E-ker Hírszemle

Napi rendszerességgel szemlézünk magyar és külföldi oldalakat a legizgalmasabb e-kereskedelmi témák után kutatva.

😖 Morognak a vásárlók az áruk kiszámíthatatlan kézbesítése miatt

2024.november.20

Az Ipsos friss közvélemény-kutatása szerint a magyar fogyasztók 85 százaléka előre megválasztott időpontban szeretné átvenni online rendeléseit. Minden második megrendelővel előfordult már, hogy nem tudta átvenni a csomagját, amikor megérkezett a futár. A válaszadók több mint háromnegyede azokat a webáruházakat részesíti előnyben, amelyek előre választható időpontban kézbesítik a termékeket. A vásárlók szerint a futárok érkezésének kiszámíthatatlansága megnehezíti a mindennapok tervezhetőségét. A megkérdezettek 80 százaléka úgy szeretné megtervezni az időbeosztását, hogy ne legyen kénytelen sokáig várakozni a interneten megvásárolt áruk kézbesítésére. A DODO logisztikai cég mozgalmat indít, amelynek célja a jelenlegi kézbesítési megoldások hiányosságainak feltárása. Peter Menky, a DODO kereskedelmi igazgatója szerint az időablakos kiszállítás az online élelmiszer-kereskedelemben már bizonyított, így minden feltétel adott ahhoz, hogy az e-kereskedelem egyéb szektoraiban is az előre megválasztott időpontban vehessék át rendeléseiket a vásárlók. (További részletek: vg.hu)

🎁 Rákészült a karácsonyra - ígéri a GLS Hungary

2024.november.19

A decemberi időszakban is egy munkanapos átfutási idővel szállítja ki a csomagokat a GLS, így a cég részére akár csak december 20-án (pénteken) átadott küldemények is odaérnek időben a karácsonyfa alá - közölte a GLS. A cég a december 7-i és december 14-i szombati napokon is felvesz és kézbesít csomagokat, és a mintegy 2000 csomagautomatájuk, illetve a több mint 1000 GLS CsomagPont is állja majd a rohamot. November 23. és december 22. között a szolgáltató hétvégi ügyfélszolgálati támogatást is biztosít a csomagautomatákat érintő kérdésekhez. Az ügyfélszolgálat pedig szombaton és vasárnap 8-16 óra között elérhető az ismert telefonszámon (+3629886700). (További információk: GLS Hungary)

⚡ Már csak három napig kedvezményes a jegy a 2025-ös Ecommerce Expora!

2024.november.19

Újdonságokkal készül az Ecommerce Expo 2025. - Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi rendezvénye. A három hónap múlva sorra kerülő ecommerce seregszemle rendhagyó módon, február 27-én tart egy 0. napot is, ahol kizárólag a külföldi piacra lépést teszik a fókuszba. Az expo résztvevői előadásokon, konzultációkon ismerhetik meg a nemzetközi terjeszkedés trükkjeit és tapasztalatokat cserélhetnek szakértőkkel, webáruház tulajdonosokkal. De a szervezők olyan előadásokkal is készülnek, ahol élőben, gyakorlati példákon keresztül ismerhető meg többek között a webáruházindítás, a döntéshozatal mögötti miértek és az AI eszközök használatának eredményessége is.
November 21. csütörtök éjfélig még 15 százalék kedvezménnyel vásárolhatod meg a jegyed a rendezvény hivatalos weboldalán.

♠️ Vatera Black Weeks: fókuszban a felújított műszaki cikkek!

2024.november.18

A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól. A bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished) termékeket árusító partnerkereskedők több ezer felújított okostelefonja, laptopja mellett vaterás eladók termékei is elérhetők lesznek akciós áron.
A piactér az idei Black Weeks keretében a vaterás eladók akciós termékei mellett több ezer felújított műszaki cikkel (okostelefonnal, laptoppal, tablettel) is készül olyan fekete pénteki partnercégek ajánlataiból, mint például a Furbify vagy a Mobilbarlang. A Black Weeksszel párhuzamosan a Vatera azokra a magán eladókra is gondol, akik a feleslegessé vált régi eszköznek a Vaterán akár ingyen is új gazdát találhatnak - hiszen 20 tétel listázási díj nélkül feltölthető az oldalra. (Forrás: Vatera Vatera Black Weeks: Felújított műszaki cikkek a fókuszban - Vatera)

