Technológia
-
Sokan mernek rá fogadni (szó szerint), hogy a mesterséges intelligencia-verseny legjobb fejlesztője ebben az évben a Google lesz. A keresőóriás AI-modelljei az LM Arena felhasználói értékelései alapján jórészt maguk mögé utasítják a konkurenciát, és ezek a nyilvános statisztikák fűthetik a Polymarket fogadásait is: a platformra több mint egymillió dollár értékben érkeztek tétek arra, hogy május végéig eldől, hogy a Google lesz a nyerő. De mennyire megbízható tippet adnak ezek a fogadások?
-
Az érzetalapú kódolás (vibe-coding) azt a módszert jelenti, mely digitális adatok (vásárlói viselkedés, vizuális preferenciák, zenehallgatási szokások, közösségi média aktivitás és szóhasználat) elemzésével tár fel érzelmi állapotokra és pszichográfiai jellemzőkre utaló mintázatokat. Ez a megközelítés ötvözi a technológiai innovációt (MI) és a pszichológiai elemzést annak érdekében, hogy a vásárlóink hangulatát és személyiségjegyeit igazán megértsük, és ehhez igazítsuk az online vásárlási élményüket. - Erről szól Tölgyes László András friss írása.
-
Egy ideje már mondogatom: a Google dominanciája a SEO világában meginogni látszik. Egyre többen nem a keresőbe pötyögnek be kulcsszavakat, hanem a közösségi médiában vagy AI-eszközökkel tájékozódnak. A cégeknek ehhez kell alkalmazkodniuk, tartalmilag és technikailag is. - íme: Mészáros Beatrix friss írása.
-
Az utóbbi napokban igazi cukiságcunamiként csapott le a közösségi oldalakra az akcióhős generálás. A Ghibli-sítést is elhomályosító AI-s kreatívoskodás felbukkant a Facebookon, az Instagramon, a LinkedInen ... mindenhol. A játékiparból átszivárgó "akcióhős fegyvereivel" témakör sokak fantáziáját megmozgatta és mozgatja. Elvégre: ki ne akarná magát, a szakmáját ennyire egyértelműsítve és jól-márkásítva megmutatni?
-
A Meta március végén jelentette be, hogy elkezdi a mesterséges intelligencia alapú chat szolgáltatásának bevezetését 41 európai országban. Ebbe a körbe beleértendők az Európai Unió tagállamai is, valamint 21 további, általuk csak “tengerentúlinak” nevezett területet is. A mesterséges intelligencia szolgáltatások globálizálásában eddig ez a cég legnagyobb lépése.
-
Az online vásárlás világa gyorsan változik. Ma az egyetlen biztos dolog, az ügyfeleink „zökkenőmentes” élményeket keresnek, melyek túlmutatnak a hagyományos webáruházakon. A technológiai fejlődés elmossa a határt az inspiráció és a tranzakciós csatornák között: ahogyan az online vásárlás már nem kizárólag a digitális boltokhoz kötött. A jövő digitális kereskedelme nem más, mint személyre szabott élmények megteremtése minden interakcióban.
-
Az elmúlt hónapokban több mesterséges intelligenciás (MI) kutatóeszköz jelent meg, ami a marketingeseket igazán lázba hozhatja, mivel a kutatás jószerével napi szintű feladat a számukra, és ez (legalábbis eddig) igazán időrabló tudott lenni. – Londonból jelentkezett be friss tapasztalataival Mészáros Beatrix.
-
Az e-kereskedelemre jelentős hatással lesz az okoscsomagolás elterjedése, mivel képes a szektort egyszerre interaktívabbá, átláthatóbbá és biztonságosabbá is tenni. És még a hulladéktermelési hatékonyságot is képes nagy mértékben javítani.
-
Az ügyfelek viselkedésének megértése és előre jelzése továbbra is elengedhetetlen az üzleti sikerhez. A mesterséges intelligencia már kulcsfontosságú eszköz a prediktív analitikában, és 2025-ben még kritikusabbá fog válni az ügyfélmagatartás előrejelzésében. Az MI ugyanis már nem csak egy technológiai divat, de egy gyakorlati eszköz, mely átalakítja az ügyfélismereteinket is. Akár már az előrejelzést illetően is.
-
A virtuális próbafülke, avagy VTO szolgáltatások fejlesztése idén az e-kereskedelmi cégek számára lehet az egyik legfőbb kihívás. A kiterjesztett valóság (AR) és virtuális valóság (VR) lehetőségeit kihasználva ez a jövőtechnológia viszont már lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy ténylegesen a fizikai vásárlás előtt is, „virtuálisan” kipróbálhassák a termékeket. Ezzel növelve ezzel a bizalmat és csökkentve a visszaküldések számát.