Szabó M. István
Szabó M. István - Gazdasági újságíró, a Kosárérték főszerkesztője. Szakmai díjakat nyert az Élet és Irodalom, a Magyar Narancs és a Szabad Európa riportereként, 2011 óta dolgozott a hvg.hu, a HVG, a Magyar Narancs, a Napi.hu, majd a Szabad Európa számára; jelenleg egyetemen is oktat. Továbbra is a sokat kérdező, a nagy képet is érteni akaró újságíró-típus.
A szerző cikkei:
-
A Facebookon működő privát hobbi és tematikus csoportok közt természetesen megtalálható a webáruház üzemeltetés témára indított is. A több mint 15 ezer tagot számláló online kereskedelmi fórumnak azonban a másik oldalát mutatnánk be. A csoportba érkező kérdésekre, problémákra, helyzetekre választ, tanácsot, kapaszkodót, megoldási lehetőségeket nyújtani igyekvő szakértői csapatból Pellek Krisztiánt kérdeztük.
-
Az online borkereskedésnek valójában ugyanazokat a kritériumokat kell teljesítenie, mint a hagyományos szaküzleteknek. Az igazi kihívás az, hogy az élő, hitelesítő szakértő helyére kell rendszerbe építeni olyan offline tételeket, amelyekkel végül a kereskedő is, a vásárló is elégedett lehet. Kupa Enikőt, a borkereskedes.hu vezetőjét kérdeztük.
-
A Culinaris megmentőjének bőrébe bújni jó dolog, ha az ember kihívásokat keres, és ha megteheti, mert van mögötte egy több mint 20 milliárdos élelmiszerszállító cég is, amit egy évtizede épít. Ebből az új szerepből szerepből azonban mostantól kiesni is tilos - ez is a sikeresség titkainak egyike. Andrejszki Richárdot Szabó M. István kérdezte.
-
Úgy áll a dolog, hogy a magyar e-kereskedelemben, a kiscsomagos piacra is csak annyi igaz, hogy a webáruházak elindultak a környezetkímélőbb üzemeltetésűvé válás úján. Sokan a szükséges költségekben találnak kifogásokat, pedig már közel van az az időszak, hogy jogszabály kötelezze az online kereskedőt a változtatásra.
-
Hogyan tehető fiatalossá egy historikus márka gyártója, ha már úgy döntött: komolyan veszi az online világban nem csak a jelenlétet, hanem a webáruházas kihívásokat is? Hogyan lesz néhány év alatt az e-kereskedelmi seregszemlén a szakmáját elmondása szerint autodidakta módon „betanuló” vendégből előadó? Kapitány Tamást, a Zwack Unicum Nyrt. üzletvezetőjét Szabó M. István kérdezte.
-
Mintegy két évtizednyi tandemezés után Radó Mátyás kilépett az Oander kötelékéből. A döntésről azt közölte: hátrébb lép és más dolgokkal fog foglalkozni. A kereskedelmi digitalizációra és az omnichannel fejlesztésre specializálódott ügynökségből távozó menedzsert e döntése hátteréről és a hogyan továbbról is megkérdeztük.
-
Az AI hétköznapivá válásától az olvasás és a könyv elmúlása helyett a tartalomfogyasztás minőségi változását, új szolgáltatások bevezetését és sikerét is várja a könyvipar számára Deák András, a Libri-Bookline Zrt. Digitális Csatornák igazgatója. A menedzsert a könyvpiac és az e-kereskedelem aktuális viszonyáról, az ideális olvasóról és a digitális fejlesztési igényekről is kérdeztük.
-
A „Mennyit ér egy webáruház?” - típusú kérdésre még mindig az a legpontosabb válasz, hogy amennyiért azt el lehet adni. De azt, hogy mikor érdemes eladni és mivel érdemes számolni, illetve lehet-e és hogy lehet egy magyar e-commerce kereskedőnek feljebb srófolnia az eladási árát, nos: abban ad némi kapaszkodót a következő beszélgetésünk. Egy igazi tranzakciós specialistát, Horgos Lénárdot, az Absolvo Consulting partnerét kérdeztük.
-
Az esztergomi, nagy e-kereskedelmi konferencia nyitóelőadása (Gazdasági kilátások az e-kereskedelmi piac számára) nem sok esélyt kínált a jókedvre. A termelés és a fogyasztás aktuális egyensúlykeresési kérdéseit Pogácsa Zoltán a könyveiből, podcastjeiből és megszólalásaiból ismert módon, ábrák, bizonyítások, és összefüggések rengetegével magyarázta - és feszegette. A közgazdász-szociológust közvetlenül az előadása után kérdeztük - azt is tudakolva, milyen szerepben látná szívesen a magyarországi online kereskedőket. - Szabó M. István interjúja.
-
Az e-commerce piac koncentrációja folytatódik, az üzleti modellt a minőségi és rugalmas kiszolgálásra kell a építeni, és miközben mindenkinek elsősorban saját magával kellene foglalkoznia, van közös nevező a keleteurópai webáruházakat kiszolgáló csomaglogisztikájában. Palocsay Gézát, a GLS regionális vezetőjét kérdeztük.









