Tölgyes László András
Futurista, zsurnaliszta, aki ma már színes tinták helyett inkább mesterséges intelligenciákkal álmodik.
A szerző cikkei:
-
Minden sikeres vállalkozás elméletileg tudja, hogyan kell elköteleznie és megtartania a vásárlóit. De az ügyfél kezelése nem könnyű feladat, különösen, ha valaki még csak egy induló vállalkozás tulajdonosa! Ahhoz, hogy egyedi élményt nyújtsunk e-kereskedelmi márkánkról, meg kell terveznünk és sikeresen végre is kell hajtanunk néhány ötletes elköteleződési stratégiát.
-
Amikor a cégek arra gondolnak, hogy tartalommarketing stratégiájukat a megfelelő kurrens SEO-gyakorlatokhoz igazítsák, gyakran főként olyan kulcsszavak használatára összpontosítanak, melyek keresési gyakorisága ugyan nagy, viszont alacsony versenypozícióval rendelkeznek. Sokan azonban végül elhanyagolják a metaadatok jelentőségét, ami negatív hatással lehet a SEO-erőfeszítéseikre.
-
A mobilhasználat exponenciális növekedésével a mobilmarketing elsajátítása alapvető fontosságúvá vált a fogyasztókkal hatékonyan kapcsolatot tartani kívánó vállalkozások számára. Érdemes így górcső alá vennünk, hogyan optimalizálhatjuk meglévő mobilmarketing stratégiánkat, hogy hatékonyabban érjük el és vonjuk be az okostelefon-felhasználóinkat.
-
Mindig is voltak „élősködők” a kultúránkban, akik kalózkodásból vagy mások átveréséből élnek. Bizonyára vásároltunk már utcai piacokon, ahol az árusok hamis Nike-okkal, Levisekkel, Rolexekkel csencseltek. A parazita-stratégia alapszabálya meglehetősen egyszerű: meggyőzünk valaki mást, hogy befektetést eszközöljön ki számunkra egy piac kialakításában, ami így fedezheti majd az innováció, a reklám, a terjesztés vagy bármi más költségét.
-
A folyamatosan változó mai üzleti környezetben egy dolog állandó: az ügyfelek visszajelzéseinek felbecsülhetetlen ereje. Legyen szó elismerő leveleikről vagy a sérelmeik listájáról, minden egyes visszajelzés lehetőséget ad a fejlődésre, az alkalmazkodásra és az üzleti gyarapodásra. Bill Gates szerint a legelégedetlenebb ügyfeleink a legjobb tanulási forrásaink. De valljuk be, ha csak az ilyen ügyfeleinket használjuk egyetlen információforrásként, az meglehetősen torzíthatja stratégiai gondolkodásunkat.
-
A mesterséges intelligencia forradalmasít(hat)ja egyes iparágak működését. A szabadúszó íróktól kezdve a grafikusokon át még az egészségügyi szakemberekre is hatással van már ez a jövőtechnológia. A Goldman Sachs nemrégiben készült jelentése szerint mintegy 300 millió munkahelyet érinthet a generatív MI, ami azt jelenti, hogy már a munkavégzés 18 százaléka automatizálódhat világszerte. Viszont tény, hogy a fejlett gazdaságokat ez erősebben érint(het)i, mint a feltörekvő piacokat.
-
A kisvállalkozások fontos részét képezik a gazdaságnak, és létfontosságú szerepet játszanak az innováció ösztönzésében és a munkahelyteremtésben. Viszont egyedi kihívásokkal kell szembenézniük, és gyakran versenyeznek a nagyobb erőforrásokkal és piaci erővel rendelkező vállalatokkal. A kis cégek számos stratégiát alkalmazhatnak ahhoz, hogy sikeresek legyenek a versenypiacon.
-
Az itthoni verseny és a külföldön kínálkozó lehetőségek miatt nem csoda, hogy a „nemzetközivé válás” a világ digitális kereskedelmi vállalkozásainak egyik legfontosabb célja. De a lokalizáció holisztikus megközelítése sokkal többet jelent, mint a termékleírások és webes tartalmak egyszerű lefordítása.
-
A mai marketing világában a mesterséges intelligencia egyszerre áldás és átok is . Elképesztő hatékonyságot és meglátásokat kínál(na), de komoly kérdéseket vet fel a hagyományos marketingszerepek jövőjével kapcsolatban is. Vajon meddig maradhat az emberi kreativitás az úr?
-
A mai digitális korban a vállalkozások folyton-folyvást keresik a célközönséggel való kapcsolatteremtés hatékonyabb módozatait. A közönségépítés titka a digitális csatornák kihasználásában rejlene, melyek közvetlenül a potenciális ügyfelekhez vihetik a márka üzenetét. Ezek a platformok nem csupán a vásárlók eléréséhez vezető utak; ezek azok a közegek, ahol a márkát kialakítják, ápolják és fejlesztik.