Ugyan tavaly óta már Magyarországon is elérhető a Google kereskedőknek szóló hirdetési terméke, a tapasztalatok szerint sokan még sincsenek tisztában ennek a hatékony kampányformának a működésével. Jelen cikkünkben a Google Shopping hirdetés előnyeiről, és használatának alapjairól írunk.
Mi az a Shopping kampány?
A Shopping hirdetési formátum a Google Magyarországon legújabban bevezetett terméke, melyek a szöveges hirdetések fölött jelennek meg a keresések találati oldalain.
Ez a formátum eddig 26 országban jelent meg, legutóbb Magyarországon, Szlovákiában, Romániában, Finnországban és Görögországban lett elérhető a szolgáltatás.
A legtöbb e-kereskedő igénybe tudja venni a Google Shopping szolgáltatást, ehhez elegendő a Google Merchant Centerben feltölteni a termékek adatait tartalmazó feedet, illetve betartani a feedre és a webshopra vonatkozó irányelveket.
A Merchant Center létrehozásakor CSS (Comparison Shopping Service) szolgáltatót kell választani. Számos ilyen szolgáltató érhető el, a megfelelő CSS partner kiválasztásánál az egyik legfontosabb szempont, hogy az adott CSS milyen minőségű technikai és stratégiai támogatást tud nyújtani, mivel a kiválasztott CSS szolgáltató segít a Shopping kampányoknál felmerülő technikai problémák megoldásában, és a kampányok optimalizálásában.
A hirdetések esetében nagyon jól szabályozható a hirdetési keretösszeg és a ROAS (Return On Ad Spend, azaz a hirdetés megtérülése), Shopping kampányoknál ezek a fő célmutatók.
Shopping hirdetések esetén többféle módon lehet a Google célközönséget kiválasztani, hogy hirdetésünkkel a megfelelő személyeket érjük el. Nyilván mindenki használja a Google-t termékkeresésre, de nem minden felhasználó potenciális vásárló az adott webáruház számára, ezért fontos a célközönség pontos meghatározása a Google adataival. További finomítás lehetséges adott keresési kifejezések megadásával vagy kizárásával.
A Shopping hirdetések egyik legfontosabb eleme a hirdetés relevanciája. Ha pontosan állítjuk be a célközönséget és a keresési kifejezéseket, akkor automatikusan növeljük ezt az értéket, ezzel együtt annak a valószínűségét, hogy sikeresen értékesítünk. Természetesen a Shopping feed optimalizációja a népszerű kulcsszavakra szintén jó megoldás a hirdetés relevanciájának növelésére.
A hatékony Shopping kampány legfontosabb elemei
A beállítási lehetőségek sokasága gyorsan zavaróvá válhat, és hamar felmerülnek az alapvető kérdések, azaz hogy mit is kell először csinálni, hol kell elkezdeni a Shopping hirdetést, vagy mennyire hatékonyan költöm el a pénzemet hirdetésre?
A shopping kampányok komplexitása miatt érdemes megfontoltan CSS szolgáltatót választani, hogy a kampányok beállításai és optimalizálása megfelelő legyen.
A szolgáltatás nem csak a Google Shopping Europe-nál, azaz a Google saját CSS-énél érhető el, hanem más CSS szolgáltatóknál is, melyek használata lehetővé teszi, hogy a Google által a licitekből levont kb. 20%-os jutalékot ne veszítsük el. Mivel csak a Google vonja le ezt, ezért a többi CSS szolgáltató a magasabb licitösszeggel jobb hirdetési helyezéseket, magasabb CTR-t (átkattintási arányt) és több vásárlást ér el ugyanabból a hirdetési keretből.
A CSS szolgáltatóknak fontos szerepe van, mivel számos területen segíthetik a kampányt:
- feed optimalizálása,
- termékek kiválasztása a shopping hirdetésekhez,
- kampány struktúra kialakítása, stratégia meghatározása az egyes termékcsoportokra,
- hirdetési keretösszeg meghatározása és a kampány hatékonyságának biztosítása, növelése.
Minőségi CSS szolgáltató bevonásával a ROAS mutatók azonnal növekednek a kampány elindulásakor, ugyanakkor a legnagyobb CSS szolgáltatók komoly támogatást kapnak a Google-tól. Ez a támogatás adatokat jelent, melyet a PPC szakértők a jobb eredmények érdekében tudnak felhasználni, függetlenül attól, hogy mekkora az aktuális hirdetési keret. Az adatok általában kulcsszótrendek, a felhasználói viselkedés változásai, CPC árváltozások, vagy az egyes shopping kampányokhoz tartozó elemek használatával kapcsolatos adatok, melyek mind hatással vannak a kampányok hatékonyságára.
Google Shopping vagy közösségimédia-hirdetések?
Gyakran felmerül a kérdés, hogy miért érdemes Shopping hirdetéseket használni, ha a közösségi média hirdetések egyébként jó eredményeket hoznak.
A nyugat-európai példák mutatják, hogy ezek platformok jól kiegészítik egymást. A közösségimédia-oldalak inkább márkaépítésre alkalmasak, ahol tartalommal lehet a felhasználók figyelmét felkelteni és a weboldalra irányítani, illetve remarketinggel lehet őket elérni. Ezek a felhasználók a legtöbb esetben passzív vásárlók, akiknek elsődleges célja nem az, hogy terméket keressen és vásároljon. Ha jól vannak felépítve a célközönségek, akkor ezekhez a felhasználókhoz eljuttatható a termékhirdetés, de a legtöbb esetben kérdéses maga a vásárlási szándék.
Pontosan ez a shopping kampányok erőssége, ahol a felhasználók proaktív vásárlók, akik arra használják a Google keresőjét, hogy egy adott termékeket keressenek rajta, amit meg szeretnének vásárolni. A legjobb helyet és a legjobb árat keresik, ezért ezek a felhasználók készen állnak a vásárlásra.
Ez az egyik legfőbb oka annak, hogy Nyugat-Európában olyan sikeres a Shopping hirdetési formátum, és az e-kereskedők egyre nagyobb számban ezt az eszközt használják.
De természetesen egy jó közösségi média hirdetés segít az adott márka megismerésében és növeli a Shopping kampányok sikerét.
(Támogatott tartalom)