E-ker Hírszemle

Napi rendszerességgel szemlézünk magyar és külföldi oldalakat a legizgalmasabb e-kereskedelmi témák után kutatva.

🐴 Nagy ugrás előtt áll az e-kereskedelmet kiszolgáló logisztika

2025.május.15

Az e-kereskedelem átalakítja Európa logisztikai térképét. A Prologis logisztikai cég friss kutatása szerint évente 1,4-1,9 millió négyzetméter új logisztikai térre lesz szükség az európai kontinensen felmerülő igények kiszolgálására. A szakértők úgy látják, hogy a magyar piacon is bőven lesz lehetőség a növekedésre ezen a területen. A bővülést az online megrendelések teljesítéséhez és a visszáru feldolgozásához szükséges egyre nagyobb helyigény hajtja, mivel a hagyományos kiskereskedelmi helyszínek helyett közvetlenül a fogyasztónak történő értékesítésre tervezett logisztikai hálózatokra helyeződik át a fókusz. A friss adatok szerint az e-kereskedelem jelenléte az európai kontinensen továbbra is 10 százalék körül mozog, ami jóval elmarad az Egyesült Királyságban tapasztalt 32 százaléktól. Ez a legmagasabb Európában. Mivel a szakértők számításai szerint ez az arány 2030-ra várhatóan közel harmadával, 13,4 százalékra nő, a fogyasztói magatartás változásait támogató logisztikai és ellátási lánc infrastruktúrája iránti tartós keresletre lehet számítani.(További részletek: IOT Magazin)

👹 A pokolba kívánhatják Trump vámjait a magyar e-kereskedők

2025.május.14

A kínai Temu és Shein e-kereskedelmi platformok csomagjai eláraszthatják Európát, miután az Egyesült Államok május 2-ától megszüntette a Kínából és Hongkongból érkező 800 dollár alatti termékek vámmentességét. Az olcsó kínai webshopok eladatlan készletei várhatóan más piacokon jelennek meg, jó eséllyel Európában. Ez azt is jelenti, hogy még a megszokottnál is jutányosabb áron vásárolhatunk a kínai netes áruházakból, hiszen az unióban jelenleg 150 eurós értékhatár alatt még vámmentesek a távol-keleti országból érkező csomagok. Az Európai Bizottság már dolgozik a lehetséges válaszokon. Előkészítés alatt áll a vámunió átfogó reformja, amely megszüntetheti a 150 eurós küszöböt.
Berencsi Máté, a Forweb Online Marketing Ügynökség ügyvezetője a Szon.hu-nak korábban elmondta, az ügyfeleik 20–40 százalék közötti forgalomcsökkenésről számoltak be a Temu megjelenése óta. Ujvári Adrienn webáruház-szakértő, a webshopok készítésével és üzemeltetésével foglalkozó Shopmentor alapítója is legalább 25 százalékra teszi a hazai online áruházak forgalmának csökkenését. (További részletek: Szabolcs ONline)

🏗️ Új kiszállító partnert hozott Magyarországra a Temu

2025.május.14

A Temu eddigi gyakorlata szerint több magyarországi szolgáltatóval, például az Express One-nal, a DPD-vel, a Foxposttal és a Magyar Postával dolgozott együtt termékei kiszállításában, ám az Economix szerint új partner tűnt fel a kínai cég mellett. Egyik olvasójuk a szállítási értesítés alapján arra a következtetésre jutott, hogy a Temu új szállító partnere az iMile Hungary.
A céget Dubajban alapították 2017-ben. Globális technológiai vállalatnak definiálja magát, amely kiszállítással foglalkozik. Az expressz logisztikai szolgáltatások is a profiljába tartoznak. A kézbesítendő csomag elektronikus nyomon követését állítólag hatékonyabban képesek menedzselni, mint más cégek. Az iMile saját honlapja szerint 30 országban működő, több mint 20 ezer embert foglalkoztató vállalatról van szó. Központja ma is az Egyesült Arab Emírségek legnépesebb városában található. (További részletek: Economx)

