Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezetője sajtótájékoztatón jelentette be, hogy fúzióra lép a magyar e-kereskedelmi piac két legnagyobb szereplője, és ezzel a közép-európai régió meghatározó kiskereskedelmi vállalata jön létre. A felek már aláírták a szerződést, és a napokban lezárják a versenyhatósági bejelentés procedúráját is. Az egyesülésre a GVH döntését követően, várhatóan 2019. harmadik negyedévében kerülhet sor.
A fúzióval egy új vállalat jön létre, melyben Várkonyi Balázs szerint körülbelül 50-50%-os tulajdonrészt birtokol majd a két cég. A társaság irodája Budapesten lesz, és innen fogják a nemzetközi terjeszkedést is irányítani. Az új cég vezetésében az Extreme Digital alapítói, Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula vezető szerepet vállalnak majd.
Ez is érdekelhet
Nincsenek kapcsolódó cikkek.
Az Extreme Digital vezetője hozzátette: még korai lenne a brandek sorsáról beszélni, de saját véleménye szerint ilyen erős márkák esetében nem célszerű egyiket sem megszűntetni, vagyis várhatóan továbbra is párhuzamosan működik majd a két márka. A két e-kereskedelmi platform kínálata biztosan nem fog csökkenni, így például biztosan tovább szolgáltat majd az eMAG sikeres Marketplace felülete is, ahol kisvállalkozók értékesíthetik saját termékeiket.
A Kosárérték kérdésére válaszolva Várkonyi Balázs elmondta: a fúzió sokkal inkább az egyesített erőforrások jobb kihasználásáról fog szólni. A két cég együttesen kétszer akkora bevételt tud majd realizálni, mint külön, ugyanakkor számos szinergiát ki lehet majd használni, hatékonyabbá téve a raktározást, ügyfélszolgálatot stb. Ennek következtében olcsóbbak, versenyképesebbek tudnak lenni, amivel a vásárlók is jól járnak, és a cég pedig hatékonyabban tud fejleszteni és terjeszkedni. Hozzátette: sem az Extreme Digital, sem az eMAG nem gondolkodik leépítésekben, sokkal inkább bővüléssel terveznek.
A 16 éve működő Extreme Digital meghatározó szereplő a hazai kiskereskedelemben: évente több mint 1 millió rendelést szolgál ki online és offline csatornákon. 36 milliárdos forgalmával 10%-os részt hasít ki magának a magyar e-kereskedelmi piacból, és ezzel GKI Digital 4 éve rendszeresen elkészülő iparági toplistáján eddig mindig az első helyen végzett. A cég Magyarországon kívül még 7 másik országban van jelen, amelyek együttesen a teljes forgalom 20%-át adják. Az Extreme Digital jelenleg mintegy 320 főt foglalkoztat.
A romániai székhelyű, de a dél-afrikai Naspers befektető csoporthoz tartozó eMAG a román piac egyik legnagyobb, és a magyar piac kiemelkedő szereplője, amely logisztikai hálózatának és innovatív információs rendszerének köszönhetően jelentős növekedési potenciállal rendelkezik.
Várkonyi Balázs szerint a Naspers anyavállalat hátterével az új cég a régió meghatározó kereskedelmi vállalata lehet, Budapest pedig a régi e-kereskedelmi központjává válhat.
Juhász György
kosárérték hírlevél
Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Iratkozz fel most!
