E-ker Hírszemle
Napi rendszerességgel szemlézünk magyar és külföldi oldalakat a legizgalmasabb e-kereskedelmi témák után kutatva.
⚡Figyelem! Az iskolai bevásárlási szezon júliusban kezdődik
A magyarországi e-kereskedők figyelmét is érdemes felhívni arra, hogy az iskola előtti bevásárlási szezon egyre korábban kezdődik. Az amerikai National Retail Federation (NRF)) szerint az iskolába visszatérők és a főiskolások körülbelül 55 százaléka július közepén kezdi el a vásárlást. Az NRF becslése alapján az átlagos amerikai háztartás 2024-ben több mint 800 dollárt (280 ezer forint), összesen 38 milliárd dollárt költött az iskolakezdési cikkekre. Ennél Magyarországon kisebb számok várhatók, ám ez a piac ennek ellenére jelentős. Az online kereskedők, akik ebből az üzletből szeretnének részesedni, olyan cikkeket, videókat vagy podcastokat tehetnek közzé, amelyek az iskolakezdéssel kapcsolatos kérdésekre válaszolnak.
Néhány marketingötlet ezzel kapcsolatban:
- A szülők vásárlási ellenőrzőlistája 2025-re az iskolakezdés előtt.
- Nyolc stílusos és funkcionálisan jó hátizsák a különböző korú iskolásoknak.
- Hogyan takarítsunk meg időt és idegeskedést okos iskolai előkészületekkel?
(További részletek: Practical Ecommerce) https://www.practicalecommerce.com/5-content-marketing-ideas-for-july
🌋 Bővül a drónos kiszállítás és növekedni fog a légi úton érkező áru tömege is
A Walmart dróntechnológiai partnerével, a Winggel újabb száz áruházára terjeszti ki drónos kézbesítési programját az Egyesült Államok több városában. A fejlesztést az évek óta tartó tesztelésekre építik. A kibővített programmal hárommillióval több háztartást érhetnek el. A vállalat 2021-ben kezdett először kereskedelmi drónos szállításokat végezni. Azóta 150 ezek kiszállítást hajtott végre a Winggel és a Zipline-nal kötött partnerségek segítségével. A szállítások átlagosan 20 percig tartanak négyperces átlagos repülési idővel. A drónszolgáltatás eddig a kisebb, sürgős tételekre, például élelmiszerekre és gyógyszerekre összpontosított, de ez változhat, ahogy a szállítási kapacitás növekszik. A Wing drónjainak hasznos terhelése két kilogramm, de a cég dolgozik egy új modellen, amely akár öt kilót is képes elrepíteni. Ez azt jelenti, hogy a Walmart szupermarketjeiben található 120 ezer tétel mintegy felét képesek lesznek eljuttatni a megrendelőhöz. (További részletek: Modern Retail)
☣️ A gazdasági bizonytalanság idején a fiatal vásárlók megszerzése lehet a nyerő stratégia
A hagyományos márkák lemaradóban vannak, miközben a digitális stratégiákra és az online értékesítésre koncentráló, feltörekvő márkák lendületesen fejlődnek. A fiatalabb vásárlókat megcélzó márkák 17 százalékos forgalomnövekedést értek el idén az előző év azonos időszakához képest, míg az idősebb vásárlókra összpontosító márkák eladásai négy százalékkal zsugorodtak. Calla Murphy, a Belardi Wong marketingcég digitális stratégiáért és integrált marketingért felelős vezetője szerint a fiatalabb fogyasztók rugalmasabbak. A gazdasági bizonytalanság idején továbbra is többet költenek, mint idősebb társaik - ez még még a drága, 80 ezer forintnál többe kerülő árucikkekre is igaz. A gazdasági bizonytalanság óvatosabbá teszi az idősebb vásárlókat. A fiatalabb fogyasztókat megcélzó márkáknak digitális jártasságra és alkalmazkodóképességre van szükségük ahhoz, hogy megnyerjék őket. A sikeres marketingesek általában azok, akik elsőként alkalmaznak új digitális stratégiákat. (További részletek: Ecommerce Times)
🧂 Toplistás a Rossmann Online Drogéria
A PwC által összeállított 2024-es E-toplistán első alkalommal szerepel a Rossmann a legnagyobb forgalmú e-kereskedők között. Az FMCG (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) szektorban - közvetlenül a Kifli.hu és a Tesco mögött - az előkelő, 3. helyezése az összesített lista 14. helyére volt elegendő.
