Nemrég beszámoltunk róla, milyen hatást gyakorolt a járvány a hazai e-kereskedelemre a korlátozó intézkedések után néhány nappal. A helyzetképet most a Magyar Posta Zrt. információival egészítjük ki.
Panulin Ildikó, a társaság szóvivője a Kosárérték kérdésére elmondta: a belföldi küldeményforgalomban a veszélyhelyzet elrendelését követő egy hétben nem tapasztaltak komolyabb változást, a csomagrendelések száma nem csökkent. Az e-kereskedelmi partnereknél azonban átrendeződést látnak a veszélyhelyzet miatt. Megnőtt például a háztartási tisztítószereket és kozmetikumokat forgalmazó webshopok forgalma, ehhez hasonlóan az állateledel-forgalmazóktól is nagyobb mennyiségeket szállítanak a megrendelőknek. Ezen kívül márciushoz képest több kerékpárt, görkorcsolyát és az otthoni munkához, tanuláshoz szükséges műszaki és informatikai eszközöket kézbesítenek.
A szóvivő információi szerint a koronavírus-járvány terjedése miatt Olaszországban megnőtt az igény a csomagautomaták használatára. Magyarországon azonban ezeknél a készülékeknél még nem tapasztaltak nagyobb forgalmat az ilyenkor szokásosnál, igaz, enyhébbet sem.
Panulin Ildikó hozzátette: a járványról szóló hírek megjelenése óta fokozottabban kérik munkavállalóiktól a higiénés alapszabályok betartását, biztosítanak számukra kézfertőtlenítőt, és a csomagküldemények szállításában használt eszközöknél is odafigyelnek azok tisztán tartására, fertőtlenítésére. A postákon a takarítás a fertőtlenítőszerek fokozottabb használatával történik, és napközben többször letisztítják a kilincseket, pultokat.
A Posta egyébként a csomagautomatákat is rendszeresen fertőtleníti: nemcsak az automaták képernyőjét, hanem a rekeszeket is.
A munkatársak kaptak védőeszközöket, és folyamatosan tájékoztatják őket a veszélyhelyzeti fejleményekről. Az irodai munkatársaknál – ahol lehetséges, és ahol a technikai feltételek is adottak – elrendelték az otthoni munkavégzést, illetve ügyeleti rendszert alakítottak ki.
A veszélyhelyzetben elrendelt nyitvatartási korlátozás a Magyar Postát ugyan nem érinti, de egyes alacsony forgalmú posták nyitvatartását szűkítették. A postákon az ügyfélterekben egyszerre csak annyi ember lehet, ahány munkahely működik.
A személyes kontaktusok számának mérséklése miatt csökkent a fix átvételi pontok száma, mivel 1-2 partner kérte az ideiglenes szünetet, hogy ezzel mérsékelje a személyes érintkezést.
A postai szolgáltatás ellátása folyamatos, fennakadások nincsenek, és felkészültek arra, hogy amennyiben szükségesnek látják, további intézkedéseket hozzanak – mondta el a szóvivő.