📺 Iparkodóra fogta az Euronics

2024.november.15

Black November néven az okos vásárlást támogatja az Euronics azzal a kampányával, melynek célja, hogy a fogyasztók impulzusvásárlás helyett olyan termékeket vásároljanak, amelyeket ténylegesen használnak. A Black Friday és a karácsonyi szezon közötti időszakban ezért a cég a vásárlók minőségi, tartós termékek mellett döntését igyekszik elősegíteni. „Egy kívánságlista segítségével is felmértük, mire vágynak leginkább a vásárlók, az így gyűjtött információk pedig segítenek abban, hogy ajánlatokat a lehető legjobban igazítsuk az elvárásokhoz. Két hét alatt annyian használták a kívánságlista funkciót mint egyébként 4 hónap alatt; a legtöbben tévét, kávéfőzőt, hőszivattyús szárítógépet, okostelefont és elöltöltős mosógépet mentettek el a kívánságok közé” – közölte Metykó Tibor, az Euronics chief customer officere.
Az ünnepi szezonra az Euronics más jelentős fejlesztéssel is készül: november közepéig két új áruház nyílt (egy Dunaharasztiban, egy másik Kecskeméten), és jelentős mértékben bővül az átvevőpontok száma is. (forrás: Positive Adamsky)

💪 Két európai uniós szintű eljárásban is szorongatják a Temut

2024.november.15

Az európai uniós fogyasztóvédelmi hatóságokat, köztük a magyar Gazdasági Versenyhivatalt (GVH) is soraiban tudó Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózat (Consumer Protection Cooperation Network, CPC) és az Európai Bizottság a fogyasztók védelme érdekében komoly lépésre szánta el magát a Temuval szemben. Rá akarják bírni a kínai online piactér üzemeltetőjét, hogy hozza összhangba kereskedelmi gyakorlatát az uniós szabályozással. A GVH az európai versenyhatóságok közül elsőként már idén márciusban versenyfelügyeleti eljárást indított a Temuval szemben – írta a versenyhatóság közleményében. Az európai szinten összehangolt vizsgálatot követően a CPC és az Európai Bizottság értesítette a Temut számos olyan gyakorlatáról, amelyek szerintük sértik az Európai Unió fogyasztóvédelmi jogszabályait. A Bizottság a napokban a digitális szolgáltatásokról szóló törvény (DSA) alapján hivatalos eljárást indított a kínai online piactér működtetőjével szemben. A DSA-eljárás és a CPC fogyasztóvédelmi jogérvényesítési eljárása szoros együttműködésben zajlik. (További részletek: 24.hu)

🤐 A magyar vásárlók többsége felismeri a hamis webáruházak veszélyeit

2024.november.14

A Black Friday és az év végi ünnepek közeledtével a Pepita.hu friss vásárlói felmérést publikált. A kutatás adatai szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban ügyelnek a biztonságos vásárlási szokások kialakítására és az adatvédelemre. A 4484 fő részvételével készült kutatás eredményei szerint a vásárlók fele továbbra is az utánvétes fizetést részesíti előnyben, míg az online fizetési megoldások – például a PayPal és a Revolut – egyre népszerűbbek a 18-35 évesek körében, akik közül több mint 40 százalék nyitott az ilyen digitális fizetési formákra. Az online bankkártyás fizetés is elterjedt, a válaszadók 60 százaléka használja ezt a fizetési módot.
Ugyanakkor a megkérdezettek 67 százaléka nem menti el bankkártya adatait, és 83 százalékuk tart az adatlopás és visszaélések lehetőségétől. Az is látszik ugyanakkor, hogy az online bankkártya használat aránya nőtt idén, 2023-ban a tranzakciók 26 százalékát fizették így.”
A felmérés szerint az online biztonság fogalmai széles körben ismertek: a válaszadók 72 százaléka tisztában van az adathalászat kockázataival, és 65 százalék felismeri a hamis webáruházak veszélyeit. A biztonság fokozása érdekében a megkérdezettek 42 százaléka alkalmaz kétlépcsős azonosítást, 55% használ erős jelszavakat, és 58 százaléka gondoskodik arról, hogy csak megbízható forrásból vásároljon. (Forrás: Pepita.hu)

