Piac
-
A Culinaris megmentőjének bőrébe bújni jó dolog, ha az ember kihívásokat keres, és ha megteheti, mert van mögötte egy több mint 20 milliárdos élelmiszerszállító cég is, amit egy évtizede épít. Ebből az új szerepből szerepből azonban mostantól kiesni is tilos - ez is a sikeresség titkainak egyike. Andrejszki Richárdot Szabó M. István kérdezte.
-
Elkészült az idei Nagy Webáruház Felmérés. Több mint ezer hazai webáruház megkérdezéséből az egyik konklúzió az, hogy a Temu és a nemzetközi piacterek hazai, erős talajfogása ellenére a többség továbbra is növekedésre számít. Mindeközben a mesterséges intelligencia villámgyorsan alakítja át az online kereskedelem működését.
-
A magyar e-commerce cégekkel nem könnyű megértetni, hogyan, mitől működik jól a egy kereskedő az Amazon platformon, de akikkel a német gyökerekkel rendelkező PSA Consulting ezügyben dolgozni kezdett, azok közül senki nem adta még fel e küzdelmet. Gerzsenyi Zsoltot, a cég CEO-ját kérdeztük.
-
Szűk élboly diktálja a tempót a magyar e-kereskedelemben: második alkalommal adták át a HungarEcomm Stars Díjat azoknak a vállalatoknak, amelyek nemcsak itthon, hanem a nemzetközi színtéren is képesek versenytársa lenni a legnagyobbaknak. A piacot ma a Vörös Királynő-hatás mozgatja: a cégeknek folyamatosan fejleszteniük kell, hogy legalább megtartsák a pozíciójukat.
-
Dolgozott a kozmetikai iparban diákmunkásként és vezetőként is, 23 éve pedig vállalkozó. Ő Mester Monika, akinek jó ideje az a fő ismertetőjele, hogy a Firenze mellől, Olaszországból importált natúr szappanjai évek óta gyakorlatilag eladják magukat. A növekvő nagykereskedelmi cég és a nestiszappan.hu mögött azonban a szerencséből csak egy csipetnyi található - annál több munka, a tudás és a kísérletezés. Sólyom Eszter meséli el a Nestiszappan történetét.
-
Alaposan felkavarhatja a vizet az e-kereskedelmi szektorban is a ChatGPT tegnap bejelentett legújabb szolgáltatása, az “Instant Checkout”. Az igazi kérdés az, hogy a nagy nyelvi modellek zászlóshajójának számító úttörő cég újabb szöget ver-e a tradicionális e-kereskedelem koporsójába.
-
Az online kereskedelem az utóbbi években soha nem látott fejlődést mutatott, de a növekedéshez ma már nem elég követni a trendeket – előre kell látni őket. Erre kínál kivételes alkalmat az idei Az Év Webshopja Verseny és Konferencia. A rendezvény a hazai e-kereskedelem olyan szakmai találkozópontja, ahol a verseny résztvevői, előadók és szolgáltatók közösen formálják a jövőt.
-
Az OBI és a Praktiker nem ellenfél a Profibarkács.hu számára, amit a hobbi barkácsoló Herpácsi Gábor a saját háza felújítási élményei alapján indított el 15 éve. Mára a munka mellett indított webshop felnőtt: 25 000+ termék, növekvő csapat, egy fizikai üzlet és külföldi sikerek állnak a bárány kabala mögött. A cég növekedéséről, marketingstratégiájáról, nemzetközi terveiről az alapító üzlettársa, Mihala Ferenc marketing és fejlesztési vezető mesélt.
-
A növekedés a vállalatok életelixírje. Az expanzió vonzóbbá teszi a céget a tehetségek számára, tágabb mozgásteret ad a stratégiának, és megteremti azokat a forrásokat, amelyekből az innováció és a fejlesztések táplálkozhatnak. A növekedés megítélése a köznyelvben persze nem mentes a negatív asszociációktól. A társadalmi és ökológiai diskurzusokban gyakran jelenik meg a „korlátlan növekedés” kritikája, amelyet mohósággal, fenntarthatatlansággal vagy épp a túlfogyasztás ösztönzésével kapcsolnak össze.
-
Lassan egy éve, hogy az Allegro narancssárga logója megjelent a magyar e-kereskedelmi térképen. A régiós terjeszkedés eddigi tanulságairól, a magyar piac kihívásairól és arról, kérdeztük Tony Nesterovot, az Allegro Group üzletfejlesztési vezetőjét, hogy lehet-e egy piactér egyszerre partner és versenytárs is.









