A Google külön portált nyitott a népszerű termékkereséseknek

A Google külön portált nyitott a népszerű termékkereséseknek

A Google Trends már jó ideje nagy segítséget nyújt a leggyakrabban használt keresőszavak listájával, most azonban a cég egy külön portált nyitott a legkeresettebb termékekre fókuszálva..

A Google Shopping 100 oldalon a Google termékkategóriánként listázza az aktuálisan legfelkapottabb termékkereséseket. A marketing szakembereknek szánt oldalon azonban az egyszeri felhasználók is jól tájékozódhatnak, például az ünnepi ajándékozási szezonban inspirációt is meríthetnek ezekből listákból.

A cég a site indulásakor nem győzte hangsúlyozni, hogy ezek a termékek nem a legtöbbet keresett árucikkek, hanem azok, amelyekkel kapcsolatban relatíve gyorsan nő a kapcsolódó keresések száma az adott kategóriában belül.

A Google külön portált nyitott a népszerű termékkereséseknek

 

Persze nem kizárt, hogy az egyre növekvő népszerűségnek örvendő termékek előbb-utóbb abszolút értelemben is átveszik a keresések közötti első helyet, de a cég elsősorban az épp feltörekvő áruk listázását tűzte ki célul az oldal létrehozásával.

Mint közleményükben fogalmaznak: “Kortól és érdeklődéstől függetlenül összegyűjtöttük a legmenőbb karácsonyi ajándékok listáját, legyen szó kütyükről, konyhai felszerelésről, videojátékokról, ruházati kiegészítőkről vagy éppen játékszerekről. Ezek alapján a meleg és szőrös csizmák viszik a prímet a ruházati kategóriában, a háztartási eszközök között pedig a robotporszívók a legmenőbbek.”

Az oldal indításának időzítése persze nem véletlenül esett a karácsonyi időszakra. A meglehetősen opportunista nyitás ellenére nem kizárt, hogy a Google Shopping 100 az éppen aktuális ajándékozási periódusokon kívül is hasznos szolgáltatása lehet a Google-nak.

A vásárlók a Google Shopping 100-at amellett, hogy inspirációként használnák az ajándékozáshoz, ár-összehasonlításra is igénybe vehetik, illetve visszajelzést kaphatnak arról, hogy az adott árucikk elérhető-e valamely közeli, hagyományos áruházban.

A marketing szakemberek pedig arról tájékozódhatnak, hogy melyek azok a legfelkapottabb termékek, amelyek a termékpaletta bővítéséhez lehetnek előnyösek az e-kereskedők számára. Emellett hasznos lehet a tartalomszolgáltatók számára is, akik így képet kaphatnak arról, hogy milyen típusú tartalmak érdekelhetik a felhasználókat, illetve növelhetik affiliate bevételeiket is.

A Google külön portált nyitott a népszerű termékkereséseknek

A Google Shopping 100 a következő termékkategóriákban listázza a növekvő népszerűségnek örvendő termékeket:

  • Technika
  • Konyhai eszközök
  • Játékok
  • Ruházat és kiegészítők
  • Videójátékok
  • Sport & fitnesz
  • Dekoráció és lakberendezés
  • Szépségápolás

Egyelőre úgy tűnik, hogy az oldal elérhető marad a karácsonyi szezon után is, de nincs információnk arról, hogy ez meddig lesz így. Amennyiben beválik, egy újabb hasznos kutatási eszköz lehet a Google-felhasználók kelléktárában.

mm
Jóbi Attila

Online marketing menedzser, újságíró, média menedzser és tartalomipari beszállító.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!