Üzemeltetés
-
Kevesen emlékszünk már rá, de a hőskorban sok e-kereskedő még telefonon fogadta a rendeléseket, és személyesen, a postán volt kénytelen feladni az egyes csomagokat. A csomaglogiszika és a kiscsomagszállítás hatalmas fejlődéséről beszélgettünk Pajda Mariannával, a Pactic kereskedelmi igazgatójával.
-
A proaktív fogyasztói szolgáltatások valójában nagyon egyszerű dolgot jelentenek. Az online kereskedőknek előre kell látniuk, hogy vásárlóiknak milyen gondjaik merülhetnek fel, és ezekre kész válasszal kell rendelkezniük. Ez az egyik legjobb módja az eladó és a vevő közti bizalom felépítésének.
-
Az online piac a koronavírus-járvány idején tapasztal fellendülése ellaposodott, és ahelyett, hogy magyar alapítású elektronikus platformok hódították volna meg a régiót, inkább mindez fordítva történt. Az online bolt alapítása és nyitása ma nagyobb kihívás, de lehet ügyesen eredményesnek lenni.
-
Körbenéztünk így 2024 végén, hogy melyek azok az idei meghatározó trendek, amelyekről idén is sokat beszéltünk, de alighanem meghatározóak lesznek a következő években is.
-
Olykor furcsa helyzetek alakulnak ki a házhoz szállítás során a használt termék elszállításával kapcsolatosan. Ezeknek a kiindulópontját a legtöbbször a megrendelő nem teljesen pontos ismeretei jelentik. Így fontos tisztázni: mit, mikor, hogyan lehet egy-egy új csomag érkeztével a házhoz szállítást végző szakemberekre bízni, nekik átadni.
-
Ahogy közeledik az év vége, a sajtó késztetést érez arra, hogy összefoglalja a gazdasági ágazatok trendjeit. Ami ezen belül az elektronikus kereskedelmet illeti: mindegyik összesítés a gyors és költséges technikai fejlődésről szól. Ez azt sejteti, hogy aki egy országon belüli eladásaiból megélni, annak egyre nehezebb lesz a dolga. Export nélkül egyre kevésbé megy....
-
A mesterséges intelligencia (MI) mint minden új technológia, kétélű fegyver az emberek kezében. Amilyen nagy segítséget kínálhat az online kereskedőknek, éppen olyan nagy kárt okozhat, ha a kiberbűnözők használják. Az idei ünnepi szezonban sajnos, a jelek szerint az utóbbi gyakorolhat nagyobb hatást az elektronikus kereskedelemben.
-
Az e-kereskedelem dinamikus növekedése és a vásárlói igények változásai folyamatos kihívások elé állítják a logisztikai cégeket, különösen a kiemelt, forgalmasabb ünnepi szezon során. Az olyan csúcs vagy peak-időszakok, mint a karácsony vagy a Black Friday, komoly terhelést jelentenek a csomagküldő szolgáltatók számára. Ebben a helyzetben az operációs felkészültség, a modern technológia és az automatizáció jelentik a kulcsot a hatékony működéshez.
-
Ha egy online kereskedő egyedül akar nekivágni az exportpiacoknak, akkor nyilvánvalóan minden ezzel kapcsolatban felmerülő gondot saját magának kell megoldania. Ez éppen olyan riasztó, amilyennek látszik. Ezt ismerték fel Vietnámban is, ahol az egyik elektronikus piactér új szolgáltatással bővült. És az exportügynökség, mint tevékenység, meglepően sikeres lett.
-
A fast fashionnel foglalkozó Shein alapítója Chris Xu, egy Egyesült Államokban született SEO szakértő. Vállalkozása az elmúlt másfél évtizedben az egyik olcsó kínai ruha kereskedőből globális, kizárólag online működő divat óriássá nőtte ki magát. A Shein működésének egyik sarokköve, a logisztika, mely most - a jelek szerint - jelentős mértékben meglazult.