A Black Friday Global 55 országban készített felmérést a november végén aktuális Fekete Péntekről, és több érdekes megállapítást tett a magyar piaccal kapcsolatban is.
Adataik szerint a magyar vásárlók több mint fele (54,16%) jelölte meg, hogy az idei Black Friday során egyaránt kíván vásárolni online és hagyományos boltokban. A hagyományos boltokat mindössze a megkérdezettek 4,17%-a preferálja, a csak online vásárlás mellett pedig 41,67% teszi le a voksát.
A 2017-es adatokhoz képest jól látszik, hogy a trend a hagyományos és online vásárlás kombinációja irányába mozdul el. Egyaránt csökkent azok aránya, akik kizárólag offline vásárolnának (16,47%-ról 4,17%-ra, azaz negyedére), és azoké is, akik kizárólag online (55,29%-ról 41,67%-ra, ami viszont jóval kisebb mértékű csökkenés). Ugyanakkor gyakorlatilag kétszer annyian terveznek hagyományos és online módon is vásárolni, mint korábban (az arányuk 28,24%-ról 54,16%-ra nőtt).
A felmérés alapján az átlagos magyar akcióvadász körülbelül 47 380 forintot költ el a Black Friday során, ami nagyjából a fele az Egyesült Királyságban kimutatott összegnek. Ott ugyanis akár 107 ezer forintnak megfelelő fontot is szánnak az emberek a Fekete Péntekre (300 font). Kanadában még ennél is többet (640 kanadai dollárt), ami körülbelül 130 ezer forintnak felel meg.
A Black Friday Global szerint 2017-ben Magyarországon 55% volt a kedvezmény átlagos mértéke a Fekete Pénteken, és ezzel a hazai vásárlók átlagosan 57 909 Ft-ot spóroltak meg.