🎥 Van feljebb: magasabb szintre emelik az online marketinget a kínai cégek

2025.május.13

A kínai cégek a gyárleállítások és a kényszerszabadságolások mellett próbálják pótolni a kieső amerikai keresletet. Vannak, amelyek új piacokat akarnak bevonni Indiában, Délkelet-Ázsiában, Európában és Latin-Amerikában, de ennél érdekesebbnek tűnnek azok a gyártók, amelyek az online jelenlétük erősítésével próbálkoznak. Április közepén, elsősorban az amerikai felhasználók fiókjait árasztották el például azok a TikTok-videók, amelyekben kínai cégek a világ legnagyobb, Kínában gyártatott márkáinak termékeit kínálják, csak márkátlan verzióiban és elképesztően alacsony áron. Gyorsan kiderült ezekről a videókról, hogy ezek az árusok többségében, de: sokszor jó minőségű másolatokkal  házalnak. A kívánt hatást elérték, mert figyelemfelkeltők voltak,  és új vásárlói csoportokhoz jutottak el. Ráadásul megkérdőjelezték a luxusmárkák integritását is.
Egy másik értékesítési technika az úgynevezett livestream shopping, aminek a lényege, hogy a vásárló otthon ül a telefonja (tabletje, számítógépe) előtt, és egy élő adást néz, amiben valaki különböző termékeket kínál eladásra. Tisztára, mint a Teleshop, csak nem a tévében! De a néző ott helyben lecsaphat arra, ami megtetszik neki. Ráadsául a livestream kereskedelemi műfaj, ha jól csinálják, nem csak a cégeket teheti gazdaggá, de a bármit eladni képes "eladó-előadókat" is. Viya, az egyik legnépszerűbb kínai influenszer pár éve egy rakétakilövést tudott élőben eladni (majdnem 2 milliárd forintnyi jüanért); a livestream shopping adásainak eddigi nézőszám rekordja 37 millió. (További részletek: Telex)

🎺 Panaszkodnak a vásárlók a kormánynál az e-kereskedőkre és a piacterekre

2025.május.12

Május 23-áig lehet kitölteni a fogyasztóvédelmi konzultációt a fogyved.kormany.hu oldalon, aminek eredményeként szigorítás jöhet az ügyfélszolgálatoknál. Az online konzultációban 12 kérdésben tudakolják az emberek véleményét többek között az akciókkal történő „trükközésekről”, az online csalásokról és az ügyfélszolgálatokkal kapcsolatos tapasztalatokról. Sára Botond főispán, Budapest Főváros Kormányhivatala vezetője sajtótájékoztatóján elmondta, hogy tavalyihoz képest idén 25 százalékkal több panasz érkezett az árfeltüntetéssel, az akciózással kapcsolatban és 15 százalékkal nőtt a jótállással, a kellékszavatossággal kapcsolatos panaszok száma is. Áprilisig 256 fogyasztó fordult a fővárosi fogyasztóvédelmi hatósághoz ilyen panaszokkal. A telefonos ügyfélszolgálatokkal kapcsolatban azt mondta: a cél az, hogy minden telefonáló öt percen belül kapcsolatba tudjon lépni ügyintézővel. Sára Botond arról is beszélt, hogy a panaszoknál listavezetők az e-kereskedelemmel és az online piacterekkel kapcsolatos bejelentések. Idén már több mint ezer ilyen érkezett a fővárosi kormányhivatalhoz. (További részletek: Startlap)

🇫🇷 Megelégelték a franciák az uniós de minimis szabályt

2025.május.9

Franciaország fel akarja gyorsítani a Kínából származó alacsony értékű csomagok valamiféle megvámolását az Európai Unióban. A párizsi kormányt az ösztönzi erre a lépésre, hogy a kiskereskedők egyre nagyobb nyomást gyakorolnak rá. Az érvelés jól ismert: a jelenlegi szabályok tisztességtelenül kedveznek az olyan kínai e-kereskedelmi óriásoknak, mint a Shein és a Temu, mivel lehetővé teszik, hogy alacsony értékű csomagok milliói ellenőrzés és vámfizetés nélkül juthassanak be az Európai Unióba.
Az unió azt tervezi, hogy megszünteti a 150 eurónál kisebb értékű csomagok vámmentességét, ám az új szabályozást csak 2028-tól vezethetik be. Franciaország azt szeretné, ha ez hamarabb megtörténne. Párizs szerint nem az áru értékéhez igazodó vámot kellene bevezetni, hanem egy átalánydíjat kezelési költség címén. A francia kormány azt is tervezi, hogy megháromszorozza az ellenőrzött csomagok számát, és rendszeresen közzéteszi a nem biztonságos vagy nem megfelelő minőségű termékek listáját. Ezeket kivonják a forgalomból. (További részletek: Connexion France)

