címlap
-
“A kerek csokoládét, a szögletes csokoládét, a hosszú csokoládét, a rövid csokoládét, a gömbölyű csokoládét...” - sorolja Gombóc Artúr, a Pom-pom ikonikus karaktere. Ezek a csokoládé fajták pedig könnyen párhuzamba hozhatók az itthoni, szintén ikonikus piacterekkel: az egyesíti őket, hogy mindegyik piactér, de vannak azért eltérések közöttük bőven. A következőkben azon piacterekről fogok beszélni, amelyek 2025-ben megkerülhetetlenek, mind partneri, mind felhasználói oldalról.
-
Bár az e-kereskedelmi üzleti modellek népszerűsége jelentős eltéréseket mutat termékenként és régiónként, a globális trendek alapján a kép már jóval egyértelműbb: a piacterek egyre inkább dominálják az e-kereskedelem világát. Ezek a platformok világszerte messze túlszárnyalják a hagyományos online boltok eredményeit, és egyre meghatározóbb szereplőivé válnak a digitális gazdaságnak. Legalábbis ez a konklúziója annak a legújabb kutatásának, amelyet a hamburgi székhelyű piacelemző cég az ECDB készített.
-
Az Oander Development és a Growww Digital közös összefogással útjára indította az Omnichannel Hub programsorozatot, amelynek célja, hogy a kereskedő- és szolgáltatócégeknek útmutatást nyújtson a sikeres omnichannel stratégia kialakításához, valamint az implementáció során felmerülő kihívások leküzdéséhez.
Legfrisebb cikkek
-
Egy ideje már mondogatom: a Google dominanciája a SEO világában meginogni látszik. Egyre többen nem a keresőbe pötyögnek be kulcsszavakat, hanem a közösségi médiában vagy AI-eszközökkel tájékozódnak. A cégeknek ehhez kell alkalmazkodniuk, tartalmilag és technikailag is. - íme: Mészáros Beatrix friss írása.
-
A webáruház alapításának egyik alapkérdése, hogy a rendszer hajtását egyedileg fejlesztett vagy bérelt webshopmotor lássa el. A legfontosabb tudnivaló, hogy az elhamarkodott döntést hozók elsősorban az olcsóbb bevezetést veszik figyelembe. Ez viszont hosszabb távon egyáltalán nem biztos, hogy kifizetődő.
-
A Shopify Payments nem csupán egy fizetési rendszer – hanem egy komoly eladásgyorsító eszköz is. Kevesen tudják, hogy gyakran már 2 héten belül kimutatható javulást hoz a konverzióban. Nézzük, hogyan működik a gyakorlatban – és miért van óriási versenyelőnyük azoknak, akik úgy döntenek, kipróbálják.
E-ker hírszemle
-
A vásárlók manapság gyakrabban váltanak márkát, mint valaha, a kedvezmények pedig ma már nem elegendőek a hűséges vevőkör kialakításához. A hagyományos vásárlói hűség erodálásának és az olyan hagyományos marketing stratégiák, mint kedvezmény vagy kuponakciók ma már nem elégségesek. Még a nagy márkák számára sem elég ahhoz, hogy magához láncolják fogyasztóikat.
-
Az eOptika egyik alapítója, Valner Szabolcs régi motoros az e-kereskedelemben. Nemcsak ő hívta életre az ország legrégebbi és legnagyobb online piacterét, a Vaterát, de befektetőként és csendestársként segítette a Netrisk és az Oszkár Telekocsi felvirágoztatását is. Internetes optikai áruházával már a nemzetközi piacot szeretné meghódítani. - Erről szól Balázs Zsuzsanna friss interjúja.
-
Miért működik a Temu nyomásgyakorlása vagy az Amazon éves shopping ünnepe? A FOMO - vagyis a kimaradástól való félelem - az egyik legerősebb pszichológiai hatás, amit bevethetsz a marketingben. Használd ki, mielőtt a versenytársaid teszik, megmutatjuk hogyan!
Legfrisebb cikkek
-
Változnak az idők: az egy évtizede még a világ tinijei által popdalokra tátogásra használt TikTok mára egyike lett a globális közösségi média nagyágyúi. Bár továbbra is a rövid videók a legelterjedtebb, úgy néz ki, hogy a félperces időlimit helyét a ByteDance platformján is a hosszabb tartalmak szép lassan átveszik a hatalmat.