Minden jel arra mutat, hogy az e-commerce piac erősödése megállíthatatlan. Az Egyesült Államokban már nem is az számít hírnek, hogy milyen szédületes tempóban bővül az internetes kereskedelem, hanem az, hogy sorra néptelednek el és zárnak be a klasszikus bevásárlóközpontok. Ráadásul Magyarországon is egyre jobban nyílik az olló a hagyományos és az e-kereskedelem növekedése között: ezt támasztják alá a legfrissebb adatok, amelyeket június elején, a XIV. Elektronikus Kereskedelmi Konferencián ismerhettek meg az érdeklődők.
Mi következik mindebből? Egy olyan igazság, amit a digitális korban már számtalanszor hallottunk, ezért elcsépeltté vált, de attól még nagyon is igaz maradt: aki kimarad, lemarad. A trendek alapján azok a cégek és vállalkozások, amelyek még nem vágtak bele az online értékesítésbe, belátható időn belül, de inkább előbb, mint utóbb bele fognak kezdeni – ha másért nem, a saját túlélésük érdekében. Azok pedig, akik már most is rendelkeznek webshoppal, még tovább akarnak majd fejlődni, hogy az élesedő versenyben még jobban, még hatékonyabban tudják kiszolgálni vásárlóikat.
Márpedig sem nulláról kezdeni, sem továbbfejlődni nem egyszerű, hiszen az e-kereskedelem összetett dolog. A bőséges kereskedelmi tapasztalat önmagában nem elég: modern technológiára is szükség van, tudni kell mérni és értelmezni a statisztikákat, követni kell a trendeket és még hosszan sorolhatnánk. Ez pedig csak akkor megy, ha az online kereskedelemmel foglalkozók rendszeresen informálódnak, tanulnak, tapasztalatot cserélnek.
Ezért úgy éreztük, épp itt az ideje indítani egy e-kereskedelemmel foglalkozó magazint. Célul tűztük ki, hogy megkönnyítjük az e-kereskedők dolgát, és létrehozunk egy olyan forrást, amiből egy helyen lehet minél több e-commerce-hez kapcsolódó témában tájékozódni. Ez lett a Kosárérték: egy oldal, ami a kezdő, haladó és profi e-kereskedőknek is igyekszik hasznos információkkal szolgálni, nap mint nap.
Bár az oldalt az e-kereskedelmi fejlesztésekben jártas BIG FISH indítja útjára, egyáltalán nem áll szándékunkban csak magunkkal vagy a saját szolgáltatásainkkal foglalkozni. Sokkal inkább az e-kereskedelem egészével, a nemzetközi trendekkel és a magyar piaccal.
A fentiek szellemében az oldalon a friss hírek, trendek, tudnivalók, tippek, esettanulmányok mellett az olvasók ki kicsodát és eseménynaptárt is találhatnak. Az aktualitásokon kívül fő fókuszunk a technológia, piac, működés és a konverzió.
Minden véleménynek, visszajelzésnek, javaslatnak örülünk, hogy merre menjen, mi mindennel foglalkozzon a Kosárérték. Egyúttal felkérjük a piac más szereplőit is, hogy ők is publikáljanak tartalmakat az oldalon – mert ettől lesz igazán érdekes, hasznos és sokszínű a magazin.
Barcsay Erik