📣 Esztergom már felkészült az e-kereskedelmi nagy halak idei találkozójára

2025.május.7

Fogy az idő az Early Bird jegyek beszerzéséhez! - célegyenesbe fordult az idei nagy e-kereskedelmi konferencia szervezése. A „Híd a versenyképességhez – Ne maradj le!” címmel meghirdetett, a közép- és nagyvállalati webáruház tulajdonosok, vezetők, online marketing szakemberek és e-kereskedelmi szolgáltatók nagy találkozóját immár tradicionálisan, Esztergomban tartják meg. A szervező Ecommerce Hungary Egyesület XXI. Ekereskedelmi konferenciája kétnapos lesz, 2025.06.04-én és 05-én várja a szakmát a Grand Hotel Esztergomba.
A rendezvény programja már ismert; az első napi plenáris előadások és panelbeszélgetések mellett tematikus találkozók és eszmecserék helyszíne lesz a konferencia területe, másnap pedig például interaktív workshopok várnak a résztvevőkre. Csak néhány húzónév a konferencia előadói közül: Kaprinay Zoltán, Várkonyi Balázs, Filó Angéla, Varga László, Kis Ervin Egon, Oszkó Péter, David Cikánek… - Ne szalassza el! (további részletek: Ekonferencia)

🥇 Katalizátor szerepben is lubickol már a Pepita

2025.május.7

A magyar alapítású Pepita Group az utóbbi öt év legnagyobb, 37-szeres növekedését érte el az exportorientált e-kereskedelmi cégek között Kelet-Közép-Európában. A cég friss sajtóközleménye szerint ez a lendület továbbra is megvan: 2025 első negyedéves nemzetközi eredményei alapján úgy néz ki, hogy az év végéig megduplázható az export forgalom.
A Pepita aktuálisan, áprilistól Horvátországba lépett be, ezzel a Magyarországon elérhető piacterek közül a legszélesebb spektrumú régiós lefedettséggel dolgozik; összesen nyolc ország piacát köti össze. A terjeszkedés eddigi "skalpjai" Magyarország mellett Románia, Szlovákia, Németország, Lengyelország, Ausztria és Bulgária voltak.
"Kulcsszerepet vállalunk abban, hogy a magyar e-kereskedők könnyebben léphessenek be a nemzetközi piacokra. A régiós jelenlétünkkel valódi exportlehetőséget biztosítunk számukra, és segítjük őket abban, hogy gyorsabban növekedjenek külföldön is” - magyarázta Dorcsinecz József, a cégcsoport egyik alapítója. Az adatok azt mutatják, hogy a Pepita piactéren értékesítő partnerek negyede kilépett a nemzetközi piacokra is. A leggyakrabban Romániában, Szlovákiában vagy Lengyelországban próbálnak a platform e-kereskedői exportőrként is érvényesülni.