"Ez az eredmény visszaigazolja azt a munkát, amit az elmúlt években végeztünk a digitális csatornáink fejlesztése terén. Büszkék vagyunk arra, hogy vásárlóink egyre inkább értékelik az online vásárlás kényelmét és a Rossmann által kínált szolgáltatások minőségét." - mondta el Fürjes Ádám, a Rossmann webshop vezetője. A vásárlói elégedettség növeléséhez a felhasználóbarát weboldal és mobilalkalmazás, a gyors és megbízható házhoz szállítás, valamint a Rossmann+ hűségprogram mind-mind hozzájárultak a szakember szerint, aki hozzátette: a vásárlói elégedettség növeléséhez folyamatosan bővítik a termékkínálatot és fejlesztik a logisztikai folyamataikat. (Forrás: Rossmann)
🥷 EU: Rendszerszintű az illegális áruk forgalmazása az AliExpress-en
Az Európai Bizottság most publikálta egy tavaly márciusban indított vizsgálatának eredményeit, és ez alapján azzal vádolta meg az AliExpress-t, hogy az„rendszerszintű mulasztást követett el” az illegális és veszélyes áruk platformján történő értékesítés megakadályozásában. A kínai online kiskereskedő cég ellen - mely havonta 104 felhasználót szolgál ki az EU-ban - Brüsszel ezért további szigorításokat kezdeményez. A szabályozó hatóságok szerint az AliExpress nem tesz eleget a hamisított ruhák és veszélyes gyermekjátékok, valamint más termékek értékesítésének megakadályozására és nem fordít elégségesnek minősíthető erőforrást sem e tartalmak moderálására - s arra, hogy eltávolítsa a platformján kapható illegális árukat. (További részletek: The Guardian)
♠️ Nem hajlandók pepecselni az online vásárlók a lassú fizetési lehetőségekkel
A magyarok 44 százaléka úgy nyilatkozott, hogy nagy valószínűséggel inkább félbehagyja az online vásárlást, amennyiben a folyamat túl hosszadalmas – derült ki a Visa kelet-közép-európai e-kereskedelmi fizetéseket vizsgáló felméréséből. Az európai fogyasztók 14 százaléka szintén a félbeszakítás mellett dönt, amikor kézzel kell begépelnie a kártyaadatait. A válaszadók 91 százalékának fontos, hogy rendelkezésre álljon az általuk preferált fizetési mód. Ennek eredményeként a kereskedők egyre nagyobb nyomás alá kerülnek, hogy minimalizálják a fizetési folyamat nehézségeit. A versenyképesség megőrzése érdekében számos fizetési lehetőségeket kell kínálniuk. A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83 százalékának az online vásárlás során. A magyar online vásárlók 84 százaléka készen áll arra, hogy új fizetési módra váltson, ha az nagyobb biztonságot kínál. Az új megoldások iránti nyitottság azt mutatja, hogy a magyarok értékelik, ha a saját feltételeik szerint fizethetnek, különösen, ha ez fokozott biztonságot jelent. (További részletek: Trade Magazin)
👁️🗨️ Borúlátóvá tette a romániai e-kereskedőket a kínai és török konkurencia
A romániai e-kereskedők zöme attól tart, hogy az elkövetkező időszakban romlani fog üzletmenete a nagy nemzetközi online kereskedők (Temu, Shein, Trendyol, AliExpress stb.) miatt – derül ki a romániai webshopok szövetségének (ARMO) felméréséből. A cégek 77 százaléka az eladások visszaesésére, 73 százalékuk csökkenő profitra, 43 százalékuk kevesebb vásárlóra számít. A megkérdezett 511 cégvezető 71 százaléka szerint a külföldi konkurencia miatt silány minőségű termékek árasztják el a piacot, 75 százalékuk úgy látja, hogy emiatt sok hazai kistermelőt fenyeget csőd.
