Egy kiváló, 27 oldalas tájékoztató anyagot tett közzé a Google Commerce, ami kifejezetten azt a célt szolgálja, hogy az e-kereskedők jobban felkészülhessenek az idei – meglehetősen rendhagyó – ünnepi szezonra. A teljes white paper ingyen letölthető a vállalat oldaláról, az alábbiakban összefoglaljuk a legfőbb pontokat.
A szezon sokkal hosszabb lesz, mint szokott
A Cyber Monday idén egy hónapig tart. A Google szerint az amerikai felhasználók 62 százaléka előbb kezdi az ünnepi vásárlást, mégpedig azért, hogy elkerülje a készlethiányokat. A Pinterest kutatásai szerint egyébként 2020-ban már tavasszal elkezdődött az ünnepi készülődés, hiszen áprilisban háromszor annyian kerestek rá karácsonyi ötletekre, mint tavaly, júliusban pedig 239 százalékos növekedést tapasztaltak a karácsonyi témájú táblák létrehozásában az előző évhez képest. Az amerikaiak 46 százaléka számít komoly ünnepi leárazásokra, 60 százalékuk pedig kifejezetten a legjobb olcsó termékeket keresi.
A digitális jövevények hajtják a növekedést
A megkérdezett amerikai vásárlók több mint 50 százaléka idén először próbálkozott új internetes vásárlási szolgáltatással, 10 százalék pedig új vásárlóapplikációt is telepített. A Target amerikai kiskereskedelmi lánc nagyjából 10 millió új online vásárlót szolgált ki Amerikában. A TrustedSite kutatása szerint pedig az amerikaiak 71 százaléka az ünnepi vásárlásoknak legalább a felét online kívánja bonyolítani, a Google szerint 69 százalékuk többet, mint tavaly.
Több inspiráció és még több vásárlás
A járványidőszakban a felhasználók érdeklődése az inspirációk, ötletek, termékösszehasonlítások és az online vásárlás iránt is megnőtt, vagyis többet kerestek a Google-ben ezekre a kifejezésekre. Ez az ünnepek alatt minden bizonnyal több konverzióban ölt majd testet. Az amerikai ünnepi vásárlók 77 százaléka online keres karácsonyi ajándékötleteket, a divatcikkek iránti online vásárlási érdeklődés pedig 600 (!) százalékos növekedést mutat a tavalyi év azonos időszakához képest.
A Google szerint a vásárlók elkezdtek szimpla átvevőpontként tekinteni a hagyományos üzletekre, ahová csak azért térnek be, hogy az interneten kiválasztott, vagy már meg is vásárolt árut átvegyék. Érdekes adat, hogy a „járdaszegélyen történő átvétel” (curbside pickup) kifejezés 3000 százalékos növekedést mutat a tavalyihoz képest, ez az új átvételi mód tehát komoly lehetőséget rejt, érdemes kihasználni.
A trendek egyértelműek: a listázások teljesek legyenek, megfelelően a releváns keresési kifejezéseknek, követni kell a változó vásárlói érdeklődést és általánosságban fel kell készíteni a webáruházat a nagyobb terhelésre.
Megjelentek a célvezérelt vásárlók
A CXL kutatása szerint az amerikaiak 15 százaléka azt állítja, hogy csak olyan márkákat vásárol, amelyek értékeivel azonosulni tud, 26 százalékuk pedig szívesebben vásárol olyan cégtől, amely törődik az alkalmazottaival. A Google szerint viszont a vevők 46 százaléka megfontoltan törekszik arra, hogy az értékeihez igazodó vállalkozásoktól vásároljon, 66 százalékuk pedig szívesebben vesz helyi vállalkozástól. Érdekes adat, hogy a helyi vállalkozások támogatása keresőkifejezés 20000 (!) százalékot nőtt tavalyhoz képest.
Légy kész valami újra
A koronavírus-járvány alatt a vásárlók egyharmada vett valamit olyan áruházból, ahonnan eddig még sosem, 70 százalékuk pedig nyitott arra, hogy új boltoktól is vásároljon. Szintén érdekes adat, hogy 70 százalékuk számára a YouTube az elsődleges hírforrás, ha új márkákat akarnak megismerni.
A Google egyébként egy ünnepi eszköztárat is készített, ahol számos hasznos és fontos szolgáltatás, valamint oktatóvideó és más tudásanyag érhető el, érdemes megnézni.