☝️ Románia lemaradt, de meg is előz minket a digitalizációban

2025.május.6

Az Eurostat friss Digitalisation in Europe jelentése szerint Románia 2024-ben az EU sereghajtója volt a digitális technológiák vállalati alkalmazásában. Az unió cégeinek átlagosan 13,5 százaléka használt mesterséges intelligenciát, ami jelentős növekedés a 2023-as nyolc százalékhoz képest. Ugyanakkor Romániában mindössze a vállalkozások 3,1 százaléka alkalmazott MI-t. A magyar adat több mint hat százalék, a régió élén a csehek és a szlovákok állnak 11 százalékkal, a legjobban Dánia áll 28 százalékkal.
Az e-kereskedelem értéke Romániában 2024-ben elérte a 11,7 milliárd eurót, ami a GDP 3,4 százalékának felel meg. Ezzel az ország a harmadik helyen van a régióban Lengyelország és Csehország mögött. Ugyanakkor az e-kereskedelem aránya a teljes kiskereskedelmi forgalomban mindössze 14 százalék, ami az egyik legalacsonyabb a régióban. Bár Románia jelentős előrelépést tett az internet-hozzáférés terén, a digitális készségekben még mindig jelentős lemaradás tapasztalható. A lakosság több mint 72 százaléka nem rendelkezik alapvető digitális készségekkel. (További részletek: Krónika Online)

🔋 Újabb technológiai változás állíthatja kihívás elé az e-kereskedőket

2025.május.6

Az OpenAI azon dolgozhat, hogy a lehetővé tegye felhasználóinak a vásárlást közvetlenül a ChatGPT-n belül. A fogyasztók a Shopify rendszerének segítségével a kereskedő weboldalának meglátogatása nélkül juthatnának el a webáruházakba. Az MI platform képes lenne árakat, értékeléseket és beágyazott pénztárgépet kínálni a felhasználóknak. A feltételezés szerint az OpenAI egy hivatalos partnerségi megállapodás nyomán közvetlenül építheti be a ChatGPT-be a Shopify vásárlási folyamatát; ezzel egy újabb értékesítési csatornává válna a kereskedőknek és egy újabb vásárlási platformmá a vásárlóknak.
A kereskedők azonnali hozzáférést kapnának a ChatGPT közönségéhez anélkül, hogy további integrációra lenne szükség. Ugyanakkor ennek az lenne az egyik következménye, hogy a kereskedő weboldala kikerülne az eladási folyamatból. Ezzel elveszhet sok információ, ami segíti a fogyasztókat a vásárlás előtti tájékozódásában. A chatboton keresztül inkább egy steril vásárlási élmény alakulhat ki, amely kihagyja a weboldal márkaépítését a felek kapcsolatából. (További részletek: TestingCatalog)

🪝 Újabb halasztást kaphat a betiltás elől menekülő TikTok, csak mert Trump szívében van egy kis melegség

2025.május.5

Az Egyesült Államok elnöke, Donald Trump hivatalba lépése óta két alkalommal már elhalasztotta a TikTok betiltását, és egy vasárnapi interjújában arra tett egyértelmű utalást, hogy e lépést harmadszor is megteszi majd. Az NBC „Meet the Press” című műsorában interjúzó Trump arról beszélt, hogy ha nem születik megállapodás a TikTok amerikai üzletágának eladásáról amerikai tulajdonosoknak a jelenlegi, június 19-i határidő előtt, akkor újabb határidő-hosszabbítást ad majd a vállalatnak. „Talán nem kellene ezt mondanom, de van egy kis melegség a szívemben a TikTok iránt” – mondta.
A Kongresszus tavaly törvényt fogadott el arról, hogy betiltja a TikTok használatát az Egyesült Államokban, ha anyavállalat ByteDance nem adja el a cég legalább felét amerikai üzleti szereplőnek. A közös, kínai-amerikai vállalattá alakítás vagy eladás eleinte nagy várakozást és találgatásokat generált a médiában (hírbe hoztak szinte minden ismert amerikai techgurut ezzel kapcsolatban), de érdemi változás máig nem történt. Januárban, az első halasztási határidő lejártakor a TikTok kis időre eltűnt az internetről, de miután az elnöktől további 90 napos haladékot kapott, gyakorlatilag minden visszarendeződött. Áprilisban, amikor ez a határidő is leketyegett, Trump újabb 75 nappal hosszabbított. Várhatóan ismét ez következik most. (További részletek: Axios)

 