A válaszadók negyede elvtelen konkurenciának tartja azt, hogy nagy kínai és török online kereskedők dömpingáron árulnak, miközben nem úgy adóznak, mint a hazai cégek. A felmérésben részt vevő vállalkozók 62 százaléka azt szeretné, hogy az ázsiai online kereskedőket kényszerítsék a Romániában érvényes fogyasztóvédelmi és adószabályok betartására, 55 százalékuk az várja, hogy értéküktől függetlenül adóztassák meg a külföldről érkező postai küldeményeket.(További részletek: Maszol)
🍄🟫 PwC: A csehek álltak a magyar e-kereskedelem élére
A PwC Magyarország Digital Commerce csapata (ex-GKID) 2015 óta publikál éves rangsorokat a magyar piacon működő legnagyobb forgalmú online kereskedőkről. A 2024-es online kiskereskedelmi forgalom alapján Magyarország legnagyobb webáruháza a cseh Alza.hu lett, amely az eddigi éllovas eMAG-tól vette át az első helyet. A második helyre a szintén cseh anyacéggel rendelkező Kifli.hu futott be, míg a harmadik helyet a MediaMarkt szerezte meg. A negyedik és a ötödik is két alapvetően hagyományos áruházlánc, az Ikea és a Tesco lett. Két „újonc”, a BestByte (11. hely) és a Rossmann (14. hely) először került fel az összesített listára. A magyar piacon működő, helyi tevékenységet is folytató tizenöt legnagyobb e-kereskedő együttes forgalma bruttó 463,1 milliárd forint volt 2024-ben. Így az idei lista élén szereplő vállalatok 12,4 százalékkal értek el jobb eredményt, mint a 2023-as első tizenöt. A bevétel alapján a top 15 vitte el a belföldi e-kereskedelmi piac 29 százalékát. A teljesített rendelések terén 34 százalékkal javult az élmezőny teljesítménye egy év alatt. (További részletek: PwC)
📤 Túlszigorították a nagy piacterekre vonatkozó szabályokat?
A német e-kereskedelmi és csomagküldéssel foglalkozó vállalatok érdekeit képviselő szövetség (Bundesverband E-Commerce und Versandhandel Deutschland; BEVH) felülvizsgálatot kezdeményezett az online platformokra vonatkozó európai szabályozásra. A BEHV szerint a digitális szolgáltatásokról szóló uniós törvényben (DSA) a nagy platformokat túl szigorúan szabályozzák, ami a fizikai versenytársakkal szemben diszkriminálhatja őket.
A tavaly február óta hatályban lévő DSA, melynek célja hogy megvédje az eladókat és a fogyasztókat a káros online tartalmaktól (hamisított termékek, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok, félretájékoztatás, valótlan hirdetések stb.), a német szervezet szerint túlszaladt az eredeti célkitűzésein. Például ott, hogy a DSA helytelenül azonosítja az online piactereket a közösségi média platformokkal. „Az áruk megrendelésekor szükséges védelem alapvetően eltér a közösségi hálózatokon megosztandó tartalomtól” – állítja Alien Mulyk, a BEVH egyik vezetője, rámutatva a félretájékoztatás, a radikalizálódás és a politikai befolyás kockázataira. (További indormációk: Ecommerce News)
🦾 Robotparádé van egy új németországi logisztikai központban
Az észak-németországi Oberhausen városában nyitotta meg eddigi legfejlettebb e-kereskedelmi disztribúciós központját a Picnic. Az online élelmiszer-kiskereskedő 150 millió eurós beruházással hozta létre az ötvenezer négyzetméteres, teljesen robotizált létesítményt, amely naponta 33 ezer megrendelés feldolgozására is képes. Az észak-Rajna–vesztfáliai központban 21 kilométernyi szállítószalag és 1500 robot működik, három különböző hőmérsékleti zónában (fagyasztott, hűtött és szoba hőmérséklet). Ebből a létesítményből hetente kétszázezer háztartást is ki lehet szolgálni. A Picnic szerint a központ hosszú távon ezer új munkahelyet is teremthet. (További részletek: Trade Magazin)
🪩 Hoppon maradnak a brutális árkedvezménynek bedőlt cseh vásárlók
Egy technikai hiba következtében több ezren vásároltak rendkívül kedvező áron a Reebok hivatalos webáruházából Csehországban. A hiba lényege, hogy az árak, amelyeket euróban kellett volna megjeleníteni, tévesen cseh koronában jelentek meg. A cseh vásárlók azonnal éltek a lehetőséggel, és tömegesen kezdtek rendelni, ám hoppon maradhatnak. Jan Vetyška, a cseh Elektronikus Kereskedelem Szövetségének elnöke szerint a helyzet egyértelmű: „A Reebok üzletszabályzata világosan kimondja, hogy az adásvételi szerződés csak a rendelés visszaigazolásával jön létre. Ha tehát a rendelést nem igazolták vissza, a rendelést gond nélkül törölni lehet.”
