A Facebook-hirdetések azért működnek, mert személyesek, relevánsak és hatékonyságukat mind asztali, mind mobileszközökön jól lehet mérni. A Facebook Audience Network mindezen előnyöket terjeszti ki több ezer minőségi webhelyre és alkalmazásra. A hirdetők így még nagyobb léptékű és eredményesebb kampányokat futtathatnak a Facebook segítségével. Lehetőség van ugyanazokat a célzási funkciókat használni, mint a normál kampányoknál, beleértve a hasonmás és egyéni célközönség targetálását. A Facebook saját kutatása szerint a konverziós arány nyolcszor magasabb volt azoknak a körében, akik a Facebookon, az Instagramon és az Audience Networkben is látták a hirdetéseket, mint azokéban, akik csak a Facebookon.
Az Audience Network nem más, mint a Facebook által jóváhagyott alkalmazások és webhelyek hálózata, amelyen hirdetéseket jelenít meg.
Ez is érdekelhet
Nincsenek kapcsolódó cikkek.
Megbízható mérőeszközökre támaszkodj!
A kampányokba menet közben sokszor be kell avatkozni, ehhez viszont megbízható és könnyen érthető adatokra van szükségünk. A Facebook Audience Network lehetővé teszi a Facebook SDK-n vagy más (harmadik fél) szoftverén keresztüli követést is, tehát hirdetőként többféle módon is mérheted az elköteleződést, a konverziót, a demográfiai adatokat. Mérd is, hiszen ezáltal láthatod, hogy mi működik és mi nem jó a kampányodban.
Használd ki a fejlett célzás előnyeit!
A célzás pontosan ugyanúgy működik, mint a normál kampányoknál, vagyis ugyanazon a felületen, ugyanolyan célok mentén kell beállítani: weboldalra kattintás, webes forgalom konverziós céllal, alkalmazástelepítés, alkalmazás-elköteleződés (a hirdetés a már telepített app egy adott oldalára tereli), dinamikus hirdetések (webes forgalom), videómegtekintések.
Tartsd be a kreatívokkal szembeni követelményeket!
Meglepően sokan követik el azt a hibát, hogy nem a megfelelő méretű, oldalarányú, hosszúságú és felépítésű képeket,videókat használják a hirdetésekhez. Az ilyesmi amatőrizmus, ami súlyos pénzekbe kerül a hirdetőnek, mindenképpen el kell kerülni! A legjobb, ha minden hirdetési kreatív, ami az Audience Network rendszerében fut, 1:1 vagy 16:9, illetve 9:16 proporciós. A Facebook minden esetben betartatja a szabályokat, nincs értelme nem követni a követelményeit.
Lehetnek meglepetések, menj biztosra!
Ahogy a Google Display esetében, itt is lehetnek elhelyezésbeli meglepetések, vagyis sosem tudhatod biztosan, milyen tartalmak mellett jelenik meg a hirdetésed. A rendszernek nincs olyan funkciója, amivel halálpontosan meg lehetne ezt határozni. Ha a márkád kifejezetten érzékeny arra, hogy milyen tartalmakkal lehet együtt mutatni, jobban teszed, ha még egyszer átgondolod, megéri-e neked az Audience Network használata, hiszen nincs valódi kontrollod felette.
Ne idegesítsd a célközönségedet!
A normál Facebook-hirdetéseknél be tudod állítani, hogy egy felhasználó adott időtartamon belül hányszor találkozzon a hirdetéseiddel. Itt nem, ennek pedig van némi kockázata, hiszen ha valakinek ugyanaz a reklámfilm már nyolcadszor jelenik meg egy délelőtt alatt, nemhogy venni nem fog tőled, de meg is utálhatja a brandet. Ezért fontos gyakran ránézni a gyakorisági számokra, és elegendő hirdetésmutációt készíteni a kampányokban. Senki nem akar kontraproduktív eredményt a pénzéért.
Válassz le külön hirdetéssorozatot!
Mivel ezek a hirdetések jelentősen eltérő konverziós arányt produkálhatnak a többi elhelyezéshez képest, érdemes különválasztani őket. Így külön határozható meg a költségkeret, amit nyilvánvalóan a tapasztalt hatékonyság alapján érdemes lehet fel- és lefelé is módosítani. Minél szegmentáltabb a kampány, annál több helyen lehet beavatkozni, ha nem elég hatékony, illetve könnyebb kasszírozni, ha az optimalizáció során igazi aranybányára bukkansz.
Optimalizálj mobileszközökre!
Mindig és mindenhol. Ne feledd, hogy – ha ki nem zárod őket, amit nem ajánlanék – a felhasználóknak minimum a fele, de gyakrabban kétharmada mobilon látja a hirdetésed. Az Audience Network-nél ez hatványozottan igaz, gyakorlatilag az összes elérést alkalmazásokban realizálod, így forgalomterelő hirdetésnél a felhasználók szinte kizárólag mobileszközökön nézik majd az oldalad. Ettől nem kell félni, fel kell rá készülni, és élvezni az előnyöket.
Zentai András
kosárérték hírlevél
Fontos, használható, eladást növelő tippek, trükkök, infók, tanulmányok, arcok.
Iratkozz fel most!