénzügyi jelentését, amely az év legerősebb szezonjának eredményét tartalmazza. Ez alapján a tavalyi évben összesen 177,9 milliárd dollár bevételt és 3,03 milliárd dolláros profitot könyvelhettek el, ami 30,8%, illetve 27,8% növekedést jelent 2016-hoz képest.
Hosszú évekig kellett az Amazonnak győzködnie a befektetőket, hogy tartsanak ki a cég mellett, és higgyenek a hosszú távú növekedési terveikben, azonban úgy tűnik ennek az időszaknak már vége: az elmúlt 3 évben folyamatosan növekedő eredményt, és rekord profitot sikerült elérni.
A Q4-es időszak nettó árbevétele 38%-os növekedést követően 60,5 milliárd dollár, amely magasabb, mint az elemzők által előzetesen prognosztizált 59,83 milliárd. A profit 1,9 milliárd dollár, amiből jól látható, hogy az éves eredmény kétharmadát a karácsonyi ünnepi szezon alatt termelték meg.
Az Amazon Web Services felhőszolgáltatás 5,1 milliárdos bevétellel járult hozzá az utolsó negyedév teljesítményéhez, ami az előző év 3,5 milliárdos értékéhez képest jelentős növekedés.
A sikerben nagy szerepe van a Prime előfizetési rendszernek is, amely 5 milliárd tétel eladásához járult hozzá 2017-ben.