A másik jogi érv az úgynevezett nyilvánvaló árhiba. „Egy 70 koronás termék, amely normál esetben több mint 1000 koronába kerül, nyilvánvalóan nem tekinthető reális kedvezménynek. A fogyasztónak is fel kell ismernie, hogy itt hibáról van szó” – mondta Vetyška. A Reebok a történtek után levette a cseh valutát a weboldaláról. Azoknak a vásárlóknak, akik már kifizették a rendelésüket, a vállalat köteles 14 napon belül visszatéríteni a pénzt. (További részletek: Parameter)
🥊 Majdnem tettlegességig fajult a Temu futárcége és a magyar vásárlók közti konfliktus
Sokan panaszkodtak a közösségi médiában, valamint sajtóorgánumoknak írt levelekben a negatív tapasztalatokra, amelyeket a Temu új magyarországi futárszolgáltatójával az iMile Hungaryvel szereztek. Kifogásolták, hogy a csomagok késve érkeznek vagy egyáltalán nem érkeztek meg, a futárok nem veszik fel a telefont és a cég ügyfélszolgálatát sem lehet elérni, hívás vagy csengetés nélkül bedobják a kertbe a törékeny felirattal ellátott csomagot. Az iMile Hungary közösségi oldalán sem kell sokáig lefele görgetni, hogy megjelenjenek a friss negatív vélemények. Ezek között már-már fizikai megrendszabályozással is fenyegetik a futárjaikat. Az iMile Delivery marketing vezetője, Yating Zhao a sajtó megkeresésére azt válaszolta, hogy „az említett problémákra reagálva, különösen a futárszolgálat viselkedésével és a szolgáltatási normákkal kapcsolatban belső vizsgálatot indítottunk, és a megállapítások alapján megtesszük a megfelelő lépéseket”. Az iMile 2017-ben, Dubajban alapított logisztikai vállalat, amely összesen 30 országban működik és több mint 20 ezer munkavállalót foglalkoztat. (További részletek: Economix)
🍇 Gigantikus online-marketing dzsembori lesz Budapesten az ősz első napjaiban
Az Affiliate World Europe kongresszus 2025. szeptember 4–5-én érkezik Budapestre, a Hungexpo területére. Ez a legnagyobb affiliate marketing konferencia, amely összehozza az iparág vezető marketingeseit, hirdetőit és technológiai innovátorait. A kongresszusi matek lehengerlő. Több mint hétezer szakember több mint 110 országból érkezik, köztük vezető affiliate marketingesek, e-kereskedelmi vállalkozók, hirdetők, médiavásárlók és iparági vezetők. Több mint 180 affiliate hálózat mutatja be a kínálatát. A résztvevők között megtalálhatók a több mint egymillió dolláros havi költségvetéssel rendelkező hirdetők, a hat számjegyű bevételt generáló marketingesek, a leadgenerálás úttörői, a közösségi hálózatok újítói és a gyorsan növekvő e-kereskedelmi márkák – derült ki a kiállítás beharangozójából. A hallgatóság mestermind szintű tartalomra, szakértők előadásaira számíthat a 35 egyéni előadáson és a panelbeszélgetéseken. Hiperspecifikus témakörök kerülnek terítékre, többek között a Google Ads, a Native Ads, a TikTok Ads, a Meta Ads és az iGaming.(További részletek: Ecommerce Bridge)
🐬 Sokan figyelmen kívül hagyják, hogy nem kőbe vésett a vásárlói persona
Mi okozhatja azt, hogy a hagyományos vásárlói személyképek (persona) idővel kevésbé hatékonyak lesznek? Egyrészt az, hogy általában kizárólag belső adatokon és feltételezéseken alapulnak. A friss kutatás vagy validálás hiánya azzal jár, hogy a persona azt tükrözi, amit a marketinges csapat gondol, nem pedig azt, amit az ügyfelek tesznek.