🤑 Árakat emelget a Shein és a Temu, de talány, hogy mi a rendező elv

2025.május.5

A Shein és a Temu április elején jelentették be, hogy az Egyesült Államok és Kína között kirobbant kereskedelmi háború miatt kénytelenek emelni az áraikat. Sem a Shein, sem a Temu nem tisztázta, hogy mennyivel drágíthatnak. Több tucat terméket megvizsgálva mindkét platformon azt találták az amerikai újságírók, hogy vannak több mint 100 százalékkal drágábban árult termékek, de más esetekben nem volt áremelés. Arra jutottak, hogy mivel a Temu és a Shein online piactereként működik, továbbá saját márkás termékeket is kínálnak, valószínűbb, hogy nem lesznek egységesek az áremelkedések. Ahány árucikk, annyiféle tényező szólhat közbe az áruk meghatározásánál.
A Sheinen értékesítő „legjobb eladók” termékei, illetve „legnépszerűbb tételek” közül válogatva a kínálatban úgy tűnhet, hogy árak valójában nem változtak jelentősen. Ugyanakkor nem világos, hogy ez azért van-e, mert a kiválasztott termékek az Egyesült Államokhoz közelebbi feladóktól származnak, vagy azért, mert a legkelendőbb termékek árát igyekeznek továbbra is alacsony szinten tartani az e-kereskedők. (További részletek: USAToday)

⏭️ Trump már az indiai e-kereskedelmi piacot szorongatja - felkészül: Európa?

2025.április.30

Az amerikai kormány arra készül, hogy büntetővámjaival fokozza a nyomást Indián az e-kereskedelem területén is. Washington célja az, hogy az amerikai kereskedőknek, az Amazonnak, a Walmartnak teljes hozzáférést adjanak az ország évente 125 milliárd dollár értékű fogalmat elérő e-kereskedelmi piacához. Az amerikaiak azonos játékszabályokat akarnak. Ezt hivatott szolgálni, hogy az e-kereskedelem része lesz a két ország kereskedelmi megállapodásának. Arról nem derített ki részleteket az ügyről beszámoló Financial Times, hogy a Trump-kabinet konkrétan milyen intézkedéseket vár az indiai vezetéstől. Az Amazon és a Walmart helyi érdekeltségekkel van jelen a kontinensnyi országban, ám a készletezés és a közvetlen értékesítés terén korlátozások sújtják a külföldi cégeket a hazai tulajdonú piaci szereplőkkel szemben. India, mint minden ország el akarja kerülni az amerikai büntetővámokat, így egyeztetéseket kezdett a washingtoni adminisztrációval. Az Egyesült Államokban jelentős gazdasági súlya miatt fontos kereskedelmi partnerének tartják Indiát. (További részletek: IT Café)

👠 Vásároljon helyetted a ChatGPT?!

2025.április.29

Az OpenAI bejelentette, hogy a felhasználók hamarosan a ChatGPT-n keresztül is vásárolhatnak, mivel a mesterséges intelligenciával vezérelt keresőgombok mindenki számára elérhetővé válnak. A Google Shopping riválisának szánt megoldásról Adam Fry, a cég keresési termékvezetője beszélt a WIRED-nek. Szerinte azonban a ChatGPT vásárlási élménye inkább személyre szabott és beszélgetésalapú, ebben biztosan különbözik a kulcsszó-központú megoldást preferáló riválistól.
Fry azt ígéri, hogy egyszerű lesz a funkció használata: csak az eddigi módon fel kell tenni egy kérdést, amire az alkalmazás ajánlásokat ad egy-egy termékre vonatkozóan. Valahogy így: „Melyik a legjobb kávéfőző 200 dollár alatt, amely elfér egy kis konyhában?” - A chatbot ez alapján generál egy válogatott listát a kérdésre adható legjobb választékkal. A felhasználó pedig csak rákattint majd az egyik termékre, a vásárlási lehetőségek megjelennek a képernyőn, majd a „Vásárlás” gombbal a termék megvásárolhatóvá válik. Fizetni viszont nem lehet majd a a ChatGPT-ben; az utolsó lépés az, hogy a vásárlót átirányítja a rendszer a webáruház, online bolt webhelyére, ahol befejezhetővé válik a tranzakció. (További részletek: Wired)

