Szabó M. István
Szabó M. István - Gazdasági újságíró, a Kosárérték főszerkesztője. Szakmai díjakat nyert az Élet és Irodalom, a Magyar Narancs és a Szabad Európa riportereként, 2011 óta dolgozott a hvg.hu, a HVG, a Magyar Narancs, a Napi.hu, majd a Szabad Európa számára; jelenleg egyetemen is oktat. Továbbra is a sokat kérdező, a nagy képet is érteni akaró újságíró-típus.
A szerző cikkei:
-
Mintegy két évtizednyi tandemezés után Radó Mátyás kilépett az Oander kötelékéből. A döntésről azt közölte: hátrébb lép és más dolgokkal fog foglalkozni. A kereskedelmi digitalizációra és az omnichannel fejlesztésre specializálódott ügynökségből távozó menedzsert e döntése hátteréről és a hogyan továbbról is megkérdeztük.
-
Az AI hétköznapivá válásától az olvasás és a könyv elmúlása helyett a tartalomfogyasztás minőségi változását, új szolgáltatások bevezetését és sikerét is várja a könyvipar számára Deák András, a Libri-Bookline Zrt. Digitális Csatornák igazgatója. A menedzsert a könyvpiac és az e-kereskedelem aktuális viszonyáról, az ideális olvasóról és a digitális fejlesztési igényekről is kérdeztük.
-
A „Mennyit ér egy webáruház?” - típusú kérdésre még mindig az a legpontosabb válasz, hogy amennyiért azt el lehet adni. De azt, hogy mikor érdemes eladni és mivel érdemes számolni, illetve lehet-e és hogy lehet egy magyar e-commerce kereskedőnek feljebb srófolnia az eladási árát, nos: abban ad némi kapaszkodót a következő beszélgetésünk. Egy igazi tranzakciós specialistát, Horgos Lénárdot, az Absolvo Consulting partnerét kérdeztük.
-
Az esztergomi, nagy e-kereskedelmi konferencia nyitóelőadása (Gazdasági kilátások az e-kereskedelmi piac számára) nem sok esélyt kínált a jókedvre. A termelés és a fogyasztás aktuális egyensúlykeresési kérdéseit Pogácsa Zoltán a könyveiből, podcastjeiből és megszólalásaiból ismert módon, ábrák, bizonyítások, és összefüggések rengetegével magyarázta - és feszegette. A közgazdász-szociológust közvetlenül az előadása után kérdeztük - azt is tudakolva, milyen szerepben látná szívesen a magyarországi online kereskedőket. - Szabó M. István interjúja.
-
Az e-commerce piac koncentrációja folytatódik, az üzleti modellt a minőségi és rugalmas kiszolgálásra kell a építeni, és miközben mindenkinek elsősorban saját magával kellene foglalkoznia, van közös nevező a keleteurópai webáruházakat kiszolgáló csomaglogisztikájában. Palocsay Gézát, a GLS regionális vezetőjét kérdeztük.
-
Miért jó az az egész online kereskedelmi ökoszisztémának, ha egy automatizált ügyvédi-jogi szolgáltató internetes technológiai megoldások kategóriában lesz győztes? Ezt is megkérdeztük Krausz Miklóstól, a VirtualJog alapító-tulajdonosától.
-
Az Ecommerce Expo az év talán legnagyobb és legfontosabb e-kereskedelmi seregszemléje a webáruházak és az őket támogató szolgáltatók számára. Ennek megfelelően tematizálta február utolsó csütörtökét - mondhatni: a hagyományoknak megfelelően - a fővárosi Lurdy Házban az Expo kiállítói és előadói repertoárja. Szintén a hagyományoknak megfelelően, ott voltunk mi is. Szerintünk ilyen volt az idei nagy találkozás….
-
A digitális kereskedelmi tanácsadásban új, de máris központi szerepet betöltő PwC a piacra lépés nagy kérdésére (make or buy) a nulláról felépíteni helyett a szektorban meghatározóan teljesítő GKID felvásárlását válaszolta. A regionális szerepkörről, a naivitásról és a tanulásról, illetve arról kérdeztük Madar Norbertet, az akvizíció „áldozatául esett” cég vezetőjét, hogy kinek érdemes ma sikeres webáruházról álmodoznia.
-
Az első online boltról, az életműdíjról, a magyar ecommerce szektorról, a bankárságról és arról is beszélgettünk Kis Ervin Egonnal, a BinX stratégiai igazgatójával, hogy miért utálták a kollégái. - Valóban NAGYinterjú következik.
-
Érdemes volt 2015-ben, startupként is a csomagautomatás kiscsomagkiszállításra fogadni, de most már a régiós nagyság a cél. Meg az, hogy az ügyfél fontosabb maradjon a dizájnnál. Többek között erről is kérdeztük Bengyel Ádámot, a Foxpost egyik alapítóját, jelenlegi vezérigazgatóját.