November közepén jelentette be a Klarna, hogy elindította Boost nevű programját, amelynek célja a kis- és középméretű kereskedők üzleti növekedésének elősegítése azáltal, hogy megkönnyíti számukra a tőkéhez jutást.
A Klarna új megoldása a lehető legegyszerűbbé és leggyorsabbá teszi az e-kereskedők számára a kölcsönfelvételt: kiiktatja a hiteligénylés bonyolult folyamatát és könnyen átláthatóvá teszi a visszafizetés kondícióit. A Boost egyelőre tesztfázisban működik, a tervek szerint december elején nyílik meg szélesebb körben Ausztriában, Dániában, Finnországban, Hollandiában, Németországban, Norvégiában és Svédországban.
A stockholmi székhelyű Klarna Európa egyik vezető fizetési szolgáltatója. Újonnan alakult bankja, amely 14 országban folytatja tevékenységét, már 100 ezer kereskedőt tudhat ügyfelei között. A Klarna vállalati küldetése, hogy forradalmasítsa a vásárlók és a kereskedők fizetési élményét. Az online fogyasztókra specializálódva nyújt különböző fizetési lehetőségeket egyszerű, biztonságos és élvezetes fizetési élményt kínálva számukra. A most bejelentett Boost nevű innovációja pedig azokat a kiskereskedőket célozza, akik nehezebben jutnak hitelhez a hagyományos csatornákon.
A kis- és középvállalatok számára gyakran az jelenti a növekedés legfőbb akadályát, hogy a cash flow nem egyenletes, így nehezükre esik finanszírozni az olyan beruházásokat, mint az alkalmazottak számának növelése, új komplex weboldal fejlesztése vagy például egy nagyobb lélegzetű marketingkampány lefolytatása. A pénzhez jutás gyakran időigényes és bonyolult folyamat, amely a vállalkozás vezetőinek jelentős erőforrását köti le, ez idő alatt nem tudják azt a saját üzleti tevékenységre fordítani. A vállalkozás számára pedig a legrosszabb. Különösen rossz a kisebb méretű vállalkozások helyzete, amelyeknél a rendelkezésre álló kapacitást jelentősen kimerítik a magas adminisztrációs terhek, a stresszel járó, bonyolult ügyintézés és az elhúzódó hitelhez jutási folyamat ronthatja az üzleti teljesítményt. A Klarna ezt a problémát ismerte fel, és ezek elkerülése érdekében kínál a vállalatok számára innovatív és kényelmes megoldást a Boosttal.
A Boost a kis e-kereskedelmi vállalatok számára egyszerű, gyors és átlátható folyamatot biztosít a pénzhez jutáshoz, hogy a cash flow-jukban keletkező ingadozásokat kisimíthassák, és ne kelljen elhalasztaniuk a növekedésüket segítő projekteket. Azok a vállalkozások, amelyek a Klarna partnerei, egy applikáción keresztül tudnak pénzt igényelni – ez a Boost. Az igénylés folyamata a lehető legegyszerűbb: nincsen hosszú hitelelbírálás, nem kell igazolásokat és nyilatkozatokat mellékelni vagy szerződéseket tanulmányozni, hanem mindössze az applikációban ki kell választani az igényelt összeget, illetve a visszafizetés ütemét. Az összeg pedig már másnap a vállalkozás rendelkezésére áll.
Az igénylés és a folyósítás egyszerűsítése mellett a vállalatok számára a visszafizetés kiszámíthatósága miatt is igencsak vonzó lehet a Boost. A maximálisan igényelhető összeg a vállalkozásra van szabva, minimalizálva annak kockázatát, hogy esetleg nem tudná teljesíteni a visszafizetési kötelezettségét. Az igényelt összegen kívül csak egy fix díjat kell megfizetni, egyéb kamat vagy rejtett költség nincsen az ügyletben. A vállalkozás maga döntheti el, hogy gyorsabb vagy lassabb ütemben akarja visszafizetni a tartozását – a fix díj ennek megfelelően változik a két opció között. Ez az ütem pedig egy fix arányú rész a napi eladások után. Azaz a napi eladásból származó árbevétel egy bizonyos arányát (amely a gyors visszafizetési opciónál nagyobb, a lassabbnál kisebb) kell a törlesztésre fordítani. Ez azt jelenti, hogy az e-kerekedő csak olyan arányban törleszt, amennyit megengedhet magának, és amilyen forgalmat éppen bonyolít, így nem kell erőn felül teljesítenie a visszafizetést, amivel megint csak cash flow problémát okozna maga számára.
A Klarna így a lehető legrugalmasabb szolgáltatást biztosítja a kisvállalati finanszírozás piacán. A kisvállalatok igényeit felmérve egyszerűsíti a finanszírozásuk folyamatát, és miközben kiszámíthatóvá teszi a visszafizetést, egyúttal a vállalkozás üzleti teljesítményét is figyelembe veszi. Így nem lesz olyan vállalkozás, amely számára megoldhatatlan akadályt jelentene törlesztés. Eleve a vállalat dönthet arról, hogy milyen ütemben teljesíti a visszafizetést, de még ezután is automatikusan figyelembe veszi a rendszer az üzleti teljesítményt, és csak az eladások arányában kell törleszteni a felvett összeget. Ahogyan Michael Rouse, a Klarna kereskedelmi igazgatója fogalmaz: a Boost egyszerűsíti és demokratizálja a kkv-k tőkéhez jutását a hagyományos utakhoz képest, és ez lehetővé teszi, hogy innentől a vállalkozások a legfontosabb dolgukra, az üzletük növekedésére tudjanak koncentrálni.