🔀 Széttartó pályán navigál az Alza és az Emag

2024.november.14

Úgy tűnik, ellentétes trend indult el az online kereskedelem két hazai éllovasánál. Nevezetesen miközben az Emag legtöbb offline boltja „jelenleg nem elérhető”, az Alza már ötödik üzletét nyitotta meg a napokban Győrben. Az e-kereskedelmi cégek Magyarországon is szeretik hagyományos üzletek üzemeltetésével bővíteni tevékenységüket. Ezek persze inkább bemutatótermekként, szervizekként, szaktanácsadóként és átvevőpontokként szoktak üzemelni. Eközben kisebb helyi készletet is fenn szoktak tartani. Emagnak már csak az Etele Plazában maradt hagyományos üzlete, minden más fővárosi és vidéki boltja elérhetetlenné vált (Budaörs, Mammut, Westend, Árkád Budapest, Pólus Budapest, Soroksár, Győr Pláza, Miskolc, Pécs). Korábban bezártak Szegeden és Debrecenben is. Alza eközben nagy csinnadrattával, nyitási akciókkal ünnepelte győri boltját. Három budapesti és a szigetszentmiklósi (alzadrive-os) helyük után ez lesz az első boltjuk egy vidéki nagyvárosban. Ebben ezer felett lesz az azonnal elérhető termékek száma. (További részletek: Forbes)

☃️ Nagy vállveregetést kapott a Praktiker webáruháza

2024.november.13

A Praktiker webáruháza elnyerte az idén alapított HungarEcomm Stars díjat. A Digitális Kereskedelmi Szövetség, az Ecommerce Hungary és a Growww Digital olyan magyar többségi tulajdonban lévő e-kereskedőknek ítélték oda az elismerést, amelyek éves online árbevétele meghaladja az egymilliárd forintot és versenyképesek lehetnek a nemzetközi piacon is. A Praktikernél idén a legfontosabb változás a törzsvásárlói program megújítása volt. A Praktiker Plusz Hűségprogramhoz kapcsolódóan fejlődött az alkalmazás, amelyben egyedi ajánlatok mellett díjmentes szolgáltatásokkal, valamint nyereményjátékokkal is várják a vásárlókat. A mobilapplikációt évente több mint egymillióan használják. A letöltők között jelentős a regisztrálók, valamint a vásárlók aránya. A Praktiker 2009-ben indította el webshopját, amely jelenleg több mint 30 ezer terméket kínál. A webáruházat 2016-ban mobilra is optimalizálták és intelligens keresőfunkcióval bővítették. A barkácsáruház webshopjában tavaly egyszerűsödött a vásárlási folyamat és átláthatóvá vált a rendelés utáni várható szállítási idő. (További részletek: Digitalhungary)

🦃 Rekordszinten a hitelből karácsonyozók aránya

2024.november.12

A karácsonyi ünnepekre átlagosan 102 ezer forintot terveznek költeni Magyarországon – derül ki a Cofidis Hitel Monitor friss kutatásából. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft-vel közösen végzett felmérés (melyet 500 fős mintán, online adatfelvétellel, évente négy alkalommal végeznek a 18-69 éves magyar internetező lakosság körében) aktuálisan egyik legfontosabb megállapítása, hogy akik idén ajándékozni fognak, azok átlagosan 46 ezer forintot költenének a meglepetésekre. Az igazi zöld fenyő kevés család otthonába kerül majd, a többség ugyanis műfenyőt állít karácsonykor. Az ünnepekre a nagybevásárlást intézők 74 százaléka saját márkás élelmiszereket választ majd. A lakosság egyharmada a félretett megtakarításból tervezi fedezni a karácsonyi kiadást, 59 százaléka az aktuális havi jövedeleméből, illetve 17 százalék a munkahelytől kapott „pulykapénzre” támaszkodik. A karácsonyi költéseket hitelből tervezők aránya 12 százalék – ez az elmúlt 8 évben a legmagasabb értéke. (További információk: Cofidis Hitel Monitor)

