Egy kiváló, 27 oldalas tájékoztató anyagot tett közzé a Google Commerce, ami kifejezetten azt a célt szolgálja, hogy az e-kereskedők jobban felkészülhessenek az idei – meglehetősen rendhagyó – ünnepi szezonra. A teljes white paper ingyen letölthető a vállalat oldaláról, az alábbiakban összefoglaljuk a legfőbb pontokat.

A szezon sokkal hosszabb lesz, mint szokott

A Cyber Monday idén egy hónapig tart. A Google szerint az amerikai felhasználók 62 százaléka előbb kezdi az ünnepi vásárlást, mégpedig azért, hogy elkerülje a készlethiányokat. A Pinterest kutatásai szerint egyébként 2020-ban már tavasszal elkezdődött az ünnepi készülődés, hiszen áprilisban háromszor annyian kerestek rá karácsonyi ötletekre, mint tavaly, júliusban pedig 239 százalékos növekedést tapasztaltak a karácsonyi témájú táblák létrehozásában az előző évhez képest. Az amerikaiak 46 százaléka számít komoly ünnepi leárazásokra, 60 százalékuk pedig kifejezetten a legjobb olcsó termékeket keresi.

A digitális jövevények hajtják a növekedést

A megkérdezett amerikai vásárlók több mint 50 százaléka idén először próbálkozott új internetes vásárlási szolgáltatással, 10 százalék pedig új vásárlóapplikációt is telepített. A Target amerikai kiskereskedelmi lánc nagyjából 10 millió új online vásárlót szolgált ki Amerikában. A TrustedSite kutatása szerint pedig az amerikaiak 71 százaléka az ünnepi vásárlásoknak legalább a felét online kívánja bonyolítani, a Google szerint 69 százalékuk többet, mint tavaly.

Több inspiráció és még több vásárlás

A járványidőszakban a felhasználók érdeklődése az inspirációk, ötletek, termékösszehasonlítások és az online vásárlás iránt is megnőtt, vagyis többet kerestek a Google-ben ezekre a kifejezésekre. Ez az ünnepek alatt minden bizonnyal több konverzióban ölt majd testet. Az amerikai ünnepi vásárlók 77 százaléka online keres karácsonyi ajándékötleteket, a divatcikkek iránti online vásárlási érdeklődés pedig 600 (!) százalékos növekedést mutat a tavalyi év azonos időszakához képest.

A Google szerint a vásárlók elkezdtek szimpla átvevőpontként tekinteni a hagyományos üzletekre, ahová csak azért térnek be, hogy az interneten kiválasztott, vagy már meg is vásárolt árut átvegyék. Érdekes adat, hogy a „járdaszegélyen történő átvétel” (curbside pickup) kifejezés 3000 százalékos növekedést mutat a tavalyihoz képest, ez az új átvételi mód tehát komoly lehetőséget rejt, érdemes kihasználni.

A trendek egyértelműek: a listázások teljesek legyenek, megfelelően a releváns keresési kifejezéseknek, követni kell a változó vásárlói érdeklődést és általánosságban fel kell készíteni a webáruházat a nagyobb terhelésre.

Megjelentek a célvezérelt vásárlók

A CXL kutatása szerint az amerikaiak 15 százaléka azt állítja, hogy csak olyan márkákat vásárol, amelyek értékeivel azonosulni tud, 26 százalékuk pedig szívesebben vásárol olyan cégtől, amely törődik az alkalmazottaival. A Google szerint viszont a vevők 46 százaléka megfontoltan törekszik arra, hogy az értékeihez igazodó vállalkozásoktól vásároljon, 66 százalékuk pedig szívesebben vesz helyi vállalkozástól. Érdekes adat, hogy a helyi vállalkozások támogatása keresőkifejezés 20000 (!) százalékot nőtt tavalyhoz képest.

Légy kész valami újra

A koronavírus-járvány alatt a vásárlók egyharmada vett valamit olyan áruházból, ahonnan eddig még sosem, 70 százalékuk pedig nyitott arra, hogy új boltoktól is vásároljon. Szintén érdekes adat, hogy 70 százalékuk számára a YouTube az elsődleges hírforrás, ha új márkákat akarnak megismerni.

A Google egyébként egy ünnepi eszköztárat is készített, ahol számos hasznos és fontos szolgáltatás, valamint oktatóvideó és más tudásanyag érhető el, érdemes megnézni.

mm

kosárérték hírlevél

Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.

Iratkozz fel most!

Artboard 1