Üzemeltetés
-
Hatékony, mérhető és célzott, AI-alapú szövegírási szolgáltatás jelent meg a SEO-piacon, amely azt ígéri, hogy a generált tartalom teljes kontextusát és mélységét értékesebbé teszi, így azt a keresőmotorok is relevánsabbnak ítélik meg. Kinek szól ez az ígéret és hogy kell ezt jól érteni? Megkérdeztük Szesztay Pétert, a BP Digital alapító tulajdonosát.
-
A gombok kulcsszerepet játszanak a felhasználói interakciókban, hiszen ezekkel kezdeményezi a látogató a fontos műveleteket (pl. vásárlás, kosárba tétel, fizetés). A gombok következetes elhelyezése és használata a weboldalon javítja a felhasználói élményt és megkönnyíti a navigációt. És még...?
-
Ha az in medias res írói módszerével akarunk arról beszélni, érdemes-e egyedi webáruházat építeni egy vállalkozásnak, akkor a legfőbb tudnivaló, hogy ez akkor kifizetődő, ha az egyedi igények fejlesztésére szánt többletráfordítás tervezhető időn belül megtérül. A második feladat, hogy alaposan fontoljuk meg, melyik céget bízzuk meg az egyedi fejlesztéssel.
-
A vásárlók ma már nemcsak az árakra és a kényelemre keresnek rá, de azt is egyre inkább elvárják, hogy a választott márkáik felelős és környezettudatos döntések szerint működjenek. Ebben a környezetben a vásárlói közösségek létrehozása és aktivizálása kulcsfontosságú lehet.
-
A Shopify évente kétszer hozza nyilvánosságra az innovációival és frissítéseivel kapcsolatos újdonságokat a partnerei számára. A nemrég megjelent „Summer Edition”-ről hoztunk most egy ízelítőt, különös tekintettel azokra a fejlesztésekre, amelyek a magyar webáruház-tulajdonosok számára is érdekesek lehetnek. A Summer Edition 2025 nem csupán több mint 150 új funkciót jelent, de a Shopify mint e-kereskedelmi nagyágyú is egyértelművé tette: az AI-vezérelt, globálisan skálázható, mégis személyre szabható online kereskedelem már nem a jövő, hanem a jelen.
-
Az e-kereskedelemben nélkülözhetetlen, hogy az ágazat szereplői naprakész információkkal rendelkezzenek a piac aktuális állapotáról és trendjeiről. Ezt a célt szolgálja a Shoprenter által 2008 óta évente elkészített kutatása, a Nagy Webáruház Felmérés, melynek eredményéről mi is évről-évre beszámoltunk. Az idei felmérés elkezdődött, a kérdőívre érdemes idén is rászánni néhány percet.
-
A „Mennyit ér egy webáruház?” - típusú kérdésre még mindig az a legpontosabb válasz, hogy amennyiért azt el lehet adni. De azt, hogy mikor érdemes eladni és mivel érdemes számolni, illetve lehet-e és hogy lehet egy magyar e-commerce kereskedőnek feljebb srófolnia az eladási árát, nos: abban ad némi kapaszkodót a következő beszélgetésünk. Egy igazi tranzakciós specialistát, Horgos Lénárdot, az Absolvo Consulting partnerét kérdeztük.
-
Világszerte forradalmasította a pénzforgalmat az azonnali fizetési rendszerek (AFR) megjelenése. E pénzügyi megoldások lehetővé teszik, hogy bármikor, néhány másodperc alatt átutalásokat hajtsunk végre - szemben a hagyományos banki átutalások több órás (vagy napos) átfutásával. Magyarország és Európa is aktív részese ennek a digitális pénzügyi transzformációnak. Ezért is érdemes megvizsgálni az AFR e-kereskedelemre gyakorolt hatásait és a felhasználói élmény változásait is. – Erről szól Tölgyes László András legfrissebb írása. [Vigyázat! Mély víz!]
-
Egy 2024-es felmérés szerint az internet traffic mintegy felét bot traffic teszi ki. E-kereskedelmi szempontból ez azt jelenti, hogy rengeteg olyan kattintásért fizetünk, ami nem valós személyektől, hanem szoftverektől származik. Hogyan befolyásolja ez az e-kereskedelmi szereplőket? Milyen védelmi módszereket ismerünk ezek ellen? Létezik-e hosszú távú megoldás?
-
A hagyományoknak megfelelően, június elején az Ecommerce Hungary Egyesület megtartotta az éves nagy fórumát. Az esztergomi konferencia hordozott magában némi kockázatot, de végül minden jól alakult. A párhuzamosan, több szekcióba szervezett rendezvény-tételeknek köszönhetően a szakemberek találkozója sokkal gazdagabb volt az itt leírhatóknál, de azért tettünk egy próbát.