A webáruházak legnagyobb problémája a nemfizető ügyfelek kezelése, különösen az utánvétes rendelések esetén. Amikor a vevő megrendeli a terméket, de nem veszi át, a webshop tulajdonosának előzetesen költségei merültek fel, ami ebben az esetben veszteségként jelentkezik vállalkozása számára. Ebben segíthet egy modern követeléskezelési platform, amely sikerdíjas alapon dolgozik, így a fizetési felszólítás és követeléskezelés egyszerűvé és kockázatmentessé válik.
Kezdjük az át nem vett rendeléseknél! Önmagában az, hogy egy vevő nem veszi át a rendelést, illetve eláll a rendeléstől, nem ritka eset. Ilyesmi mindenki életében előfordulhat; mondhatnánk, hogy ilyen az élet. Ekkor az a korrekt, ha a vevő ezt a döntését-szándékát közli, nyíltan kommunikálja a webáruházzal. A probléma ott kezd el fájdalmassá, illetve bosszantóvá válni, amikor ez a kommunikáció elmarad. Esetleg szándékosan arra játszik egy megrendelő, hogy mindenhol rendeléseket ad le, és utána kénye-kedve szerint nem veszi át ezeket. Ez a gyakorlat nem tekinthető korrektnek, mi több: a webshop üzemeltetőjének is sok fejfájást okozhat.
Plusz terhek a semmiért?
A plusz adminisztrációs terhek mellett az előzetesen felmerült csomagolási, illetve szállítási, logisztikai költségek jelentik a legnagyobb fájdalompontot, ugyanis ebben az esetben az üzemeltetőnek akkor is ki kell ezt fizetni, ha nem veszik át a megrendelést, azaz a nap végén neki ez mínusz lesz a vállalkozásában.
Ezek az összegek általában pár ezer forintos tételek, de havi pár tucat, esetleg párszáz ilyen esetnél már komoly veszteséget jelent a webshopnak. Az egyedi termékekkel foglalkozó webshopok még nagyobb veszélyben vannak, mivel ott egy rendelés olykor tízezer forintos nagyságrendű előzetes költséget jelent, ami komoly terhet róhat a cégre.
Egy szó mint száz: szükség van egy megoldásra, amivel ezeket a költségeket vissza lehet szerezni.
Sikerdíjas követeléskezelési megoldás webshopoknak
Van erre egy kész megoldásunk: ez a Payee. Illetve: azon belül is a jelenleg elérhető termékeink közül az első, a fizetési felszólítás. A fizetési felszólításban email csatornán hívjuk fel az adóst a követelés megfizetésére, és egy személyre szabott fizetési oldalon tudja rendezni azonnal, bankkártyával a tartozását. Ez azért erősebb, mintha te emailezgetnél, mert mi harmadik félként kommunikálunk a vevőddel, aminek nagyobb súlya van általában, mintha te írogatnál neki.
Korábban ezt a terméket egy technikai ok miatt lekapcsoltuk, de a nagy webshop-érdeklődés miatt most szeptemberben új formában indítottuk újra. További fejlesztések is várhatók még a fizetési felszólítás kapcsán…
Ez a követeléskezelési termék sikerdíjas, így számodra teljesen kockázatmentes. Neked csak akkor merül fel költséged, ha a vevő bankkártyával fizeti ki a tartozását az oldalunkon, ekkor 20 százalék sikerdíjat vonunk le (automatikusan), a maradékot pedig azonnal a számládon találod. Technikailag mi utaljuk el neked, abban a pillanatban, amikor a vevő kifizeti a platformon.
Az ügyindítás percek alatt megtörténik, a folyamat nagyon-nagyon egyszerű. A nyomonkövetésre pedig van egy felületed, így mindig képben lehetsz:
Payee fiókodba belépve élő státuszokat látsz
Összegzés
A követeléskezelési platformok – különösen a sikerdíjas megoldások – hatékony és költséghatékony eszközt kínálnak az e-kereskedelmi vállalkozások számára a kintlévőségek kezelésére, miután egy számla lejárt és nem fizet a vevő. A fizetési felszólítások automatizálásával és a jogi lépések egyszerűsítésével a webshopok tulajdonosai időt és energiát takaríthatnak meg. Mindeközben minimalizálják a nemfizető ügyfelek által okozott veszteségeket. Ezáltal nemcsak a pénzügyi likviditás javul, hanem a vállalkozás hosszú távú növekedése is biztosítottá válik.