#webáruházindítás
-
A digitális kereskedelmi tanácsadásban új, de máris központi szerepet betöltő PwC a piacra lépés nagy kérdésére (make or buy) a nulláról felépíteni helyett a szektorban meghatározóan teljesítő GKID felvásárlását válaszolta. A regionális szerepkörről, a naivitásról és a tanulásról, illetve arról kérdeztük Madar Norbertet, az akvizíció „áldozatául esett” cég vezetőjét, hogy kinek érdemes ma sikeres webáruházról álmodoznia.
-
A magyar e-kereskedelem elmúlt évei arról szóltak, hogy megjelentek a távoli és a közeli külföldről érkező versenyzők, akik egy nagy szeletet kihasítottak a hazai bizniszből. Ez elriaszthatja azokat, akik webáruház alapításán gondolkodnak 2025-ben, pedig ha jobban belegondolnak, nincs rá okuk.
-
Lehetőségek és kockázatok - Többféle indokot találhatunk arra, miért érdemes a webáruház-tulajdonosoknak meglévő üzletük mellé továbbiakat létrehozniuk. Az egyik, hogy a webshopépítésben és -üzemeltetésben megszerzett tapasztalataikat kihasználják, a másik, hogy finomhangolják vásárlóközönségük kiszolgálását, a harmadik, hogy új vevőket szerezzenek.
Legfrisebb cikkek
-
Az elektronikus kereskedelem mögött már elég hosszú múlt áll ahhoz, hogy kiderüljenek a buktatók, amelyek egy webáruház sikertelenségét okozhatják. A szakértők sokféle listát készítettek ezekről. A legérdekesebb talán az, amelyben az érintettek avatnak be: miért vallottak kudarcot. Az is kiderül, hogyan lehet elkerülni a hibáikat.
-
Az online piac a koronavírus-járvány idején tapasztal fellendülése ellaposodott, és ahelyett, hogy magyar alapítású elektronikus platformok hódították volna meg a régiót, inkább mindez fordítva történt. Az online bolt alapítása és nyitása ma nagyobb kihívás, de lehet ügyesen eredményesnek lenni.
-
Vállalati konszolidáció zajlik az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó cégek világában, ami alól Magyarország sem vonhatja ki magát. Kínai behemótok és régiós óriások csatáznak egymással, a webáruházak tulajdonosai kapkodhatják a fejüket, hogy miként reagáljanak erre. Újra kell gondolniuk, önálló, közösségi médiás és piacteres értékesítésük lehetőségeit.
E-ker hírszemle
-
Felsorolni is sokáig tart, hogy milyen sokféle módja van a webáruházak tulajdonosának az ügyfeleikkel folytatott kommunikáció frissen tartására. Hosszabb-rövidebb listákat készíthetünk ezek felsorolásával, ám a javaslatokban fogunk találni egy közös üzenetet. A kommunikációban már az indulásnál magasra kell tenni mércét, amit azután később csak még feljebb emelhetünk.
-
A futárok látványa az utcákon és a bejárati ajtók előtt a koronavírus-járvány idején vált megszokottá, ám azóta a házhozszállítás mellett nagyot fejlődött a csomagpontra kézbesítés is. A szállítás terén a Magyar Posta futárcégének kötelező feltüntetése borzolta a webshoptulajdonosok idegeit 2024 elején, ám erre is van már válasz: a Shoprenter Go szolgáltatás.
-
Minden leendő webáruház-tulajdonosnak meg kell hoznia a döntést arról, hogy milyen technológiára épüljön a webshopja. Választhatják a teljesen egyedi fejlesztést, vagy választhatják valamelyik úgynevezett webshop motor használatát. Melyiket érdemes?
Legfrisebb cikkek
-
Az elmúlt tíz évben gyökeres változáson ment át az e-kereskedelem. A viszonylag könnyű piacra lépés nyomán olyan sok webáruház jött létre, hogy ma csak az lehet sikeres közülük, amely kiemelkedően jó a marketingben.