🧦 A francba! Miért nem gondoltunk erre mi hamarabb? - gondolták az X-nél

2025.április.29

A TikTok két új, hirdetés-segítő megoldást jelentette be. A kínai szolgáltató elindított egy videó kizárási listát és egy profil hírcsatorna kizárási listát. Mindkettőt annak érdekében ,hogy a márkák jobban kézben tarthassák a felhasználói profilok, videók és kommentek megjelenését a hirdetéseik mellett. Vagy: akár blokkolhassák is azokat. A hirdetők így közvetlenül kezelhetik a kizárási listáikat, illetve együttműködhetnek másokkal a hirdetéseik elhelyezésének finomhangolása érdekében. A két újdonság globálisan elérhető a TikTok Hirdetéskezelő Márkabiztonsági Központján keresztül. - Eközben az X-nél verhetik a falba a fejüket, hogy miért nem gondoltak erre az egyszerű megoldásra ők korábban - mert most megint kulloghatnak a TikTok után. (További részletek: Search Engineland)

🍯 Nagy, ünnepi dzsemborira invitálja az online kereskedőket az Ecommerce Hungary

2025.április.29

Hamisítatlan nonprofit rendezvényt ígér az Ecommerce Hungary Egyesület a kisebb webshopok üzemeltetőinek a magyar e-kereskedelem napja alkalmából. A magyar e-kereskedők szakmai szervezete által 2025. május 8-ára, a Lurdy Házba meghirdetett konferencia több mint 50 inspiráló előadást, 550-nél is bővebb körű konzultációs lehetőséget, workshopokat (UNAS-, Shoprenter-, WooCommerce- és Shopify-) kínál. A rendezvényre jegyet váltó látogatók bónuszként egy éves Ecommerce Hungary egyesületi tagságot is kapnak - így részesülhetnek a tagokat megillető előnyökből is. Néhány előadás címe ízelítőként:

  • A magyar és a nemzetközi e-kereskedelem legfrissebb kutatási adatai
  • Nem csak számlázni segítünk – a Számlázz.hu ökoszisztémája kis webshopoknak
  • A videós tartalomgyártás a növekedés motorja – háromlépéses bevált módszer, amivel vásárlókat ragadhatsz magadhoz
  • A régió legsikeresebb e-kereskedőinek titkai és növekedési stratégiái
  • Az új mumus: a kötelező készpénzes fizetés – kerekasztal beszélgetés

(További részletek: Ekernap)

💵 Ismét adatkezelési vétségek miatt fizethet bírságot a Meta

2025.április.28

Az Európai Bizottság (EB) ismét komoly pénzbírsággal sújtotta a Metát az adatkezelési hozzájárulási szabályzat megsértése miatt. A 200 millió eurós bírságolás alapja annak a mechanizmusnak az alkalmazása, amivel, a Meta alternatívát kínált az uniós felhasználóknak, hogy elkerüljék személyes adataik hirdetéscélzási célú megadását. Még 2023-ban indította el a Meta a hirdetésmentes előfizetést (havi 9,99 eurós áron),  miután uniós szabályok előírták a közösségi platformokat használó felhasználók hirdetésekről való leiratkozás lehetőségét. A megoldás szakértők szerint azonban aláásta a GDPR rendszert és nem szolgálja az „adatkapitalizmussal” szembeni védelmet.
Az uniós hatóságok az utóbbi években több milliárd dollárra bírságolták meg a Metát; volt indok adatszivárgás, adócsalás gyanúja, de a Facebook Marketplace és a Facebook összekapcsolása is.  A mostani ügyben a Meta felajánlotta az előfizetési díj felezését, de az EB döntése után Joel Kaplan, a Meta globális ügyekért felelős igazgatója más hangnemre váltva, többek közt ezt nyilatkozta: “Az EB megpróbálja hátráltatni a sikeres amerikai vállalkozásokat, miközben lehetővé teszi a kínai és az európai vállalatok számára, hogy eltérő szabványok szerint működjenek”.  (További részletek: Európai Bizottság)

 

