Skip to content

#Logisztika

Összegyűjtöttük neked a legizgalmasabb logisztikai témájú cikkeket. Csomagküldés, házhozszállítás, csomagolás, minden egy helyen.
485084539_546917337938347_5155128210284252139_n (1)
-
Kezd magához térni a hazai élelmiszer-kereskedelem, a hivatalos statisztikák szerint (itthon, ismét) többet vásárolunk, többet eszünk, többet iszunk. Bár vannak még kérdőjelek és a növekedés is törékenynek mutatkozik, de a szektor a weben egy egészen más arcát mutatja. Fontos kérdés, hogy ki képes állni a sarat és alkalmazkodni a járvány után bekövetkezett változásokhoz. De az is, hogy ki tudja a maga hasznára fordítani a modern digitális technológiát. - Erről szól Bőgel György új analízise.
480493900_942628231417071_3701982260456869589_n
-
A szabadpiaci gazdaság alapelvei, melyek a teljes nyugati világban, de különösképpen az Egyesült Államokban a modern kapitalizmus alappillérei nem éppen új találmányok. Éppen ezért különösen ironikus hogy mindezeket az elveket, éppen két, kínai cég fordította saját előnyére szinte teljes nyugati e-kereskedelmi piacon. A kínai versenytársaik felismerték, hogy az amerikai fogyasztók számára az ár fontosabb tényező, mint a gyorsaság, és erre építették fel üzleti stratégiájukat.
462555620_1327784458638443_2495828686756570554_n
-
Két év kellett csak hozzá, hogy gyökeresen megváltoztassák a légi szállítást a nagy online kereskedelmi vállalatok megrendelései és az ezzel foglalkozó vállalkozásokat (a tulajdonosaik számára) aranytojást tojó tyúkká tegyék. A hagyományos szállítmányozási és a logisztikai ágazatból nézve azonban inkább az üzletükbe csipkedő harci kakast látják bele ezekbe a webes cégekbe.
india2
-
Az elektronikus kereskedelmen belül az egyik legfontosabb új fogalom a gyors kereskedelem, amely a megrendelt termékek minél gyorsabb kiszállítását jelenti. Indiában olyan verseny bontakozott ki ebben a szolgáltatásban, hogy a q-commerce-szel foglalkozó cégek részvényei a tőzsdén is versenyt futnak egymással a drágulásban.
Pactic
-
Mik a hazai logisztikai szektor legjelentősebb trendjei? Mitől ilyen jók a kínaiak? Vajon az olcsó emberi erőforrás vagy a robotizáció jelenti a jövőt? A válaszokat Colin Snead, a Pactic vezetője segítségével kerestük.
462555008_1307677713569030_5728007292757473919_n
-
Az év végi bevásárlási szezon örömteli kihívásokat támaszt az online kereskedőkkel szemben, hiszen miközben az egekbe szöknek a feladataik, cserébe ez az évnek az az időszaka, amikor jól muzsikálhat az üzlet. Ennek persze van egy feltétele, mégpedig a jó felkészülés a nagy karácsony előtti pörgésre.
dpd1
-
Az alábbiakban konkretizáljuk, milyen fejlesztésekkel is történt a felkészülés az idei főszezonra egy csomaglogisztikai szolgáltatónál. "A DPD idén is átfogó fejlesztésekkel készült az ünnepi csúcsra, hogy az év legforgalmasabb időszakában is biztosítsa a gyors és megbízható kézbesítést" - közölte a cég, de lássuk, mit is jelent ez egészen pontosan!
csomagautomata
-
A csomagautomata elterjedése és népszerűségének növekedése eddig megállíthatatlannak tűnt, ám éppen az egyre növekvő kereslet lehet az egyik fő oka a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg az idei Nagy Webáruház Felmérés.
fulfilment
-
A logisztika és fulfillment mára már egy dinamikus ökoszisztéma. Olyan ahol minden helyszín – legyen az egy kiskereskedelmi üzlet, egy elosztóközpont vagy akár egy partner létesítménye – kapcsolódik, azonnal képes reagálni a vásárlók igényeire és kiszolgálni azok megrendeléseit.
automatizáció
-
Az e-kereskedelem dinamikus növekedése és a vásárlói igények változásai folyamatos kihívások elé állítják a logisztikai cégeket, különösen a kiemelt, forgalmasabb ünnepi szezon során. Az olyan csúcs vagy peak-időszakok, mint a karácsony vagy a Black Friday, komoly terhelést jelentenek a csomagküldő szolgáltatók számára. Ebben a helyzetben az operációs felkészültség, a modern technológia és az automatizáció jelentik a kulcsot a hatékony működéshez.