Majd egy éves teszt időszakot követően – a pozitív eredmények fényében – október végén bejelentette a Facebook, hogy mostantól minden üzleti felhasználója számára elérhetővé teszi a mobilos Marketplace keresések között megjelenő hirdetéseket. Az újítás azért lehet vonzó a hirdetők számára, mert ezzel egy kifejezetten vásárlási szándékkal a Facebookra érkező felhasználói réteget célozhatnak meg.

 

Új szuperfegyfer a közösségi kampányokban

Minden új kampány, amelynél automatikus elhelyezést választanak a hirdetők, azaz a Facebook algoritmusra bízzák, hogy milyen felületeken jelenítse meg reklámjaikat, tartalmazni fogja a Marketplace-en történő elhelyezéseket is.

Aki nem szeretné az automatikus elhelyezésre bízni magát, manuálisan is kiválaszthatja a megjelenítési lehetőségek közül a Marketplace kereséseket, azonban egyedül ezt az elhelyezést nem lehet kiválasztani, csak a hírfolyamos elhelyezésekkel együtt működnek!

A keresési listákban megjelenő hirdetések a kampány eredeti célzási beállításait fogják használni, így szinte garantált a magas átkattintási arány. Ugyanakkor a célzott keresőszavakat nem állíthatjuk be manuálisan, ezeket minden esetben a Facebook algoritmusa határozza meg.

Míg a hirdetések megjelenítésükben nagyon hasonlóak lesznek az organikus találatokhoz, így a felhasználók számára egységes élményt biztosítanak, a rajtuk elhelyezett “Szponzorált” felirat egyértelművé teszi, hogy fizetett megjelenésről van szó.

Új szuperfegyfer a közösségi kampányokban

Az egyre változatosabb elhelyezéseknek köszönhetően a hirdetőknek a hagyományos célzási lehetőségeken felül azt is át kell gondolniuk, hogy egy adott tartalmukkal a vásárlási döntés meghozatalának mely szakaszában lévő felhasználókat szeretnék célozni. Míg egy hírfolyamon megjelenő tartalom a márkaépítéstől kezdve akár az igény felkeltésére is alkalmas lehet, addig a Marketplace keresési listájában megjelenő hirdetéseinkkel a már információgyűjtés szakaszában lévő vásárlókat célozhatjuk!