Az Ecommerce Expo az év talán legnagyobb és legfontosabb e-kereskedelmi seregszemléje a webáruházak és az őket támogató szolgáltatók számára. Ennek megfelelően tematizálta február utolsó csütörtökét – mondhatni: a hagyományoknak megfelelően – a fővárosi Lurdy Házban az Expo kiállítói és előadói repertoárja. Szintén a hagyományoknak megfelelően, ott voltunk mi is. Szerintünk ilyen volt az idei nagy találkozás….

Lecsipogható QR-kódos ismerkedés, illetve vendég, ügyfél és partnerkereső megoldás ide vagy oda, a névjegykártya továbbra is menő volt az expón. Talán mert még mindig egyfajta szuvenír is – és hát némi kapaszkodó információt is írni is lehet a kis kartonlapra. Ez az egyik nagy és generális tanulsága számunkra a 2025-ös Ecommerce Expónak. Ami után persze napokig rendszerezni és rendezni kell az ember fejében a gondolatait, mert ha nyitott szemmel járt, könnyen input-túltengéses állapotba került.

Az ismerősök és az eddig ismeretlenek, a cégek, a beszélgetések, az előadások és a korábbiaknál is nagyobb kiállítói tér és sokaság tényleg mint a ringlispíl – bele lehetett szédülni…

Képtelenség volna megsaccolni, hogy végül hány vendéggel is pörgött le az idei Ecommerce Expo. A szervezők csütörtök délután 2000 feletti látogatószámot közöltek, de a vibrálás és a közel teltház érzése mind-mind komfortossá tette a Lurdy Ház rendezvényépületét. Azzal a kényelmi faktorral együtt is, hogy nem volt tolongás – a reggeli ruhatári check in-t kivéve. A több mint 70 standnál és a fél tucat nagy (és nem olyan nagy) teremben látottak és tapasztaltak nem tűntek túlzónak. Ezzel együtt is gyorsan megtelt, és állandóra lefoglalt területté tette a rendezvényterület előtti kávéházas, büfés emeleti részt a beszélgető, tárgyaló vendégtömeg.

Feri atya, Madar Norbert, Palocsai Géza…

Korán kezdett Feri atya, és bár a motivációs tréner magas hőfokú energiákkal lőtte tele a DPD-termet, az előre gyanítható volt, hogy lesz, aki nála is jobban tűzbe hozza a megjelenteket.

Feri atya – reggeli agy és mentális tornára motiválásból jeles

Ha tippelni kellett volna, eltaláljuk: Madar Norbert gyűjtötte be a legtöbb figyelmet a rendezvényre érkezőktől. A PwC szakemberének igazából nem volt nehéz dolga, hiszen kiváló előadó, aki a határtalan növekedés megalapozásáról beszélt (meg a Temuról, meg az expanzióról, meg a régiós piaci trendekről, mozgásokról, meg ….). Az előadás közben bemutatott, a friss piaci felméréseketből kiemelt ábrákra villogtak a mobiltelefonos vakuk. Akik pedig kimerültek, menet közben tartottak pihenőt, feltöltődésként, a terem végében frissítőhöz – akár alkoholoshoz is – hozzájuthatott.

Madar Norbert nem tudott hibázni sem a színpadon….

… sem azon túl

Nagy bejelentést időzített az Expo-ra a FoxPost: a Packeta-FoxPost integráció új tételeként egy térképre, egy elérhetőségi protokoll alá került az összes, mintegy 5000 csomagátvételi pont. Furcsa, még szokni kell, hogy ezt a hírt már nem Bengyel Ádám, hanem az utódja, Radeczky Zoltán jelentette be, de hát az üzlet megy tovább… Az új vezérigazgató mindenesetre sokakban jó benyomást keltett, többen is várták az előadása után – volt QR-kód csippantás, névjegykártyacsere, bemutatkozás, gratuláció.

Radeczky Zoltánt e szerepkörében sokan most látták először – kíváncsiak voltak rá, mit-hogyan mond

Csomag és csomagolás

A kiállító térben a szolgáltatók, tanácsadók tengeréből a DPD új csomagszekrény-koncepciója emelkedett ki, tapasztalatként pedig az biztosan maradandó emlékké vált, hogy a FedEx standjánál a csomagszállító cég által használt anyagokból gyakorlatilag becsomagoltathatta volna magát az ember.