A Forrester elemzői szerint egy persona csak annyira jó, mint a mögötte álló objektív kutatás; a nem tesztelt feltételezésekre való támaszkodás elfogultságot szül. Sajnos sok vállalkozás pontosan ezt teszi: vákuumban készíti el a personákat, és soha nem frissíti azokat párhuzamosan azzal, ahogy a piacok változnak. A világ manapság gyorsan mozog: az algoritmusok változnak, a TikTokon egyik napról a másikra robbannak ki új trendek, az ellátási láncok felbomlanak. A fogyasztói prioritások minden egyes globális hírciklussal változnak. Ha az „ideális ügyfél” profilja nem tart lépést az állandó átalakulással, akkor valószínűleg téves. (További részletek: Ecommerce Bridge)
🔊 Sajnos vagy sem, a Temu meggyőzőnek bizonyult az európai vásárlók körében
A német vásárlók szerint a Temunál vásárolva 2024-ben átlagosan 27 százalékos megtakarítást értek el, 41 százalékuk azon tűnődik, miért kerülnek más platformokon többe ugyanazok a termékek. Ezek az adatok a Temu és az Ipsos idei felméréséből származnak. Az Egyesült Királyságban a megtakarítási adat 25 százalék, Franciaországban 24 százalék. Az európai vásárlók gyakran választják a Temut azért, mert a platformon olcsók a termékek. Az Egyesült Királyságban ez volt a fő ok, amiért a vásárlók 60 százaléka a Temun kezdett el vásárolni. Franciaországban ez az arány 62 százalék volt. Spanyolországban a vásárlók 54 százaléka mondta azt, hogy az alacsony árak miatt kezdett el a Temun vásárolni. A platform nagy termékválasztékát is pozitívumként említették a vásárlók ezekben az országokban. A német vásárlók nagy 75 százaléka szerint a Temu jó ár-érték arányt kínál. A felmérésben szereplő többi országban 80 százalék körül alakul ez az adat. A Temu német ügyfeleinek 69 százaléka tervezi, hogy 2025-ben ugyanannyit vagy több pénzt költ a platformon, mint egy évvel korábban.
(További részletek: Ecommerce News)
🧲 Érdemes a korábbinál nagyobb figyelmet fordítani a partnermarketingre
Bár a legtöbb fogyasztó még mindig aktívan keresi a kedvezménykódokat, a csökkentett árakról szóló információkat és az akciós ajánlatokat, amikor online vásárol, az affiliate marketing vagy magyarul partnermarketing ma már sokkal szélesebb spektrumot ölel fel, mint a kuponos weboldalak. Az amerikai marketingesek mintegy fele a vásárlási tölcsér magasabb szintjén lévő célokra is használja ezt a módszert. Nevezetesen elsősorban a tudatosság növelésére és a tényleges vásárlást megelőző döntések befolyásolására. Ebben kulcsszerepet játszanak a tartalomkészítők. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a közösségi médiás vásárlások közel felét nem a hagyományos reklámok, hanem az influencerektől származó tartalmak befolyásolják. Érdekes tendencia, hogy ezeknek a konverzióknak egyharmada már kedvezménykódot tartalmaz, ami két világ találkozására utal. Összekapcsolódik a teljesítménymotiváció és a hiteles márka elérése. (További részletek: Ecommerce Bridge)
⛅ Az út feléig jutott el a Mastercard Európa tokenizálásával
Egy éve jelentette be a Mastercard, hogy 2030-ra kiváltja a kézi kártyaadat-megadást az internetes vásárlásoknál. Jelenleg e transzformációban már ott jár, hogy az európai e-kereskedelmi tranzakciók csaknem fele tokenizáltan történik. Ennek megoldásai közé tartoznak az olyan megoldások, mint a Secure Card on File (SCOF), a Click to Pay és a digitális tárcák, melyek használata éves szinten több mint egyharmaddal növekedett.
A kereskedői tokenizáció (melynek legismertebb szereplői a Checkout.com, a Delivery Hero (Foodora, eFood, Foody, , Glovo), a Global Collect (Worldline), a Monext, a Santander) már 45 európai országban és területen elérhető - jelentősen csökkentve a csalások kockázatát és javítva a fizetési jóváhagyási arányokat. A Click to Pay szolgáltatás (Autopay, Consors Finanz BNP Paribas, Fiserv, ICA Banken, Lendable, Nickel, N26, Ogone (Worldline), PayU, SaferPay (Worldline), SIX, tPay stb.) már 26 piacon érhető el; az elmúlt egy évben triplázódott a regisztrált felhasználók száma. A fizetési azonosítókulcsok (Payment Passkeys – mint a Dintero, a Netopia, a Solidgate stb.) pedig új szintre emelik a digitális azonosítást: a felhasználók ujjlenyomattal vagy arcfelismeréssel hitelesíthetik magukat, jelszavak nélkül.
