Fordulóponthoz érkezett a franciaországi online kereskedelem, hiszen idén várhatóan első alkalommal lépi túl a elektronikus kereskedelmi tranzakciók volumene a 100 milliárd eurót. Az Ecommerce Foundation által készített előrejelzés számai szerint a 2018-as 92.6 milliárdos éves forgalomhoz képest ez mintegy 12.5 százalékos növekedés.
Az utóbbi öt évben folyamatosan 13 százalék feletti növekedési rátájához képest ez visszaesés ugyan, az Ecommerce Wiki oldalán közzétett jelentés szerint a növekedés motorja pedig továbbra is a hazai fogyasztás. A franciák ugyanis legendásan ragaszkodnak saját, hazai online kereskedőikhez az átlag európai vásárlóhoz képest, és ennek megfelelően sokkal kevésbé szeretnek külföldi kereskedőtől rendelni.
Az internetezők 75 százaléka vásárol online
Az országban az online populáció aránya évek óta 75 százaléka körül, akik átlagosan 2,126 eurót költöttek el online tavaly, ami ha lehet hinni a cég előrejelzéseinek az idén már 2,346 euró lesz majd.
A legnagyobb forgalmat továbbra is az Amazon bonyolítja az országban, akik a média és elektronikai cikkek piacán jelentős versenyelőnyre tettek szert, a cégnek ebből a szektorból származik bevételének több, mint fele, mintegy 1,2 milliárd euró. Jelentősen túllicitálva ezzel az olyan szereplőket mint az Apple, Cdiscount, Fnac vagy az Auchan.
Az Amazon 2 185 milliós éves forgalmával egyébként a teljes piacon is vezető pozícióban van, a top 10-es lista pedig a következőképpen alakult 2018-ban:
- Amazon – 2.185 milliárd euró
- Cdiscount – 2.075 milliárd euró
- Vente-Privee – 1.885 milliárd euró
- Auchan – 1.318 milliárd euró
- Apple – 820 millió euró
- Fnac – 675 millió euró
- Showroomprivé – 588 millió euró
- La Redoute – 533 millió euró
- Carrefour – 494 millió euró
- Zalando – 472 millió euró
A kedvelt kiszállítási formák a franciáknál
A vásárlók által preferált kiszállítási módok közül, még mindig a közvetlenül otthonra történő rendelés a legnépszerűbb, a vásárlók több mint 86 százaléka rendeli közvetlenül lakóhelyére a megrendelt árukat, de 83 százalékuk szívesen használja az átvételi pontokat is.
10 vásárlóból pedig majdnem négy a bolti átvételt is szívesen használja, negyedük pedig inkább a helyszínen a boltban fizet a termékekért. Az összes vásárló 13 százaléka szokta munkahelyére rendelni az árut, 9 százalékuk pedig csomagküldő szolgálatok kihelyezett átvételi pontokra szereti megkapni a termékeket.
Online fizetés
A fizetési metódusok közül Franciaországban toronymagasan vezet a bank-és hitelkártya, 80 százalékban ezt a fizetési módot részesítik előnyben a többivel szemben, Ez a szám egyébként a hagyományos kereskedelmi szektorban is 80 százalék fölött alakul, 11 százalék pedig az online utalást részesíti előnyben.
A francia e-kereskedők legtöbb külföldi vendége Nagy Britanniából érkezik (18 százalék), őket követik a németek (16 százalék) és a spanyolok (5 százalék). A francia fogyasztók nem igazán szeretik a külföldi kereskedőket, 60 százalékuk kizárólag belföldről rendelt az elmúlt évben, 36 százalék pedig egyaránt vásárolt hazai és külföldi kereskedőnél, miközben csak 4 százalék volt azok aránya, akik csakis és kizárólag külföldön vásároltak online.