A KH Bank standját nem sikerült megfejtenünk, a Számlázz.hu-énál pedig azt, hogy miért nincs ott állandó tolongás-érdeklődés. A Boxy humanoid robotjába többször is belebotlottunk, ahogy ide-oda császkált. Így azt is láttuk, ahogy mintha kicsit gondolkodóba esett volna, amikor Palocsay Gézával találkozott.

A Jófogás, Használtautó és Pepita után egy éve a GLS Hungary színeiben az Expo-ra érkezett regionális stratégiai igazgatót lépten-nyomon megállították, és nagy közönsége volt akkor is, amikor később, egy kerekasztal beszélgetésben Petneházi Zsolttal (MPL), Czifrik Szabolccsal (DPD) és Pesztericz Péterrel (Express One) a karácsonyi szezonon túli logisztikai kérdésekről, szűk keresztmetszetekről diskuráltak.

A logisztikai kihívások nagymesterei: Ráczné Hegedűs Klára (tanácsadó),  Czifrik Szabolcs (DPD),  Pesztericz Péter (Express One), Palocsay Géza (GLS)  és Petneházi Zsolt (MPL)

Újranézhető…

A Shoprenter termébe szervezett előadások és fórumok közül a borkereskedelemmel foglalkozó vonzott igazán, de ennek a többszörös elfogultság is lehetett az oka – tavaly egy hasonlót mi vezettünk le, idén pedig, a Kosárérték magazinba az egyik itt beülő borászat e-kereskedőjével, Lukács Lillával interjúztunk.

A balatonfüredi Zelna birtok kereskedőjét, Lukács Lillát (jobbra) valóban öröm volt hallgatni is

De belehallgatunk Zabari István kerekasztalos beszélgetésébe, Pörzse Norbi (Vágyaim.hu) történetébe, Rab Máté (Shoprenter) előadásába és Mándó Milán (Minner.hu)  többszereplős beszélgetésébe is, és még tovább…. Nem vállalkoznánk több előadás és témafeldolgozás ismertetésére – sok színvonalas tétel került terítékre – az Expo szervezői ezeket már mind újraélhetővé, újra megnézhetővé tettek, aki valamiről esetleg lemaradt volna, érdemes a kuponokat erre beváltani!

Zabari István (Ecommerce Hungary Egyesület, jobbra) pontos hadrendet vázolt fel a hazai e-kereskedőknek

Csomagolóanyagok

Azt viszont a szektor szemlélő-elemzőjeként is örömmel láttuk, hogy a csomagolóanyagok, a logisztika és a fenntartható fejlődés témát mennyire komolyan veszik a cégek.  Több kiállító is pályázott a kérdéskör legjobb válaszadója címre, a beszélgetésekből pedig az derült ki, hogy pontosan értik a kihívást és az ügyfélnek megfelelés kényszerítő erejét.  

Mindenki arra keres ma megoldást, hogy egy kiszállítandó csomagot hogyan lehet érezhető tömeg és feltűnő térfogat növekedés nélkül ütésállóra és sérülésvédettre alakítani.

Hogyan lehet ezt az ügyfél számára biztosítani, hogyan lehet az érzékeny pakkokat is problémamentesen, a csomagszállító cég extra figyelmessége nélkül leszállíthatóvá tenni. A többféle megoldás közül nekünk a leginkább Gabala Péteréké (Biocsomag) tetszett: a burgonyakeményítő felhasználásával készült “biopapír” és a légzsákos-légbuborékos technológia – meggyőződésünk szerint – sokak tetszését és felhasználási hajlandóságát képes kiváltani. De Bánkuti Fatimét (Piszkeshop.hu) is éppen egy csomagszállító partnerrel  beszélgetés közben találtuk – köztük ugyanez volt a téma. … 

– Végül is: erre, a kérdések, megoldások, az útkeresések kibeszélésére is való az Ecommerce Expo. Mi ezt annyival toldanánk meg itt és most, hogy további képekkel kiből-kiből előcsalogatjuk az ott szerzett élményeit.

 

Varga László (DPD) a nemzetközi térhódítás felelősségéről is beszélt

 

Tatár Csilla felkonferálja a következő előadót

Cseszregi Bálint nyomozó százados szerint sok minden sokkal jobb, mint áldozattá válni

 

Rab Máté (Shoprenter) épp egyik kedvenc témáját, a konverziónövelést tagalja

Dalmadi Júlia (TransFood) épp a közösségi finanszírozás erejéről mesél – ő az ételpazarlás csökkentésére épített így vállalkozást