Online baba- és gyerekruha-kölcsönző indítását tervezi a kávéról és kereskedelmi hálózatáról egyaránt ismert német Tchibo, hogy az Airbnb és Uber által is népszerűsített „sharing economy”, vagyis megosztáson alapuló üzleti modellel bővítse tevékenységi körét – tudta meg a Reuters.
A január 23-án startoló Tchibo Share szolgáltatáson keresztül egy hónapos ciklusokra bérelhetnek gyermekruházatot a felhasználók, amelyet aztán visszaküldés után szakszerűen kitisztítanak, és így kerül újra elérhetőként a rendszerbe.
„A bérlési lehetőség időt, pénzt, és tárolóhelyeket takarít meg, valamint változatossá teszi a gardróbokat, ezen felül pedig – és ez a legfontosabb – fenntartható” – mondta a Tchibo szóvivője.
A szolgáltatás költségei a kibérelt ruhák kategóriájától függenek: egy gyermek kabát például 4 Euróba, egy pólóing 2 Euróba kerül majd havonta.
Világszerte újabb és újabb cégek próbálkoznak azzal, hogy autókat, lakásokat, ruházati cikkeket, luxuscikkeket, és egyéb eszközöket tegyenek elérhetővé a Y generációs felhasználóknak, akiknek már nem fontos az, hogy birtokoljanak bizonyos tárgyakat, hanem mindennapos rutin számukra a megosztás, vagy bérlés.
A PwC kapcsolódó tanulmánya szerint míg 2013-ban azon öt iparágban, melyben ez az új üzleti modell leginkább jelen van, 15 milliárd dollár árbevételt értek el a sharing economy vállalatok, 2025-re bevételük már 335 milliárd dollárra nő, és ezzel a vizsgált piacok bevételének felét a megosztáson alapuló modellt követő cégek fogják uralni.