A VirtualJog rendszer immár harmadik éve szolgálja ki számos webáruház ÁSZF és GDPR szabályzatát. A tapasztalatokról a szolgáltatás megálmodóját és üzemeltetőjét, Dr. Krausz Miklós ügyvédet kérdeztük.
Korábban beszámoltunk a VirtualJog szolgáltatásukról, amely webshopokra szabott ÁSZF és GDPR szabályzat megalkotásában és naprakészen tartásában segíti az e-kereskedőket. Mennyire lett ez népszerű, hány előfizetőnél tartanak jelenleg?
A veszélyhelyzet alatt az ügyfelek felismerték, hogy a VirtualJog úgy tud ügyvédi szolgáltatást nyújtani, hogy nincsen szükség személyes kontaktusra. Minden olyan kérdést, amely az Általános Szerződési Feltételek és az Adatkezelési tájékoztatók elkészítéséhez szükséges, online egyeztetünk, ezért szép számmal fizettek elő a legaltech alkalmazásunkra. Jelenleg már több mint 1000 weboldal, mobilalkalmazás, webáruház veszi igénybe a jogi szolgáltatásunkat.
Mik a tapasztalatok a működéséről? Mennyire ismerik fel a felhasználók, hogy a VirtualJog nem egy egyszerű ÁSZF generátor?
A webshop üzemeltetéshez, sőt, bármilyen online fizetési megoldáshoz manapság már nélkülözhetetlen a profi jogi szabályozás elkészítése. Többféle megoldás létezik, van aki egyszerűen egy ingyenes ÁSZF sablonnal próbál megfelelni a követelményeknek – kevés sikerrel. Léteznek egyszerű ÁSZF generátorok is, amelyek teljesen az ügyfélre bízzák a szükséges jogi dokumentumok elkészítését, de garanciát erre csak részben tudnak vállalni, illetve összetettebb webshop (pl. online piactér, digitális adattartalmak értékesítése) esetén használhatatlanok. Láttuk, hogy ezek csak félmegoldások, ezért alkottuk meg a VirtualJogot úgy, hogy továbbra is mi ügyvédek készítjük el a szerződési feltételeket és az adatvédelmi szabályozásokat, de automatizáljuk a folyamatokat, ezáltal olcsóbb, de mégis teljesen naprakész, jogilag mindenben megfelelő anyagokat kap a weboldal üzemeltető.
Szerencsére a tapasztalatok nagyon jók: sokan felismerik, hogy itt valódi adatvédelmi és internetjogi ügyvédek nyújtják a szolgáltatást, illetve, hogy egyéb jogi témában (pl. szerződéskészítés, DPO tisztség stb.) is tudunk segítséget nyújtani. Egészen nagy brandektől kezdve a sok egyéni vállalkozóig nagyon sok ügyfél döntött a VirtualJog mellett. Ezúton is köszönjük a bizalmat!
Az indulás óta milyen új funkciókkal bővítették a rendszert?
A fejlesztések a háttérben folyamatosak, egyfolytában bővül, gyorsul a rendszerünk. Létrehoztuk a VirtualJog belső levelező rendszerét, amelyen keresztül az ügyfeleink gyorsan, titkosított csatornán érik el a saját ügyvédjüket, így minden kérdésre szinte azonnal válaszolunk. Egy kattintással letölthetővé tettük a szabályzatok felületén azok éppen aktuális verzióját – megfelelve a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:82. § (2) bekezdésének. Bevezettük az automata, online számlázást, ügyfeleink a saját dashboardjukról bármikor letölthetik a számláikat. Több webshopszolgáltató vállalkozással működünk együtt, több ilyen partnerrel alkalmazásokat is készítettünk.
A pandémia következtében itthon is rengeteg új webshop jött létre. Mennyire érezték meg ezt a növekedést, jellemzően megtalálták-e önöket az új belépők?
Igen, ahogy fentebb említettem, szerencsére nagyon sok új ügyfél fizetett elő a harmadik hullám alatt is a szolgáltatásunkra. Ez véleményem szerint azért történhetett meg, mert a VirtualJog lehetővé teszi, hogy virtuális térben, a személyes megjelenést mellőzve nyújtsunk jogi szolgáltatást. Ennek körében a VirtualJog előfizetés során számos automatizált üzenet segíti a felhasználókat (pl. visszaigazolások az előfizetés állapotáról, értesítés bármely dokumentum elkészítésekor, értesítés az előfizetés lejártáról stb.).
Továbbá, ami külön kiemelendő: az ÁSZF és adatkezelési tájékoztatók elkészítése érdekében nem szükséges ügyvédeinkkel személyesen konzultálni, ugyanis a VirtualJog minden egyes dokumentum elkészítése előtt az adott szabályzatra vonatkozó egyedi kérdéssort küld az előfizetők részére, ezzel biztosítva azt, hogy minden VirtualJog által elkészített szabályzat személyre szabottan készülhessen el. Egyébként a pandémia alatt is megtartottuk megbízható működésünket: tavasszal az Opten Kft. a cégünket “A” fokozatúvá minősítette – ez azt jelenti, hogy a VirtualJogot működtető Net-jog.hu Kft. kiemelkedő stressztűrési és megbízhatósági mutatókkal rendelkezik.
Április óta az onlinemunkaugy.hu legaltech szolgáltatás is a portfóliójuk része lett. Mesélne erről bővebben?
Az onlinemunkaugy.hu szintén egy legaltech alkalmazás, mely lehetővé teszi, hogy akár néhány perc alatt készítsünk egy – jogilag mindenben megfelelő, és minden kérdésre kiterjedő – munkaszerződést, akár a szükséges tájékoztatással együtt. Itt szintén az ügyvédi munka digitalizációját figyelhetjük meg, melynek eredményeképp az ügyfelek sokkal kisebb költséggel jutnak megfelelő munkaügyi dokumentumokhoz, mintha befáradnának egy ügyvédi irodába.
Kiknek ajánlaná ezt a szolgáltatást?
Mindenkinek, aki költséghatékonyan és profin megírt munkaszerződést szeretne készíteni. A legkisebb cégektől a legnagyobb vállalatokig megfelelő a megoldás, ugyanis lehet akár csak 1 db szerződést készíteni, de havi, vagy negyedéves díj fejében akár több száz munkaszerződést is tudunk generálni. És természetesen az ügyvédi segítség itt is megjelenik a háttérben: partner ügyvédi irodánk évtizedes tapasztalattal rendelkezik a munkajog területén, így egyéb munkajogi témákban (pl. jogviták) is rendelkezésre állunk.
(Támogatott tartalom)