⛕ Nincs menekvés az AI elől

2024.november.11

A mesterséges intelligencia 2025-ben is címlapsztoris téma marad a médiában - állítja Sam Altman, a ChatGPT atyja, az OpenAi vezérigazgatója. Altman a cég több vezető szakemberével és vezető tudósával a Redditen tartott AMA (ask me anyting) fórumon mondta ezt az OpenAI következő lépéseivel kapcsolatban.
Arra a kérdésre, hogy a ChatGPT képes lesz-e saját magát feladatokkal ellátni, a válasz homályosra sikerült: ez nagy téma lesz 2025-ben. Altman elmagyarázta, hogy az MI modelljüket nem arra tervezték, hogy lelki terápiát végezzen, de sokan használják erre. Reméli, lesz profi változata is ennek az alkalmazásnak. A fórumon az egyik kérdező arra volt kíváncsi, hogy melyek a SearchGPT legfontosabb megkülönböztető jegyei, amelyek miatt egy tipikus keresőmotor-felhasználónak érdemes lenne ezt választania? Altman szerint sokkal gyorsabb, egyszerűbb módja a keresett információ megszerzésének. (További részletek: Reddit)

🦆 Lebuktak a szélhámosok, akik sikert ígértek az e-kereskedelmi ügyfeleiknek

2024.november.8

A bíróság ideiglenesen leállította egy online kereskedési üzleti lehetőségekhez segítséget kínáló vállalkozás tevékenységét, abban a perben, amit az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) indított a cég ellen. A vád szerint valójában egy kiterjedt csalásról van szó, amelyben 12 millió dollárt gyűjtöttek be olyan ügyfelektől, akinek azt ígérték, hogy az Amazonon és a Walmart online piacterén keresztül nagy hasznot hozó vállalkozást indítanak nekik. Az FTC keresete szerint a simlis rendszer legalább 2022 óta működött Lunar Capital Ventures, Ecom Genie és Profitable Automation néven. Korábban az időközben megszűnt Valiant Consultants Inc. végezte ugyanezt a tevékenységet. Ezek a fedőszervezetek azzal a csábító, de hamis állítással kecsegtették a rászedhető embereket, hogy pazar nyereségre tehetnek szert, ha több tízezer dollárt fizetnek online e-kereskedelmi vállalkozásuk beindításáért. Az ígért jövedelem ritkán vagy egyáltalán nem jött össze, és a legtöbb ügyfél jelentős összegeket veszített hiábavaló próbálkozásán. (További részletek: FTC)

⚠️ NIS2: kötelezvény, kihívás és lehetőség egyszerre

2024.november.7

A NIS2 irányelv új követelményei sok vállalatot érintenek; a kockázatos ágazatokon túl közvetve ezen ágazatok beszállítóira is hatással vannak – hangzott el a CETIN Hungary IVSZ-szel közös rendezvényén, A kiberbiztonsági előírásokat be nem tartó cég súlyos következményekkel számolhat: a büntetés mértéke az éves árbevétel két százalékát is elérheti. A NIS2 ugyanakkor nem csupán egy újabb szabályozás, hanem olyan eszköz, amely versenyelőnnyé is formálhatja a kiberbiztonsági megfelelést.
A 2023-ban hatályba lépett NIS2 irányelv aktualizálta annak érdekében, hogy lépést tartson a digitalizációval és a folyamatosan változó kiberbiztonsági fenyegetésekkel. Az irányelv új ágazatokra és szervezetekre terjeszti ki e szabályok hatályát. Magyarországon az idén januártól érvényes, kiberbiztonsági tanúsításról és kiberbiztonsági felügyeletről szóló törvény ültette át a jogrendbe a NIS2-t. (További részletek: CETIN)

💸 Begyűrűznek a vámháborúk az e-kereskedelembe is

2024.november.7

Claudia Sheinbaum, Mexikó államfője azt fontolgatja, hogy kormánya vámokat vessen ki a Kínából importált kisebb árucikkekre – derült ki a helyi média jelentéseiből. A cél az lenne, hogy növeljék az állami bevételeket és védjék a munkahelyeket a közép-amerikai országban. Az új államfő magas költségvetési hiányt és jelentős adósságtörlesztési kötelezettségeket örökölt elődje, Andres Lopez Obradortól kormányától. A javasolt vámok a sajtóhírek szerint a kínai e-kereskedelmi platformokon, köztük a Temu, a Shein, az AliExpress és az Alibaba piacterein vásárolt árukat céloznák meg. A híreket kiszivárogtató tisztviselők az El Universal című lapnak azzal indokolták az új vámok bevezetésének tervét, hogy az említett e-kerekedők kijátsszák az importvámokat és gyakran megkerülik a helyi adókat, miközben termékeik nem feleltek meg a mexikói gyártóknak előírt műszaki előírásoknak. Mexikó idén több mint 30 éve a legnagyobb költségvetési hiánnyal szembesül, ami eléri a GDP 5,9 százalékát. Ezt három százalékra akarják levinni. (További részletek: MSN)

