Majdnem 24 milliárd eurós volt az e-kereskedelmi forgalom értéke Spanyolországban 2016-ban. Ez mintegy 15 százalékos emelkedés az előző évhez képest. A spanyol vállalatok 11 százaléka értékesített online. Idén a spanyolországi e-kereskedelmi forgalom várhatóan újabb 17 százalékos növekedést produkál majd, így 2017 végére eléri a 28 milliárd eurót.

2016-ban a spanyolok 54 százaléka vásárolt online, 83 százalékuk pedig az interneten keresett információkat az általa megvásárolni kívánt termékekről. A spanyol e-kereskedelemben az értékesítés szempontjából a ruházat és lábbeli a legnépszerűbb kategóriák, ezt a háztartási elektronika, könyv, sport és szabadidős cikkek követik.

A spanyol vásárlók 42 százaléka az interneten vásárolt árucikkekért PayPal vagy hasonló szolgáltatás használatával fizet, 37 százalékuk bankkártyáját használja és mindössze 13 százalékuk választja az utánvétes fizetési lehetőséget.

A teljes jelentés itt olvasható: http://www.ecommercefoundation.org/reports