A legnagyobb török piactér 330 millió dolláros tőkeinjekciót kap az Alibabától, amelynek segítségével megindulhat az európai piacok meghódítására.
A 2010-ben alapított, ruhákat, kozmetikumokat és dekorációs termékeket forgalmazó Trendyol az utóbbi évekre a legjelentősebb törökországi e-kereskedelmi céggé nőtte ki magát. A cég 2020-ban az említetteken túl tovább bővítette termékkörét és szolgáltatásait, és már online élelmiszer-kereskedelemmel is foglalkozik, elérve a napi 1 milliós csomagszámot.
Többségi tulajdonosa már a tőkebevonást megelőzően is az Alibaba volt, amely a mostani, 330 millió dolláros invesztációval 86,5%-ra növelte részesedését a vállalatban. A Webrazzi török internetes portál szerint a cég értéke így meghaladja a 11 milliárd dollárt, amelyet a Reuters is megerősített.
Indulhat a “hadjárat” az európai vásárlókért
A Trendyol már 2020 októberében világossá tette, hogy az európai piacokat veszi célba: angol és német nyelvű weboldalt is indítottak, amelyeken keresztül 27 európai ország, köztük az Egyesült Királyság, Németország, Olaszország és Magyarország vásárlói számára is elérhetővé tette termékeit.
A mostani tőkebevonás alapot nyújthat komolyabb kampányok indításához és a piactér további lokalizációihoz. A török vállalat saját brandjével, a Trendyolmilla márkával akár a Zara vagy a Mango konkurenciájává léphet elő.
Ez csak a kezdet?
Egyes források szerint a Trendyol további befektetőket keres – ezúttal nem százmilliós, hanem sokkal inkább milliárd dolláros nagyságrendben. A Hürryet.com.tr hírportál arról számolt be, hogy a cég az Egyesült Királyságban és az Egyesült államokban próbál lehetséges partnereket felkutatni a Citigroup pénzügyi tanácsadó segítségével. A vállalat célja, hogy 2021-ben a termékeladásokból bonyolított forgalma meghaladja a 10 milliárd dollárt, amelynek eléréséhez 1 milliárd dollár értékű további tőkebefektetést szeretne megszerezni.
A tőkebevonási akció a portál információi szerint hamarosan véget ér, és amennyiben sikerrel zárul, az a cég értékét 15 milliárdos szintre repítheti, amivel valóban komoly versenytársat kaphatnak az európai divatcikk-forgalmazók.