piactér
-
Közép-Kelet-Európából nézve a piacterekre, egészen más képet kapunk, mintha figyelembe vennénk a világ többi részét is. Itthon a legfelkapottabb marketplace-modellt a szórakoztató elektronikára specializált eMAG szolgáltatta. Ugyanígy Romániában, a cseheknél pedig a szintén ezzel a kategóriával foglalkozó Heureka. De kik a trenddiktálók? Kik a valóban nagy sztárok a marketplace világban? A következőkben a legnagyobb nemzetközi piacterek szereplőinek bemutatásával adunk minderről áttekintést.
-
Az előző, magyarországi piacterekkel foglalkozó cikkemben összegyűjtöttem azokat a piacvezető- vagy formáló marketplace oldalakat, amelyeket ma már szinte akarva sem lehet elkerülni sem eladóként, sem vásárlóként. Most pedig azokat a speciális marketplace-eket gyűjtöttem csokorba, akik így vagy úgy (itt vagy ott, de) kilógnak a sorból. Illetve megpróbálom pontosan definiálni, hogy mi is az a marketplace.
-
Ha csak az elmúlt időszakban napvilágot látott statisztikákat vesszük alapul, akkor a címben feltett kérdés valójában nem is kérdés. Ám ha bekukkantunk a függöny mögé, akkor inkább már azt láthatjuk, hogy felépíteni és elindítani egy sikeresen működő vállalkozást pusztán ezen az alapon elég nehéz feladat. Mindenesetre, ha mégis úgy döntünk, hogy belevágunk egy piactér felépítésébe, akkor érdemes figyelembe vennünk az alábbi, jó néhány fontos szempontot.
Legfrisebb cikkek
-
A közép-európai online piacterek rocksztárja, David Cikanek elsősorban az Amazonon terjeszkedés elősegítésének specialistája. Beszélgetnünk vele majd’ egy órát, így mindenre rákérdeztünk, ami ma a magyar ecommerce világban a piacterekkel kapcsolatban előkerülhet.
-
A magyarországi e-kereskedelem egyik új szereplője, a fizz.hu a márciusi csendes indulását követően ma bejelentette, hogy nagyobb sebességbe kapcsol. Az OTP Csoport online piacterének célja, hogy pár éven belül a hazai e-kereskedelem egyik meghatározó szereplőjévé váljon.
-
Az ünnepi bevásárlási szezonban elszaporodnak, az elvesztett, ellopott csomagok, amelyek kezelése a kisebb eladóknak sok fejfájást és kiadást okoz. Az amerikai Extend példáját követve azonban simán megszabadulhatnak ettől.
E-ker hírszemle
-
A magyar online piac nyitott, egyre-másra jelennek meg a külföldi tulajdonú cégek. A hazai e-kereskedelmi vállalkozások a saját bőrükön érzik, hogy az eddigi hozzáállásukon változtatni kell. A miértekről és a hogyanokról is kérdeztük az Ecommerce Hungary Egyesület elnökét.
-
Az adminisztratív együttműködésről szóló uniós direktíva, a DAC7 értelmében a hazai piactereknek és szolgáltatásközvetítőknek is adatokat kell szolgáltatniuk partnereik tevékenységéről.
-
Az Árukereső és a Mastercard legújabb együttműködése rugalmasabb, könnyedebb és hatékonyabb élményt kínál a „kassza” mindkét oldalán.
Legfrisebb cikkek
-
A keresés a Shopify teljes adatbázisában egyelőre csak néhány kiválasztott felhasználó számára elérhető, akik a cég applikációját használják vásárlásra.