🏧 Ráfáznak, akik kipróbálták a híressé vált, TikTok-videós pénzügyi csalást

2024.november.6

A JPMorgan Chase bankház jogi lépéseket tesz egy korábbi széles körben elterjedt csekkcsalási ügyben részt vevő korábbi ügyfelei ellen. A svindli azzal vált ismertté, hogy szélsebesen terjedő TikTok-videókon mutatták be, hogyan lehet a bank átverésével komoly összegekhez jutni. A csalás során az ügyfelek csekkeket állítottak ki maguknak, majd ennek terhére pénzt vettek fel, mielőtt a csekkek fedezetlenné váltak volna. Általában a bankok a befizetett csekkek egy részéhez még az elszámolás előtt hozzáférést biztosítanak. Egy átmeneti hiba azonban lehetővé tette, hogy ezek az ügyfelek a szokásosnál nagyobb összegeket vegyenek fel, mielőtt a csekkeket feldolgozták volna. A Chase három szövetségi bíróságon pert indított négy ügyfél ellen. A csalárd ATM-kivétellel vádolt embereknek hamarosan jelentős pénzügyi következményekkel kell szembenézniük, mivel a bank közel 662 ezer dollár visszafizetését kéri követeli tőlük.(További részletek: Lawyer Monthly)

🫰🏻 Áremeléssel lepi meg ügyfeleit az egyesüléssel meghízott Foxpost

2024.november.5

A Foxpost a Facebookon tette közzé, hogy 2024. november 15-től új árakat vezet be. A cég magyarázata szerint „az új árak hozzájárulnak, hogy fenntartható fejlődés mellett biztosítsuk sokoldalú logisztikai szolgáltatásunkat”. Az áremelés minden csomagkategóriát érint. Ennek alapján: a maximum öt és a maximum 15 kilogrammos csomag esetében a listaár most 1999 forint regisztráció nélkül. Ez november közepétől 2199 forintra emelkedik. Regisztrációval 1499 forintról 1699 forintra megy fel. A házhoz szállítás díja a maximum öt és a maximum 15 kilogrammos csomagok esetében 2399 forintról 2599 forintra emelkedik. A 15 és 25 kilogramm közötti csomagok esetében három kategóriát határoztak meg a csomagnagyság alapján. Minden kategória árazásában 200 forintos díjemelést vezetnek be.
A Foxpost és a Packeta egyesülésével Magyarország legnagyobb csomagküldő hálózata jött létre. A cégvezetés úgy döntött, hogy a rókás névvel és arculattal működnek tovább. A Packeta márkanevet fokozatosan kivezetik a magyar piacról. (További részletek: 24.hu)

🥊 Megtépázták a magyar webáruházakat az elmúlt időszak viharai

2024.november.5

A Boxy fulfillment szolgáltató felmérést végzett partnerei körében az elmúlt időszakban, amit a Prim Online szemlézett. A nem reprezentatív vizsgálatból kiderült, hogy megkérdezett vállalkozások 54 százaléka érzékelt valamilyen negatív változást a webshopja kapcsán az elmúlt hat hónapban. A válaszadók 47 százaléka szerint romlottak, hét százalékuk szerint jelentősen romlottak üzleti kilátásai. Mindez azt mutatja, hogy a webshopok többsége a várakozásokhoz képest alulteljesített. Számos esetben drasztikusan csökkentek eladásaik. Ugyanakkor a válaszadók harmada pozitív tendenciákat tapasztalt ebben az időszakban. „Minden rendben van” választ a megkérdezettek 13 százaléka adott. A felmérés alapján a webshopok mindössze ötöde elégedett vállalkozása jelenlegi értékesítésével. Csak hét százalékuk értékelte az eredményeket semlegesnek. A válaszadók 60 százaléka elégedetlen webshopja eladásaival. Nagyon elégedetlen a megkérdezettek 13 százaléka. Náluk komoly problémákat okoz az eladások visszaesése. A válaszadók 60 százaléka pozitív várakozásokkal tekint a következő egy évre. (További részletek: Prim)