😱 Minden 1667 csomagból egy hivatalosan is elveszett - vagy sokkal több

2025.április.25

Az európai online kiskereskedők több mint félmilliárd eurós bevételtől estek el 2024 utolsó négy hónapjában annak köszönhetően, hogy több millió csomag egyszerűen elveszett. Ezt az adatpárt a Metapack olvasta ki a logisztikai statisztikákból, de a kézbesítésszervező szoftverszolgáltató cég szerint valójában ennél lényegesen nagyobb a tényleges hatás. A hivatalosan 540 millió euróra becsült kárt 3,72 millió csomag elvesztése generálta az európai csomagszállítási rendszerekben, ami azt jelenti, hogy egy-egy csomagra átlagosan 145 eurós veszteség kalkulálható. Ez utóbbi összeg három tételből állt össze: 136 eurót a bevételkiesés, hat eurót az ügyfélszolgálati költségek, három eurót pedig a szállítási költség jelentett.
A Metapack azonban megjegyzi, hogy a ténylegesen elveszett csomagok aránya nem 0,06 százalék, hanem akár 0,7 százalék is lehet. A két érték közötti különbséget az “elveszett csomag” hivatalos definiálása okozza, amit végeredményben a statisztikai adatokkal játszadozás teremt meg. Ez azonban azt is eredményezi, hogy nem 1667 csomagból egy, hanem 143 csomagból egy az, ami nem ért célba. (További információk: Ecommerce News)

🎳 Várhatóan lehúzza a rolót a Haul, az Amazon ultra olcsó platformja

2025.április.24

Az Amazom saját amerikai raktáraiból szállított márkás termékekkel bővíti a Haul platformján kínált áruk körét. Korábban csak no name termékeket árultak ezen piactéren, amelyeket közvetlenül importáltak Kínából - nagyon alacsony áron, de több hetes kiszállítási idővel. A változást az indokolja, hogy a washingtoni kormány felszámolja a 800 dollárnál (30 ezer forint) alacsonyabb értékű csomagok importjának vámmentességét. A Haul korábban azt ígérte, hogy egyetlen rajta megjelenő áru sem fog 20 dollárnál (7000 forint) többe kerülni, de manapság már 30 dollárnál drágábbak is kaphatók. A szakértők egy része eleve csacsi ötletnek tartotta a Hault, mondván: az Amazon az ezen árult termékeket ajánlhatta volna a fő platformján „Bargain from China” címkével. Az ultra olcsó áruk valójában évek óta szerepeltek az amerikai online piactér ajánlatai között, a Haul csak egy próbálkozás volt arra, hogy külön platformon versenyezzenek a Temuval és a Sheinnel. Az új amerikai vámok most pénzkidobássá a Haulra költött összegeket. (További részletek: Shopifreaks)

🌸 Innovációs lehetőségként tekint egy kínai e-kereskedő az amerikai büntetővámra

2025.április.24

Kínai lapértesülés szerint a DHgate nevű kínai e-kereskedelmi platform felugrott a 2. helyre az ingyenes iPhone-alkalmazások listáján Amerikában. Csak a ChatGPT előzte meg. Nemcsak az Egyesült Államokban, hanem Kanadában és Ausztráliában is kilőtt a kínai cég alkalmazását letöltőinek száma. Így Kanadában is a második helyre került, míg Ausztráliában a negyedik helyen állt. A növekedés kínai TikTok-videóknak tudható be, amelyekben ottani kereskedők magyarázzák el a nézőknek, hogy az európai gyártásúnak vélt luxuscikkek valójában sokszor a távol-keleti országban készülnek. Ezek közül több videó is közvetlen linket tartalmazott a DHgate-re, ami forgalomnövekedést hozott a platformnak. A cég hirtelen felfutását a vámháború is megkönnyítette. A vállalat ugyanis ígéretet tett arra, hogy a teljes szállítási díj növekedése nem lehet több 20 jüannál (975 forint) kilogrammonként. „A tarifakorlát kihívást jelent, és nagyszerű lehetőség a vállalkozások számára az ellátási lánc optimalizálására, valamint a márkaérték és a szolgáltatás elmélyítésére” − közölte a cég. (További részletek: Index)

...
E-ker Hírszemle az email fiókodban

Iratkozz fel heti hírlevelünkre, és kapd meg csokorba gyűjtve a legérdekesebb e-kereskdelemi híreket.

Artboard 1