A Mastercard friss felmérése szerint az európai vásárlók 54 százaléka zavarónak tartja, ha regisztrálnia kell fizetéskor, és 82 százsalék érez frusztrációt a túlságosan bonyolult folyamatok miatt. A jelszavak helyettesítése azonosítókulccsal, az automatikus és biztonságos kártyakitöltés, valamint a titkosított tokenek használata mindezekre a valós fogyasztói problémákra ad választ. Matias Sanchez, a Santander globális kártya- és digitális megoldásokért felelős vezetője szerint: „A tokenizációval ügyfeleink kártyaadatai jobban védettek, a fizetés pedig gyorsabb és kényelmesebb lesz. Ezért is tartjuk kiemelt prioritásnak a Click to Pay bevezetését.” (Forrás: Mastercard)
🐜 Az impulzusvásárlások nem azok, aminek látszanak
„Gyakori, hogy a külső szemlélők félőrültnek állítják be a fogyasztókat, akik összevissza vásárolnak, miközben elkerüli a figyelmüket, hogy az impulzusvásárlások jelentős része racionális alapokon nyugszik” – mondta Törőcsik Mária marketingprofesszor a 30. Digital-Media Hungary konferencián. Az egyik ilyen alap a vásárló helyzete. Egy ideig ugyanis valóban tudunk összevissza vásárolni, de mindig van egy keretünk, amelyet nem tudunk túllépni. Az impulzusvásárlásnak négy fajtáját lehet megkülönböztetni. Az egyik például a nosztalgia vásárlás, amikor a fogyasztó olyan terméket vesz, amellyel korábban már jó tapasztalatai voltak. Ugyanakkor kívülről nézve csak hirtelen felindulásból vesz meg valamit, amire látszólag nincs is szüksége. A legjelentősebb kategória a tervezett impulzusvásárlás, ide tartoznak például az akcióvadászok. Az impulzusvásárlásoknak tehát mindig van valamilyen racionális okuk, illetve előfordul, hogy a környezet, például a különböző cégaktivitások is befolyásoló tényezőként hatnak. (További részletek: Digital Hungary)
🪖 Fogyasztóvédelmi össztűz alá vették az EU-ban a Sheint
21 ország fogyasztóvédelmi szervezete nyújtott be hivatalos panaszt az európai uniós hatóságokhoz a kínai fast fashion cég, a Shein egyes, megkérdőjelezhető kereskedelmi gyakorlatai miatt. A panaszosok állítják, hogy a Shein például galád módon a vásárlói szégyenérzetre bazírozva több termék megvásárlására ösztönzi az ügyfeleit, mint amennyit azok megengedhetnének maguknak, illetve többféle megtévesztő technikát is alkalmaz. Az Európai Fogyasztóvédelmi Szervezet (BEUC) 29 oldalas dokumentumot, benne több konkrét példát adott be az Európai Bizottsághoz, hogy az lépjen fel a cég ellen. (A példák között a Guardian szerint szerepelnek hamis visszaszámlálók, készlethiányról szóló hamis üzenetek, a zsémbelődés, a lemaradástól való félelemkeltésre alkalmas megoldások, de a webhelyen vagy applikációban alkalmazott “kényszerített regisztráció” is.
A BEUC szerint a Shein az úgynevezett „megerősítési megszégyenítést” is alkalmazza, ami miatt a fogyasztó rosszul érzi magát, ha lemarad a termék megvásárlásáról. (További részletek: The Guardian)
🔫 A Temu esküszik, hogy nem tűri platformján más szellemi tulajdonának ellopását
A Temu szándéknyilatkozatot (MoU) írt alá a Nemzetközi Hamisításellenes Koalícióval (IACC) a szellemi tulajdon védelmével kapcsolatos együttműködés elmélyítése és az online hamisítás elleni lépések erősítése érdekében. Az együttműködés részeként a Temu alapító tagként csatlakozott az IACC által újonnan létrehozott Marketplace Tanácsadó Testülethez (MAC). A MAC vezető online piactereket, fizetési szolgáltatókat és globális márkákat tömörítő iparágak közötti fórum. Célja, hogy új normákat állítson fel a hamisított áruk elleni küzdelemben. A Temu mellett az IACC MAC további tagjai között szerepelnek más vezető online piacterek is, mint például az Amazon és az eBay, továbbá a Mastercard, a PayPal és a Visa fizetési szolgáltatók. Rajtuk kívül globális márkák, az Apple, a Chanel, a Colgate-Palmolive, a Disney, a Ford, a Johnson & Johnson, a Nike és mások is tagjai a testületnek. A szervezet tehát megvan a szabályok betartására, más csak el kell látnia a feladatát. (További részletek: Digital Hungary)
Iratkozz fel heti hírlevelünkre, és kapd meg csokorba gyűjtve a legérdekesebb e-kereskdelemi híreket.