🦁 Bedobott egy mézesmadzagot autós vevőinek az Amazon

2024.november.2

Az Amazon Prime hűségprogramjának tagjai mostantól tíz centet spórolhatnak gallononként a tankoláskor a BP, az Amoco és az ampm áruházlánc benzinkútjain az Egyesült Államokban. A három cég hálózata körülbelül 7000 kutat számlál. Az Amazon számításai szerint ez az átlagos amerikai sofőrök statisztikai adatai alapján évente mintegy 70 dollár megtakarítást hozhat az autósoknak. Ez majdnem fele annak, mit egy évben Prime-tagságukért fizetniük kell. Az Amazon azt is írta közleményében, hogy a Prime-tagok jövőre még több megtakarításra számíthatnak a közlekedéssel kapcsolatos költségeiken. Például az elektromos járművek töltéséhez kaphatnak támogatást. A megtakarítás aktiválásához a Prime-tagoknak az amazon.com/fuelsavings oldalon kell bejelentkezniük vagy létrehozhatják ingyenes Earnify-fiókjukat, amivel a BP hűségprogramjába lépnek be. Az USA-ban közel 200 ezer benzinkút van, így ez a 0,10 dolláros megtakarítás csak 7000 benzinkútnál (vagyis a benzinkutak 3,5 százalékánál) vehető igénybe. Ezért az autósoknak érdemes matekozniuk megéri-e élniük a kedvezménnyel. (További részletek: Amazon)

🗜️ Kiderült melyik közösségi médiát kedvelik a kkv e-kereskedők

2024.október.31

A kis- és középvállalkozás méretű online kereskedők 52 százaléka a közösségi médiára összpontosítja marketingtevékenységét – derült ki a LocalQ marketingcég felméréséből. Ezen belül 47 százalékuk használ közösségimédia-hirdetéseket, 40 százalékuk pedig keresőhirdetéseket. A SEO és az e-mailes elérés nem igazán népszerű a kisvállalkozások körében. A médiacsatornák közül a Facebook a legnépszerűbb a kkv-k körében, 76 százalékos indexszel. Az Instagram mutatója 63 százalék, a LinkedIné 43 százalék. A kkv-k 76 százaléka nagyon elégedett a keresőhirdetésekkel elért eredményekkel. A videómarketinggel 74, a tartalommarketinggel 75, a közösségimédia-hirdetések eredményeivel 73 százalékuk elégedett. A kkv-k 58 százaléka használna szívesen közösségi videókat marketingcélokra. Elég nagy részük, 48 százalékuk kipróbálná az influencermarketinget, 30 százalékuk a podcastmarketinget is. A kkv 57 százaléka próbálta ki marketingtevékenységében a mesterséges intelligenciát, míg 33 százalékuk még nem tette meg ezt. Időmegtakarításra 61 százalékuk használja az MI-t, míg ötletgenerálásra 50 százalékuk. (További részletek: Digital Information World)

🦹🏾‍♀️ A szövetségi állami posta drágábban viszi a főszezonban a kisebb e-kereskedők csomagjait

2024.október.30

Új tarifákat hirdetett meg az amerikai szövetségi posta, a USPS. A gyakorlatban egy drasztikus, de időben és cégméretre vonatkozóan is diszkriminatívnak látszó áremelés lényege, hogy a posta  az október 6. és 2025. január 19. közötti időszakra, egyes ügyfelei számára csak drágábban szolgáltat. A főszezonra vonatkozó drágítás a nagyokat (mint az eBay, a Stamps vagy a Pirate Ship) nem érinti, mert azt a szövetségi postaszolgálat teljes egészében a kisebb cégekre tolta rá azzal az indokkal, hogy a USPS filozófiája szerint ők terhelhetők.
A helyzet azonban máris a sokszorosára bonyolódik attól, hogy a posta például október 27-étől az eBay-eladóknak is felárasan értékesíti az online szállítási címkéit, miközben szeptember 16-án és október 6-án is változott jó néhány díjszabási tétel. A USPS azonban nem teszi közzé rendszerezve az éppen aktuális díjaszbásait a Connect eCommerce oldalán, így a tarifaváltoztatások követhetetlenné váltak. Most az eladóknak kell figyelniük az általuk használt szolgáltatások webhelyein megjelenő és frissülő bejelentéseket. (További részletek: Ecommerce Bytes)

...
E-ker Hírszemle az email fiókodban

Iratkozz fel heti hírlevelünkre, és kapd meg csokorba gyűjtve a legérdekesebb e-kereskdelemi híreket.

Artboard 1