Tölgyes László András
Futurista, zsurnaliszta, aki ma már színes tinták helyett inkább mesterséges intelligenciákkal álmodik.
A szerző cikkei:
-
Világszerte forradalmasította a pénzforgalmat az azonnali fizetési rendszerek (AFR) megjelenése. E pénzügyi megoldások lehetővé teszik, hogy bármikor, néhány másodperc alatt átutalásokat hajtsunk végre - szemben a hagyományos banki átutalások több órás (vagy napos) átfutásával. Magyarország és Európa is aktív részese ennek a digitális pénzügyi transzformációnak. Ezért is érdemes megvizsgálni az AFR e-kereskedelemre gyakorolt hatásait és a felhasználói élmény változásait is. – Erről szól Tölgyes László András legfrissebb írása. [Vigyázat! Mély víz!]
-
Az érzetalapú kódolás (vibe-coding) azt a módszert jelenti, mely digitális adatok (vásárlói viselkedés, vizuális preferenciák, zenehallgatási szokások, közösségi média aktivitás és szóhasználat) elemzésével tár fel érzelmi állapotokra és pszichográfiai jellemzőkre utaló mintázatokat. Ez a megközelítés ötvözi a technológiai innovációt (MI) és a pszichológiai elemzést annak érdekében, hogy a vásárlóink hangulatát és személyiségjegyeit igazán megértsük, és ehhez igazítsuk az online vásárlási élményüket. - Erről szól Tölgyes László András friss írása.
-
Az tiszta sor, hogy a fizikai üzletek nem tűnnek el egyik napról a másikra. Az is ésszerűen hangzik, hogy a kihívások elől nem elmenekülve, próbálnak alkalmazkodni az új kihívásokhoz. Az azonban, hogy sokan online árusítással, jobb vevőélménnyel és rugalmas kiszolgálással válaszolnak az e-kereskedelem térnyerésére, nem csak azt a kérdést veti fel, hogy végeredményben akkor mégiscsak vége van-e a hagyományos kiskereskedelemnek vagy sem.
-
Elméletben a Halott Ló-elmélet egy humoros üzleti metafora. „Ha rájössz, hogy döglött lovon ülsz, a legjobb stratégia, ha azonnal leszállsz róla.”. Vagyis: ha egy stratégia vagy módszer nyilvánvalóan nem működik, nem érdemes azt tovább erőltetni. Az elmélet rávilágít, milyen abszurd és káros tud lenni, ha ragaszkodunk egy már életképtelen üzleti stratégiához. Ennek ellenére sok hazai cég és szervezet (az e-kereskedelemben is) tovább próbálkozik a „halott lova” életben tartásával - ahelyett hogy belátná kudarcát.
-
Az online vásárlás világa gyorsan változik. Ma az egyetlen biztos dolog, az ügyfeleink „zökkenőmentes” élményeket keresnek, melyek túlmutatnak a hagyományos webáruházakon. A technológiai fejlődés elmossa a határt az inspiráció és a tranzakciós csatornák között: ahogyan az online vásárlás már nem kizárólag a digitális boltokhoz kötött. A jövő digitális kereskedelme nem más, mint személyre szabott élmények megteremtése minden interakcióban.
-
Az e-kereskedelemre jelentős hatással lesz az okoscsomagolás elterjedése, mivel képes a szektort egyszerre interaktívabbá, átláthatóbbá és biztonságosabbá is tenni. És még a hulladéktermelési hatékonyságot is képes nagy mértékben javítani.
-
Az ügyfelek viselkedésének megértése és előre jelzése továbbra is elengedhetetlen az üzleti sikerhez. A mesterséges intelligencia már kulcsfontosságú eszköz a prediktív analitikában, és 2025-ben még kritikusabbá fog válni az ügyfélmagatartás előrejelzésében. Az MI ugyanis már nem csak egy technológiai divat, de egy gyakorlati eszköz, mely átalakítja az ügyfélismereteinket is. Akár már az előrejelzést illetően is.
-
A virtuális próbafülke, avagy VTO szolgáltatások fejlesztése idén az e-kereskedelmi cégek számára lehet az egyik legfőbb kihívás. A kiterjesztett valóság (AR) és virtuális valóság (VR) lehetőségeit kihasználva ez a jövőtechnológia viszont már lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy ténylegesen a fizikai vásárlás előtt is, „virtuálisan” kipróbálhassák a termékeket. Ezzel növelve ezzel a bizalmat és csökkentve a visszaküldések számát.
-
A hangalapú keresés nem egyszerűen egy trend, ez egy „forradalom” kezdete. Ha ma egy vállalkozást vezetünk, mindig az apró eredményekre figyelünk: finomítjuk a termékleírásokat, az e-mail megnyitási arányok miatt aggódunk, vagy A/B teszteket futtatunk a közösségi média hirdetéseinken.
-
A mesterséges intelligenciával támogatott vizuális keresésben már egyetlen kép is elég, hogy megváltoztassa a vásárlásunk módját. Görgetünk az Instagramon, és hirtelen meglátunk egy kabátot, amiről nem is tudtuk, hogy szükségünk lenne rá.... Nem tudjuk, melyik márka, nem kérdezhetjük meg a fotó készítőjét, de a tárgyat mégis akarjuk, azonnal. Ez az a világ, melyre a vizuális keresés készült, a kényelem és a technológia találkozása.