Ebben a cikkben fogódzkodót adunk azoknak, akik szeretnék linkekkel erősíteni a honlapjukat, de nehezen tudják eldönteni, hogy melyik oldalakról érdemes hivatkozásokat szerezniük.
Miért érdemes linképítéssel foglalkozni?
A honlapunk reputációjának, vagyis hitelességének, elismertségének növelése fontos SEO feladat, aminek az egyik hangsúlyos módja a honlapunkra mutató linkek fejlesztése, azaz a linképítés. A Google rangsorolásában erős szerepe van annak, hogy honlapunkra hány, és milyen reputációjú weboldal hivatkozik, erről a Google súgójában hosszabban is lehet olvasni.
Egy weboldal hitelességét tehát meghatározza a keresőmotorok szemében, ha más weboldalak linkkel hivatkoznak rá, ezért érdemes egy célzott szempontrendszert használnunk a számunkra megfelelő hivatkozó weboldalak kiválasztásánál.
A következő 3 tulajdonság megvizsgálása után kialakulhat egy sorrend, ami alapján könnyen tudunk dönteni.
1. Honlapok technikai vizsgálata
Vizsgáljuk meg az oldalakat annak az érdekében, hogy megtudjuk, mennyire „erősek”.
Erre a célra két mérőszámot javaslok megnézni, és azokat az oldalakat választani, amelyek magasabb pontszámot kaptak az elemzéseken.
- A Domain Authority a Moz.com mutatója, 0-100 közötti szám. Ez a mutató elsősorban weboldalak összehasonlítására alkalmas eszköz, amely megmutatja az erősorrendet.
- A Trust Flow a Majesticseo.com bizalmi mutatója, 0-100 közötti szám. A linkek milyenségét és bizalmi erejét is elemzi.
Ökölszabályként azt mondhatjuk, hogy minél magasabb ez a két szám, annál erősebb oldalról beszélhetünk.
2. Honlap kategorizálása
- PR cikkes oldalak: újra regisztrált domainek, tudatosan linképítési céllal. Jellemzően hemzsegnek az AdSense és egyéb reklámoktól, vagy 10 cikkből 8 fizetett, gyengébb minőségű PR cikk.
- Prémium oldalak: valódi látogatókat kiszolgáló oldalak, természetes hivatkozás (híroldalak, magazinok, blogok, tematikus oldalak, vagyis amik valóban értéket adnak a látogatóknak)
Több kategória is létezik, de a könnyebbség kedvéért csak erre a két szegmensre bontottam szét az oldalakat, amelyből kiindulva meg lehet érteni, milyen oldalak értékesek a Google szemében.
3. Relevancia
Igyekezzünk olyan oldalról szerezni linket, ami hasonló témával foglalkozik, mint az az oldal, ahová mutat a megszerzett link. Szóval, ha egy kisállat-kereskedésnek szeretnénk backlinket szerezni, érdemes olyan oldalakat választani, amelyeknek köze van a háziállatokhoz, így a látogatókat valószínűleg érdekelni fogja a mi oldalunk tartalma is. Ha a hivatkozásról elnavigál valaki az oldalunkra, és ott számára értékes tartalmat talál, akkor tovább fog böngészni,. Ezzel növeli az oldalon eltöltött időt, ami egy erős visszajelzési szignál a Google számára, hogy az oldalunkon minőségi tartalom van, és érdemes előre sorolni a találati listán.
Hivatkozó oldalak kiválasztásának a módja
Ha felmerül a kérdés, milyen tulajdonságok megvizsgálása mentén döntsünk két lehetséges oldal közül, akkor ebben ad segítséget a linkválasztó piramis. Ezt az egyszerű, mégis praktikus szempontrendszert érdemes követni, amikor oldalakat választunk. Minél magasabb szempontnak felel meg a honlap ezek közül, annál jobb választás lehet.
A linkválasztó piramis szempontrendszerén felül is vannak olyan tulajdonságok, amit beleszámíthatunk a választási folyamatnál. Felsorolok néhány olyan tényezőt, ami elbillentheti a mérleg nyelvét az oldal kiválasztásánál, ahonnan szeretnénk, hogy hivatkozás mutasson az oldalunkra.
- Az oldalnak legyen értékes tartalma és valós forgalma.
- Minőségi tartalomban és hosszúságban szerepeljen a ránk mutató hivatkozás.
- Legyen egy szerződésbe foglalt idő, amíg biztosan a honlapon marad a ránk mutató hivatkozás.
- A domain kora is befolyásoló tényező, azaz a nagyobb múlttal rendelkező oldalak jobb választás lehetnek.
Konklúzió
Ebben a cikkben csak érintem a linkfejlesztés témakörét, amivel egy könnyen érthető kapaszkodót szerettem volna a kezedbe adni. Ahogy látható, léteznek állandó fix sarokpontok, amikhez lehet viszonyítani annak az érdekében, hogy el tudjuk dönteni, számunkra az egyik vagy másik oldal lenne a jobb választás, de azt is el kell ismerni, hogy mindegyik honlapnak más lehet az értékes link.
Azt javaslom, hogy hivatkozásszerzés előtt vizsgáljuk meg a lehetséges oldalakat a fenti szempontrendszer szerint, és állítsunk fel egy sorrendet. Ezután kezdődhet a tudatos linkfejlesztés!
Több organikus látogatót szeretnél a weboldaladon?
Bízd ránk a keresőoptimalizálást A-tól Z-ig!
Minden SEO feladatot késlekedés nélkül, magas minőségben végzünk az InternetSolutions Kft.-nél a SEO audittól a stratégiakészítésen és tanácsadáson át a SEO tartalomfejlesztésig, akár AI támogatással. Írj egy üzenetet, és rövidesen felvesszük veled a kapcsolatot!
"*" a kötelező mezőket jelöli